۴۱۴۰۷۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

میانجیگری امارات برای آشتی میان ریاض و قاهره

منابع مصری از میانجیگری امارات بین قاهره و ریاض برای شکستن رکود در روابط دو طرف خبر دادند. همزمان امارات برای آشتی مصر و ترکیه نیز تلاش‌ می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: منابع مصری از میانجیگری امارات بین قاهره و ریاض برای شکستن رکود در روابط دو طرف خبر دادند. همزمان امارات برای آشتی مصر و ترکیه نیز تلاش‌ می‌کند.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، منابع مصری اعلام کردند که اخیرا مشاور ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به قاهره سفر کرد، اما موفق به مهار بحران میان دو طرف نشد به این ترتیب امارات میانجیگری میان دو طرف را برای شکستن رکود در روابطشان برعهده گرفته است.

به گفته منابع محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی این میانجیگری را رهبری می‌کند و همزمان تلاش دارد پس از نزدیک شدن آنکارا به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، خشم مصر را مهار کند.

این منابع اعلام کردند که بن زاید به عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر گفته که این نزدیکی به اهداف سیاسی مرتبط است و تلاش‌هایی برای آشتی میان قاهره و انکارا نیز وجود دارد.

علاوه بر این رئیس‌جمهور مصر در پیام خود از طریق میانجیگر اماراتی پیامی را برای ریاض فرستاده و از مواضع عربستان که به تدریج از زمان درگذشت ملک عبدالله دوم، پادشاه سابق عربستان تغییر داشته، انتقاد کرده است.

عربستان همواره تلاش کرده دیدگاه قاهره درباره نظام سوریه را با دیدگاه خود و هم‌پیمانانش همسو کند اما قاهره همچنان موضع خود را ثابت نگه داشته است. عربستان دائما بر "لزوم" برکناری نظام بشار اسد تأکید دارد اما مصر چنین موضع خصمانه‌ای ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم مرحبا به غیرت مصر

    • علوی

      این میانجیگری ها و آشتی دادن ها هیچ اثری بر خوی اموی سعودی های ثروت اندوز و از اسلام بی خبر ندارد. مگر چند ماه پیش سعود با مصر به ظاهر خوب نبود؟ ببینید چه شده که امارات میانچیگر شده، با یک جرقه خود نیاز به آشتی کن دارد، ای بی چاره ها...

    • بدون نام

      بهترين کار رو امارات میکنه کاش این ایده محقق بشه و دول اسلامی از اختلاف دور بشن تا کسانیکه در بین این امت کارشون فقط و فقط ایجاد تنش و برهم زدن بین دول إسلاميه و طبق نقشه شیطانی صهیونیسم دارن جلو میرن از خجالت و شرمندگی بمیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج