۴۱۶۹۷۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

وزیر کشور: وظیفه دولت برقراری امنیت است

وزیر کشور گفت: توسعه محور تداوم امنیت در جامعه بوده و دولت وظیفه دارد با ایجاد توسعه، امنیت را در جامعه برقرار کند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر کشور گفت: توسعه محور تداوم امنیت در جامعه بوده و دولت وظیفه دارد با ایجاد توسعه، امنیت را در جامعه برقرار کند.
عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و اقتصاد مقاومتی استان کردستان در سنندج افزود: برای رسیدن به توسعه و امنیت همه دستگاه های مختلف باید از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده کنند و کشور را به سمت توسعه یافتگی بیشتر هدایت کنند.
وی اضافه کرد: اتحاد و همبستگی مردم نیز می تواند به توسعه مناطق مختلف کشور کمک کند و در این راه باید این همبستگی در بین مردم و مسئولان با ایجاد توسعه همه جانبه حفظ شود.

وی اظهار کرد: مسئولان دولتی باید شرایط مناسب را برای امکان ایجاد توسعه در تمامی استان ها به ویژه استان های کمتر توسعه یافته فراهم کنند.

وزیر کشور با اشاره به مهیا نشدن فرصت های توسعه یافتگی در برخی استان ها از جمله استان کردستان در دهه های گذشته افزود: برخی استان ها از جمله کردستان به دلیل عدم وجود امنیت در سالهای اول انقلاب از روند رشد و توسعه یافتگی عقب مانده و این روند باید تغییر پیدا کند.

وی افزود: هم اکنون شرایط و امنیت خوبی برای جذب سرمایه گذاری در این استان برقرار بوده و لازم است گام های بلندی برای توسعه مناطق مختلف این استان برداشته شود.

او اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی ظرفیت بسیار خوبی برای مناطق مرزی کشور دارد و دولت مصمم برای حضور و نقش آفرینی مردم در اقتصاد است.

**سند توسعه روستایی برای 31 استان کشور تهیه می شود

وزیر کشور گفت: برای رسیدن به توسعه باید سند توسعه روستایی برای ۳۱ استان کشور تهیه می شود و بدون سند توسعه نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: هم اکنون این سند برای سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و کردستان به عنوان پایلوت (آزمایشی) در دست تهیه است.

وی اضافه کرد: قرار است این سند در برنامه ششم توسعه تهیه و اجرا شود و استان های مختلف نیز بر اساس این سند روند توسعه خود را برنامه ریزی کنند.

وزیر کشور با اشاره اهمیت آموزش مدیران دستگاه های مختلف نیز گفت: آموزش مدیران باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و تنها مدیران آموزش دیده می توانند توسعه را در محور کارهای خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: این آموزش ها باید به صورت دوره ای و کارگاهی برگزار شود و توسعه یافتگی به یکی از دغدغه های مدیران تبدیل شود.

وزیر کشور اضافه کرد: استانداران می توانند در این زمینه از شخصیت های علمی و دانشگاهی و حتی مشاوران داخلی و خارجی استفاده کنند و تمام تلاش خود را برای رسیدن به توسعه به کار بگیرند.

**بازارچه های مرزی باید موتور محرکه استان های مرزی باشند

وزیر کشور گفت: بازارچه های مرزی می توانند یکی از محورهای توسعه در استان های مرزی باشند و در واقع باید موتور محرکه این استان ها باشند.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: استان های مرزی باید از این قابلیت هم در زمینه جذب سرمایه گذاری، گردشگری و صادرات کالاها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید مردم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای مشارکت در طرح های اقتصادی تشویق کنند و این امر باید به عنوان یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود.

رحمانی فضلی اظهار کرد: نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی باید در این استان ها فعال باشند و از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح ها مختلف کمک دریافت کنند.

وزیر کشور گفت: گفتمان سرمایه گذاری باید در استان های مانند کردستان مورد حمایت قرار گیرد تا سرمایه گذاران برای ورود به این استان ها ترغیب شوند.

رحمانی فضلی افزود: با برگزاری جشنواره مختلف و برند سازی محصولات می توان زمینه را برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران مهیا کرد.

**رسانه ها می توانند محور توسعه در کشور باشند

وزیر کشور گفت: رسانه های کشور از جمله صدا و سیما می تواند در بحث توسعه و امنیت نقش بی بدیلی ایفا کنند و ذهنیت جامعه را به این سمت سوق دهند.

رحمانی فضلی افزود: صدا و سیما با قابلیت های بسیار خوبی که در زمینه برنامه سازی دارد می تواند نقش وحدت بخشی را در جامعه ایفا کند.

وی از مسئولان استان ها خواست که تهیه کنندگان و مدیران رسانه ها را مورد حمایت قراد دهند تا آنها نیز بتوانند در این زمینه از تمام توان و قدرت رسانه ای خود استفاده کنند.

وزیر کشور روز پنجشنبه در یک سفر یک روزه به استان کردستان سفر کرد و در این سفر بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، چند مسئول کشوری و معاونین وزارتخانه های دیگر وی را همراهی می کردند.

بررسی و پیگیری مصوبات شورای توسعه استان کردستان از مهمترین برنامه های وزیر کشور و هیات همراه وی به این استان است.

بازدید از پتروشیمی سنندج، شرکت در نشست با شوراها اسلامی روستاها و دهیاران استان، جلسه شورای توسعه استان و ستاد اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه های سفر وزیر کشور به کردستان بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بایدفکری به حال رشدطلاق کرد.حتی به خانواده مسئولین هم سرایت کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج