۴۱۴۱۹۴
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

حمله مخالفان سوری به حلب با گازهای سمی

شبکه روسیا الیوم گزارش داد که نیروهای مسلح مخالف در درگیری‌های حلب از گازهای سمی استفاده‌ کرده‌اند که تاکنون یک کشته و بیش از ۳۰ زخمی برجای گذاشته است. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از کشته شدن ۳۸ غیرنظامی از جمله ۱۴ کودک در حملات مخالفان سوری در غرب حلب خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: شبکه روسیا الیوم گزارش داد که نیروهای مسلح مخالف در درگیری‌های حلب از گازهای سمی استفاده‌ کرده‌اند که تاکنون یک کشته و بیش از ۳۰ زخمی برجای گذاشته است. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از کشته شدن ۳۸ غیرنظامی از جمله ۱۴ کودک در حملات مخالفان سوری در غرب حلب خبر داد.

خبرنگار شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که نیروهای مسلح مخالف در بمباران موشکی به اطراف آکادمی نظامی در غرب حلب از گازهای سمی استفاده‌ کرده‌اند که دو کشته و بیش از ۳۰ زخمی برجای گذاشت.

وی اعلام کرد که حمله راکتی به منطقه حلب جدید، الحمدانیه و صلاح الدین به کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن شش تن دیگر انجامید.

همچنین درگیری‌هایی در منیان و ضاحیه الاسد در غرب حلب رخ داده است که این درگیری‌ها همراه با بمباران هوایی و توپخانه‌ای از سوی ارتش سوریه بوده است که تحرکات افراد مسلح و پایگاه‌های آنها در این منطقه را هدف قرار داده است.

درگیری‌ها در جنوب غرب حلب در ۲۴ ساعت گذشته به کشته شدن ۶۰ فرد مسلح انجامیده است که برخی از آنها در درگیری‌ها در غرب حلب کشته‌ شده‌اند. دیده بان حقوق بشرسوریه نیز اعلام کرد: مخالفان مسلح به شلیک صدها راکت و موشک از داخل محله‌های شرقی حلب و از حومه غربی شهر حلب روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۸ غیرنظامی از جمله ۱۴ کودک در حملات راکتی مخالفان سوری کشته شدند، گفت در این حملات حدود ۲۵۰ تن نیز زخمی شده‌اند. درگیری‌های شدید برای سومین روز در این محورادامه دارد و ارتش مانع از پیشروی مخالفان مسلح می‌شود. مخالفان مسلح در تلاش برای پیشروی به سمت الحمدانیه از محور ضاحیه الاسد هستند اما تا به این لحظه هیچ پیشروی رخ نداده است.درگیری‌ها در ۱۵ کیلومتری محله جمعیة الزهراء در حومه غربی حلب تا ضاحیه الاسد و حومه جنوبی حلب در حال رخ دادن است.

از سوی دیگر، ارتش سوریه کاملا تپه الصوان در غوطه شرقی دمشق را تحت کنترل درآورده و به پیشروی خود در محور خان الشیخ در حومه جنوبی دمشق ادامه می‌دهد و مسیر اشرفیه العباسیه در شرق زعرورة را تحت کنترل خود درآورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا همش دروغه مخالفان مسلح روز به روز دارن پیشروی میکنن نیروهای بشار اسد فقط در حال دفاع کردن هستن به زودی پیروزی از ان مجاهدین هست

    • بدون نام

      تو به.این امید بشین... انشاءالله پیروزی حق برادران حزب الله وارتش دلیر وشجاع جمهوری عربی سوریه هست.

    • حسین شمس

      منظورت از مجاهدین مزدورهای امریکا اسراییل انگلیس ترکیه و ال سعود هست.....

    • بدون نام

      آقا یک سوال ؟ خدایی من نه طرف دار بشار اسدم نه مخالفان
      سوالم اینکه چرا در خبرهای داخلی همیشه در درگیریها اگه مخالفان حمله کننده باشند کودکان و سالمندان کشته میشوند ولی در حمله ارتش سوریه فقط تکفیری ها کشته میشوند ؟ یعنی در حملات مخالفان هیچ نیرویی از ارتش سوریه کشته نمیشود ؟؟؟؟ جواب بدید لطفن ؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج