جاباما
۴۱۵۰۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

از جشنواره فیلم عمار چه خبر؟

دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فراخوان تفصیلی بخش «فیلم ما» این رویداد فرهنگی- هنری را در موضوعات مختلف منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فراخوان تفصیلی بخش «فیلم ما» این رویداد فرهنگی- هنری را در موضوعات مختلف منتشر کرد.

بر اساس این فراخوان، مجموعه‌های مختلف اعم از پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مسجد، مدارس، تشکل‌های دانشجویی و... می‌توانند با داشتن حداقل اطلاعات فیلمسازی و امکانات مثل تلفن همراه و دوربین خانگی، آثار خود را در بخش «فیلم ما» شرکت دهند.

بر اساس این فراخوان، در بخش «فیلم ما»، تکنیک و فرم اهمیت چندانی ندارد و تنها ثبت سوژه و محتوا مهم است و به همین دلیل، هر گروهی که بیشترین اثر را ارسال کند، امتیاز بیشتری در داوری آثار کسب می‌کند.

«سفارش‌های مردم به فیلمسازان»،«یک روزِ یک مادربزرگ یا پدربزرگ و یک خاطره»، «اسم کوچه، خیابان یا میدان ما» و «اولین درآمد پدرم» از جمله موضوعات بخش «فیلم ما» در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار هستند.

بنابرین گزارش، علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش، تا ۱۰ آذر ماه فرصت دارند با استفاده از تلفن همراه یا دوربین خانگی خود آثار خود را در وبسایت جشنواره به نشانی AmmarFest.ir ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن به دبیرخانه تحویل دهند.

شش اثر به هفتمین جشنواره عمار می‌فرستیم/ از «بازی» امریکا علیه ایران تا «حراج بزرگ» تولید ملی

محسن یزدی گفت: با برگزاری شش دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار طبعا باید کیفیت محصولات این جشنواره بالاتر برود و فیلمسازان بیشتری در کنار آشنایی با این جشنواره، آن را در تقویم فرهنگی خود قرار بدهند.

مدیر مرکز مستند سوره درباره حضور این مجموعه در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به ارسال شش اثر به جشنواره عنوان کرد:یکی از مستندهایی که برای حضور در این دوره از جشنواره عمار درنظر گرفته‌ایم «بازی» به کارگردانی مهدی نقویان است که به موضوع بررسی تاریخ تحریم آمریکا بر علیه ایران می‌پردازد و نیم نگاهی هم به فتنه ۸۸ دارد.

وی افزود: مستند دیگر آماده شده«قصه فیل و الاغ» نام دارد که موضوع آن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و در آن به بررسی چگونگی برگزاری انتخابات آمریکا پرداخته‌ایم.

مدیر مرکز فیلم مستند سوره ادامه داد: «غزال ایرانی» مستند دیگر این مرکز درباره تیمی از بچه‌های دانشگاه تهران است که ماشین‌های خورشیدی ساخته‌اند و با آنهادر مسابقات جهانی شرکت کرده‌اند.

یزدی خاطرنشان کرد: اثر دیگر ما «بزنگاه»، مستند پرتره «مازیار بیژنی»، کاریکاتوریست خوب کشور است و علاوه بر آن، مستند «حراج بزرگ» درباره مسئله تولید ملی است و مستند «خواهران غریب»درمورد دو خواهر ووشوکار ایرانی حاضر در مسابقات جهانی، دیگر آثار مرکز مستند سوره برای شرکت در هفتمین جشنواره عمار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: جشنواره عمار، از جمله جشنواره‌هایی است که به علت اینکه مشخص بودن شاخصه‌های آن، می‌تواند در تقویم و عرصه فرهنگی کشور مفید و موثر باشد و امروز، مستندسازانی در سطح کشور داریم که برای جشنواره عمار کار تولید می‌کنند و این موضوع مهمی است.

مدیر مرکز فیلم مستند سوره تصریح کرد: با برگزاری شش دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار و دوره جدید که در حال برگزاری است، طبعا باید کیفیت محصولات افزایش پیدا کند و مستندسازان و فیلمسازان بیشتری در کنار آشنایی با این جشنواره، آن را در تقویم فرهنگی خود قرار بدهند.

یزدی در همین راستا گفت: البته تحقق این موضوع مقداری زمان‌بر است چرا که شش دوره برگزاری این جشنواره، زمان زیادی نیست اما عمار شروع خوبی داشته و امروز نیز به یکی از جشنواره‌های مهم کشور تبدیل شده است، اگر چه طیف مستندسازان شرکت کننده در این جشنواره باید گسترده‌تر شود که به نظر من این امر محقق می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج