۴۱۵۸۵۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

انتقاد صریح از «زنگنه» به تمجید ختم شد

روابط عمومی پتروشیمی جم با ارسال اطلاعیه‌ای سخنان دو روز پیش مدیرعامل این شرکت را پس گرفت و موضع این شرکت را از انتقاد صریح از زنگنه به تمجید از وی تغییر داد.

خبرگزاری تسنیم: پیرو صدور مصوبه اخیر در خصوص قیمت اتان، بخش خصوصی صنعت پتروشیمی به‌تندی واکنش نشان داد و عملاً هرگونه عدم تحقق برنامه‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی را بر گردن این مصوبه انداخت.

در این راستا، «سید حسین میرافضلی» مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، نهم آبان ماه با برگزاری نشستی خبری در واکنش به این مصوبه گفت: "آقای زنگنه قانون را قبول ندارد و مصوبه‌ای که برای قیمت اتان ابلاغ شده نه‌تنها با قانون موجود همخوانی ندارد، بلکه بدون اطلاع وزارتخانه‌های صنعت و اقتصاد بوده و حتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز از جزئیات آن بی‌اطلاع بوده است".

پیرو انتشار سخنان این فعال بخش خصوصی در خبرگزاری تسنیم و در حالی که تنها دو روز از این جلسه می‌گذرد، روابط عمومی پتروشیمی جم با ارسال اطلاعیه‌ای به خبرگزاری تسنیم، صحبت‌های مدیرعامل این شرکت را پس گرفت و اعلام کرد که آنچه در خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها با عناوینی چون "وزیر نفت قانون را قبول ندارد" منتشر شده، گفته‌های مدیرعامل این شرکت نیست.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

"پیرو نشست خبری مدیرعامل پتروشیمی جم آن رسانه مواردی را به نقل از مهندس میرافضلی منعکس کردند که برداشت شخصی از سخنان ایشان بوده است. در نشست خبری مدیرعامل پتروشیمی جم با وجود تأکیدات وی بر انعکاس منصفانه اخبار اما برخی تیترهای غیرواقعی منتشر گردید از جمله اینکه "وزیر نفت قانون را قبول ندارد" در حالی که در متن سخنان مهندس میرافضلی آمده است که مهندس زنگنه تحقیقات پلکانی از ۱۰ به ۳۰ درصد در خصوص نرخ خوراک مایع را قبول ندارد و در ادامه با تمجید از عملکرد وزیر نفت اظهار کرده بود که مهندس زنگنه یک چهره ملی است که کسی نمی‌تواند خدمات گسترده وی به صنعت نفت را نادیده بگیرد و توسعه امروز پارس جنوبی که موجب جلوگیری از برداشت قطری‌ها از منابع نفت و گاز کشورمان شد مرهون زحمات و تلاش‌های مهندس زنگنه است. همچنین در قسمتی دیگر یکی از رسانه‌ها عنوان کرده بود که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تغییرات نرخ خوراک اتان خبر نداشت که با بررسی مجدد نوار این جلسه مشخص شد که مدیرعامل پتروشیمی جم چنین جمله و موضوعی را در نشست خبری خود عنوان نکرده است".

این اطلاعیه که درست دو روز بعد از اظهارات مدیرعامل پتروشیمی جم توسط روابط عمومی این شرکت تهیه شده، نشان می‌دهد اتفاقاتی در دو روز گذشته افتاده که موضع این شرکت از انتقاد صریح به وزیر نفت به تمجید از وی تبدیل شده است.

جدا از پرداختن به این موضوع، در اطلاعیه روابط عمومی پتروشیمی جم مواردی ذکر شده که نیاز به تأمل دارد. در این اطلاعیه، انتشار تیتر "وزیر نفت قانون را قبول ندارد" از قول مدیرعامل پتروشیمی جم، انعکاس غیرمنصفانه از سوی خبرگزاری تسنیم و برداشت شخصی اعلام شده است. به‌منظور روشن شدن این موضوع، سخنان این فعال بخش خصوصی را "بدون تنظیم خبری" مرور می‌کنیم.

میرافضلی: تو این قانون (قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) در حوزه سرمایه گذاری گفته چی؟ گفته که قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود. تبصره: وزارت نفت مکلف است قیمت خوراک گاز و خوراک مایع، آقای زنگنه می‌گه "من این قسمت را قبول ندارم، خوراک مایع قبول ندارم". آقا قانونه، نمیشه قبولش نکنید که. اگه قبولش نداری باید بیایی مجلس، باطلش بکنی بعد بگویی قبولش ندارم، نمی‌تونی همین‌جوری بگی قبولش ندارم که. برو مجلس استدلال کن، تحلیل بیار که آقا مجلس به این دلیل این قانون اشتباه است، اصلاحش کنید، قیمت خوراک مایع را حذف کنید. یا می‌تونی مجلس را قانع کنی یا، اما تا وقتی قانون وجود داره نمی‌تونی قانون را زیر پا گذاشت باید اجراش کرد.

متن فوق سخنان میرافضلی در نشست نهم آبان ماه است که برای مشخص شدن این موضوع که خبرگزاری تسنیم برداشت‌های شخصی خود را منتشر نکرده و آنچه به‌عنوان مشروح نشست خبری منتشر شده عیناً سخنان میرافضلی البته به‌صورت تصحیح شده از نظر انشایی و با تنظیم به‌صورت خبری بوده، این سخنان را عیناً و بدون دخل و تصرف و بدون تنظیم خبری و اصلاح انشایی آورده‌ایم. همان‌طور که مشخص است، این موضوع که "وزیر نفت قانون را قبول ندارد" در جملات میرافضلی چندبار مورد تأکید قرار گرفته است.

حال اینکه روابط عمومی پتروشیمی جم معتقد است با بررسی مجدد نوار این جلسه به این نتیجه رسیده که چنین گفته‌ای از زبان مدیرعامل این شرکت بیان نشده جای تعجب دارد. اگر این روابط عمومی اندکی با اصول ابتدایی نگارش خبر آشنایی داشته باشد، پر واضح است که خبرگزاری از انتشار صحبت‌های محاوره‌ای و جسته و گریخته هر فردی بدون تنظیم خبری و ویرایش انشایی آن، معذور است.

همچنین در بخشی از اطلاعیه مذکور، روابط عمومی پتروشیمی جم اعلام کرده که مدیرعامل پتروشیمی جم در نشست خبری خود گفته است: "مهندس زنگنه تحقیقات پلکانی از ۱۰ به ۳۰ درصد در خصوص نرخ خوراک مایع را قبول ندارد."، در حالی که در طول نشست خبری این فعال بخش خصوصی، هیچ صحبتی از تحقیقات نشده و چنین موضوعی اساساً بیان نشده است که به نظر می‌رسد طرح این ادعا هم در راستای تغییر موضع پتروشیمی جم از انتقاد صریح از وزیر نفت است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: "یکی از رسانه‌ها عنوان کرده بود که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تغییرات نرخ خوراک اتان خبر نداشت که با بررسی مجدد نوار این جلسه مشخص شد که مدیرعامل پتروشیمی جم چنین جمله و موضوعی را در نشست خبری خود عنوان نکرده است".

مشخص نیست منظور روابط عمومی پتروشیمی جم از بیان "یکی از رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم است یا رسانه‌ای دیگر، چرا که در هیچ بخش از خبر انتشار یافته در خبرگزاری تسنیم عنوان نشده که "مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تغیرات نرخ خوراک اتان خبر نداشت". اما با توجه به اینکه این اطلاعیه برای خبرگزاری تسنیم ارسال شده و در متن خبر انتشار یافته در خبرگزاری تسنیم به نقل از مدیرعامل پتروشیمی جم آمده که "حتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز از جزئیات آن بی‌اطلاع بوده است"؛ عین بیانات میرافضلی را در این خصوص مرور می‌کنیم.

میرافضلی: بحث اتان، بحثی است که مجلس کارش را درست انجام داد. آیین‌نامه‌اش را قرار بود، انتهایش گفته که آیین‌نامه این تبصره مشتمل بر تخفیفات پلکانی و نحوه جبران خسارت، ببینید اینجا جبران خسارت آمده، دامنه صنایع مشمول و چهارچوب قراردادهای بلندمدت و سایر ضوابط مربوطه توسط وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. حالا شما بررسی کنید این آیین‌نامه را کی تهیه کرده؟ کی برده مصوب کرده؟ آیا وزارت اقتصاد در آن نقش داشته؟ آیا وزارت صنایع نقش داشته؟ آیا آقای نعمت‌زاده موافق این بوده که تخفیف ۱۰ درصد بشود یک درصد برای خوراک مایع؟

یکی از خبرنگاران: آیا NPC نقش داشته، آیا شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش داشته؟

میرافضلی در تأیید حرف این خبرنگار گفت: خدا خیرت بده.

اینکه روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم اعلام کرده که مدیرعامل این شرکت، موضوع بی‌اطلاعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را از اساس مطرح نکرده، جای تعجب دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج