۴۱۶۸۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رئیسی: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد که آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز ۱۳ آبان ماه در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامیداشت سیزدهم آبان ماه عنوان کرد: این افراد با مجاهدت و بصیرت در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه از آغاز حیات انسان تاکنون خداوند با فرستادن پیامبران و کتاب های آسمانی انسان را به عبودیت پروردگار دعوت کرده است، اظهار کرد: هدایت و توجه انسان به حضرت حق مهمترین نکته در حیات او است، انسان با گرایش به حق و با بندگی نسبت به پروردگار می‌تواند دنیا و آخرت خود را بسازد و با دوری از خداوند و خودخواهی به جای خداخواهی عاقبت خود را به تباهی می‌کشاند.

رئیسی با اشاره به حضور انسان های هادی و راهنما در زندگی تمامی افراد تصریح کرد: فرستادن این افراد به منظور فرا خواندن انسان به بندگی حق است، طاغوت نفس انسان در درون او قرار دارد. او را از خداخواهی بازداشته و دچار خودخواهی می کند، به همین دلیل انسان‌های هادی برای مقابله ای با نفس فرستاده شده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی علت‌العلل تمامی مشکلات انسانها را خودبینی و خودخواهی دانست و افزود: تمامی آیات قرآن و اولیای حق انسان را به مبارزه با نفس درون و شیاطین بیرون دعوت کردند. خداوند همواره تاکید می کنند انسانها با باید و نبایدهای الهی نفس خود را تربیت کنند، زیرا اگر نفس آنان تربیت نشود سرکشی کرده و طغیان گر می‌شود، تمامی انسان‌ها زمینه فرعون شدن را درون خود دارند .

وی با بیان این که تاریخ و فلسفه تاریخ با یکدیگر تفاوت دارند، خاطرنشان کرد: تاریخ مربوط به زندگی پیشینیان بوده و نحوه زندگی آنان را برای ما روشن می‌کند، اما فلسفه تاریخ علت شکست و پیروزی‌های این افراد را به ما نشان می‌دهد، اگر انسان اسیر نفس خود شود و در بیرون نتواند مقابل شیاطین ایستادگی کند دچار خودخواهی می‌شود.

رئیسی به آموزه‌های پیامبران برای انسانها به منظور مساعدت و مبارزه با استکبار اشاره و تصریح کرد: انسان‌ها باید همواره سپری به نام تقوای الهی همراه خود داشته باشند تا از افتادن آنان به گرداب خصوصی پیشگیری شود. اجتهاد و جهاد در راه دین برای مبارزه با شیطان بسیار اهمیت دارد، انسانی که در سنگر دین‌مداری فعالیت می کند همواره فردی است که با شیطان و مستکبران عالم مبارزه می کند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر تاریخ حیات انسان خداخواه را نگاهی بیندازیم می بینیم که مردان بزرگ همیشه در مقابل شیطان بزرگ مبارزه کردند و حتی اجازه ندادند که او ایمان، اخلاق و سلامت مردم را مورد آسیب قرار دهد. همچنین انبیاء الهی همیشه در مقابل استکبار ایستادگی می کردند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با انقلاب شکوهمند اسلامی مبارزه با انسان‌های مستکبر را به ما آموخت، گفت: مردم قبل از انقلاب نیز فریضه‌های دینی خود را انجام می‌دادند اما نظام حاکم بر کشور دینی نبود زیرا نظام دینی سه مشخصه دارد، اولین مشخصه آن این است که ولی فقیه جامع الشرایط بر آن حکومت می کند که حاکمیت او همان حاکمیت رسول خدا و حضرت علی(ع) است.

رئیسی گفت: مردم بزرگوار با آموختن از معلم انقلاب امام خمینی(ره) همواره از مستکبران نفرت داشتند و مبارزه با آنان را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار می دهند.

تولیت آستان قدس رضوی تولی و تبری را همیشه همراه هم دانست و گفت: دلدادگی به خدا با دوستی دشمنان او رابطه‎ای ندارد و فردی که با خداوند است با تمام وجود از دشمنان خدا نفرت دارد، تبری از دشمن اصل اساسی است که در آموخته‌های یک مسلمان و چهره انقلابی وجود دارد.

وی با اعلام اینکه همزمان با انقلاب اسلامی مبارزه ما با استکبار آغاز شد و آنان را از کشور خود بیرون کردیم، اظهار کرد: اما انقلاب دوم برای ما مبارزه با استعمار و ریشه‌های آن بود که تسخیر لانه جاسوسی در راستای همین انقلاب است، اگر ما تنها انقلاب می‌کردیم اما لانه جاسوسی و جریان استکبار به عنوان مرکز شیطنت آمریکا باقی می ماند نمی‌توانستیم انقلاب خود را ادامه دهیم.

او خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها که توانستند حکومت دلخواه خود را تعیین کنند اما موفق نشدند منشا فساد را از کشور خود بیرون بیاندازند بعد از مدتی با رایزنی‌ها، جاسوسی، خریدن افراد، نفوذ، توسعه و ... دوباره زمینه ورود دشمن را فراهم کرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه افشای جاسوسی آمریکا با توجه به اسناد موجود و به دست دانشجویان اقدامی بود که در تسخیر لانه آمریکا انجام شد، گفت: جریانی فاسد در امور اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... که مربوط به استعمار غرب و آمریکا بود در آن زمان شناسایی و با آن مبارزه شد.

وی با تاکید براین که انقلاب ایران ضد استبدادی و استعماری است، تصریح کرد: انقلاب ما با شعار نه شرقی و نه غربی هم استبداد داخلی و هم استبداد خارجی را نهی می کند. این شعار به عنوان یک اصل برای حاکمیت خدا شناخته می شود.

رئیسی با اشاره به حوادثی که در ۱۳ آبان ماه اتفاق افتاد، عنوان کرد: شهادت دانش آموزان، دانشجویان، تسخیر لانه جاسوسی و ... تمامی اتفاقات این روز است به همین دلیل نام گذاری این روز به عنوان جریان مبارزه با استکبار اقدام بسیار صحیحی بوده است، مبارزه با استکبار اصلی اساسی و خدشه ناپذیر برای ما است که با گذر زمان نیز تفاوتی در حرکت ضد استکباری ما به وجود نمی‌آورد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امام خمیئنی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند که این عنوان برای این کشور بسیار صحیح است، اگر عملکرد آمریکا را در دادگاهی عاقلانه مورد بررسی قرار دهیم با توجه به قتل و کشتار مردم بی‌گناه و سلب آزادی آنها ، انجام شیطنت‌های بزرگ در حکومت‌ها و توسط کشورهای دست نشانده آنها در منطقه و جهان، تضعیف حقوق مردم فلسطین ، سلب آزادی مردم بحرین، نژاد پرستی و شرایطی که امروز برای مغرب زمین ایجاد کرده می توانیم این کشور را با تمامی حکومت‌های دست نشانده مانند آل صعود و آل خلیفه محکوم کنیم. آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر دنیا است.

وی با اشاره به آموزه‌های قرآنی و سخن رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان مبنی بر اینکه افرادی که گمان می کنند آمریکا می‌تواند برای ما مشکل گشا باشد سخت در اشتباه هستند، گفت: مستکبران میثاق و پیمان خود را عملی نمی‌کنند و نمی‌توانیم به حرف آنان اعتماد کنیم، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ما به دست‌های نرم آمریکا توجه نمی‌کنیم و تمامی توجه ما به دست‌های چدنی این کشور است که تلاش می کنند به ما آسیب برسانند.

تولیت آستان قدس رضوی به عهدشکنی آمریکا بعد از تصویب برجام اشاره و افزود: آمریکا برای کسی منافع به ارمغان نمی آورد، یک شهروند مصری مقاله‌ای نوشت که مصر همزمان با قهر ایران با آمریکا با شیطان بزرگ وارد تعامل و آشتی شد اما در حال حاضر شرایط مصر و ایران قابل مقایسه نیست.

رئیسی اضافه کرد: باید به افرادی که فکر می‌کنند مشکلات با مذاکره حل می شود بگوییم آمریکا در هیچ کجای دنیا جز برای به بند کشیدن انسان‌ها و غارت معادن ورود پیدا نکرده است. امروز این موضوع یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که حتی کاندیداهای این کشور به آن اشاره می کنند.

وی نسخه نجات بخش ایران را در دستان توانمند کشور و با توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: راه حل ما مذاکره با آمریکا نیست، در سیر و سلوک هیچ کدام از امامان کنار آمدن با استکبار وجود نداشته است. دانش آموزان، دانشجویان و تمامی مردم باید استکبار ستیزی ، شناخت دشمن و نفوذ آنان را که مورد توجه مقام معظم رهبری است بشناسند. راه حل مبارزه با دشمنان انقلابی اندیشیدن و انقلابی ماندن است و با این اقدامات می توانیم در مقابل نفوذ ایستادگی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج