۴۱۴۳۶۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تاکید ایران و قبرس بر گسترش همکاری

روسای مجلس ایران و قبرس بر تقویت همکاری‌های دو جانبه به منظور ایجاد صلح و ثبات در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.

خبرگزاری ایسنا: روسای مجلس ایران و قبرس بر تقویت همکاری‌های دو جانبه به منظور ایجاد صلح و ثبات در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.

علی لاریجانی که پس از دیدار با همتای قبرسی خود در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: ضمن تشکر از حضور رییس مجلس قبرس و پذیرش دعوت مجلس شورای اسلامی برای حضور در ایران امیدواریم این دیدار در مسیر گسترش روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف موثر باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و قبرس همواره روابط خوبی با یکدیگر داشتند و تعاملات مطلوبی در حوزه‌های مختلف از گذشته داشته‌اند و در این نشست نیز بر این موضوعات تاکید شد و حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس گروه دوستی ایران و قبرس نشان‌دهنده اهمیت روابط این دو کشور است.

وی ادامه داد:‌ در بخشی از این نشست در خصوص معضلات منطقه‌ای از جمله تروریسم گفت‌وگو شد و هر دو طرف بر تقویت این روابط تاکید داشتند. همچنین گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی و بین بانکی نیز از دیگر موضوعاتی بود که روی آنها گفت‌وگو شد.

در ادامه دیمیتری سیلوریس، رییس مجلس قبرس در سخنانی با خوشحالی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط ایران و قبرس پیشینه خوبی داشته و در این نشست نیز صحبت‌هایی در ادامه مسیر انجام شد. همچنین مذاکراتی در خصوص گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا و توسعه مبادلات دو جانبه اقتصادی و فرهنگی صورت گرفت.

وی افزود: موضوع دیگری که امروز در خصوص آن گفت‌وگو شد، توسعه روابط دو جانبه برای ایجاد ثبات در منطقه بود و ما معتقدیم با اقدامات نظامی و تروریستی نمی‌توان در منطقه صلح و ثبات ایجاد کرد؛ ضمن این که این چشم‌انداز وجود دارد که با گسترش روابط بتوانیم صلح و آرامش را در منطقه افزایش دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج