۴۱۷۳۷۸
۳۴ نظر
۵۰۲۷
۳۴ نظر
۵۰۲۷
پ

متن و حواشی «هفت»؛

اتهام جنسی عجیب فراستی به علی حاتمی

فراستی در نهایت علی حاتمی را به «فتیشیسم اشیاء» (یادگارپرستی وضعیتی روان‌شناختی است که در آن یک شی (fetish) یا بخشی از یک انسان سبب برانگیختگی جنسی و حتی در مواردِ خاص، ارضای جنسی می‌شود) متهم کرد که به نوعی اختلال روانی جنسی محسوب می‌شود.

تابناک: برنامه سینمایی «هفت» در حالی بر روی آنتن رفت که این هفته نیز اجازه نقد فیلم اصلی مورد بررسی قرار گرفته در این برنامه به مسعود فراستی -منتقد ثابت هفت- داده نشد اما اتفاق جالب تر، اشاره سیدضیاءالدین به میزان سانسور سریال‌های «کلاه پهلوی» و «کیف انگلیسی» توسط تلویزیون در این برنامه تلویزیونی بود.

برنامه سینمایی هفت، -جمعه - راس ساعت 22:33 روی آنتن زنده شبکه سوم سیما رفت. بهروز افخمی در آغاز برنامه این هفته «هفت» درگذشت محسن سیف و منصور پورحیدری را تسلیت گفت و اعلام کرد برنامه این هفته به سینمای تاریخی و سینمای علی حاتمی اختصاص دارد.

سپس بهروز افخمی با سیدضیاءالدین درّی درباره سینمای هویتی- تاریخی به گفت و گو پرداخت. اولین مهمان برنامه هفت با اشاره به به تاثیر پدرش روی فیلم‌هایش و سابقه سردبیری پدرش در دهه 1330، گفت به خاطر فعالیت های سیاسی، پدرش ایده چند فیلم را به او داده که یکی از آن ها «کیف انگلیسی» بوده است.

افخمی از دری پرسید چرا در سینمای ایران اینقدر فیلم تاریخی کم است. دری پاسخ می دهد جزئیات در فیلم های تاریخی مهم است و همین حساسیت ها را بالا می برد ضمن اینکه این طور کارها هم پرخرج است: مردم هم عادت کرده اند این فیلم ها را درتلویزیون ببینند. یعنی تلویزیون آن ها را بد عادت کرده و مردم برای آن پول نمی دهند. اگر کسی در بخش خصوصی بخواهد فیلم تاریخی بسازد و از تلویزیون امکانات نگیرد، یا باید بسیار هزینه کند یا بسیار چانه بزند.

کارگردان «کلاه پهلوی» معتقد است فیلم تاریخی نمی تواند سفارشی باشد و باید خودش بجوشد و اصلا فیلم سفارشی در این حوزه مخاطب خود را پیدا نمی کند. او با بیان اینکه «سریال کیف انگلیسی تنها سه ثانیه ممیزی شد و هر چه که روی کاغذ توافق کرده بودیم ساخته شد.» او با اشاره به کلیپی که در هفت پخش شد و موفقیت «کیف انگلیسی» را بسیار بالاتر از «کلاه پهلوی» عنوان کرد این را یک ادعای رسانه ای دانست و گفت به خاطر شرایط و حضور ماهواره ها تکرار موفقیت این سریال را شدنی نمی داند. دری ادامه داد: «از طرف دیگر «کلاه پهلوی» 300 دقیقه سانسور شد!»

اتهام جنسی عجیب فراستی به علی حاتمی

افخمی از او پرسید چقدر شدت ممیزی را تاثیرگذار در این عدم موفقیت می داند و دری گفتد در واقع کسل کردن نویسنده باعث این اتفاق است. البته افخمی معتقد است بخش هایی از «کلاه پهلوی» به مقاله تبدیل می شد، انگار که یک نفر از روی چیزی می خواند، اما دری می گوید این مسئله به خاطر شرایط آن زمان است که به جای تلویزیون و رادیو و ... سخنرانی انجام می شد. با این حال افخمی می گوید در «کیف انگلیسی» چنین اتفاقی نیافتاده است.

دری گفت گرایشش همیشه سینما است و هر دو سریال «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» سینمایی بوده اند: «با توجه به شرایط و این که علاقه داشتم مردم این فیلم ها را ببینند تن به آمدن به تلویزیون دادم.»

ضیا الدین دری معتقد است کره جنوبی به خاطر شرایط مالی خوبی که دارد به دنبال مارکت سریال سازی است. او سریال سازی در ایران را به خاطر محرومیت از استفاده از ابزارهایی که مخاطب را جذب می کند استثنا می داند: «ما باید خیلی فسفر بسوزانیم تا بتوانیم مخاطب را جذب کنیم.»

در ادامه، به ادعای استقبال از فیلم «محمد رسول الله» در ترکیه اشاره شد که دری این مسئله را به دلیل مسلمان بودن مردم ترکیه می داند و این که تلویزیون به خاطر دولت بیشتر بر تفکر لاییک تمرکز دارد.

دری در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی در ممیزی فیلم ها به اجتهاد شخصی شان تکیه می کنند و می خواهند بر اساس مطالعات خودشان چیزی ساخته شود در حالی که نباید وارد جزئیات شد و لازم است دست نویسنده و فیلمساز باز باشد.

در ادامه افخمی از دری پرسید چه سوژه ای را برای ساخته شدن پیشنهاد می کند؟ و دری به امام موسی صدر اشاره کرد که می توان نام فیلم را گمشده گذاشت و زندگی و ربوده شدن او را یکی از اتفاقات عجیب معاصر می داند.

دری به سینمای تاریخی پیش از انقلاب اشاره کرد که فیلم های بسیار خوبی ساخته شده اما تنها در سه فیلم دولت مشارکت داشته است. او در این بررسی به فیلمسازانی چون سپنتا، فریدون رهنما، مسعود کیمیایی، ابراهیم گلستان و ناصر تقوایی و ... اشاره کرد.

همچنین مجید توکلی و پدرام شریفی، کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «متولد ۶۵» با افخمی گفت و گو کردند. این دومین هفته است که سینماگران از نقد غیرحرفه‌ای مسعود فراستی در امان می‌مانند؛ رویکردی که با فیلم «یتیم‌خانه ایران» متعلق به ابوالقاسم طالبی آغاز شد.

اتهام جنسی عجیب فراستی به علی حاتمی
مجید توکلی، کارگردان فیلم در ابتدای صحبت های خود گفت: درگذشت محسن سیف از منتقدان پیشکسوت سینما را به اهالی سینما تسلیت عرض می کنم و همچنین برای نیما طباطبایی، کارگردان آرزوی سلامتی می کنم.

او درباره نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش گفت: قصه و درام فیلم در یک آپارتمان شکل می گیرد و درباره یک آپارتمان است، اما یک فیلم آپاراتمانی نیست. «متولد 65» از آنجایی شکل می گیرد که شبکه های مجازی در میان جوانان ما رشد بسیاری کرده است و همین موضوع سبب شده است که برخی جوانان خود را به گونه ای دیگر و غیرواقعی جلوه دهند. قصه درباره آرزوی زندگی کردن در یک آپارتمان لوکس درجه یک است.

توکلی تاکید کرد: گروه همراهی داشتیم و کل فیلم در 35 جلسه تصویربرداری شد. پدرام شریفی و هنگامه حمیدزاده به عنوان زوج اصلی فیلم، با فیلمنامه و فضای فیلم به خوبی آشنا بودند و تعامل خوبی شکل گرفت. در ابتدا این ایده با آقای میرکریمی مطرح شد و قرار بود تهیه کننده باشند اما بخاطر مشکلاتی که داشتند نشد و خودشان آقای عسگرپور را معرفی کردند و ایشان از طرح استقبال کردند.

او ادامه داد: شروع اکران ما همزمان شد با آغاز اکران خارجی «دراکولا» و آقای سرتیپی در انگلیس بودند. لذا من چند واحد پخش و اکران در این مدت پاس کردم. اکران در گروه آزاد و بدون سرگروه و بدون بیلبورد و تبلیغات خاص، تاکنون طی 7 روز اکران خود موفق بوده است.

پدرام شریفی، بازیگر اصلی این فیلم نیز بیان داشت: من فکر می کنم علت موفقیت این فیلم تاکنون در میان مخاطبان، صداقت و روراستی قصه فیلم است. ما باید در بازی خود مرزی را پیدا می کردیم که نه شوخی های لوسی باشد و نه زننده. لذا باید در عین جذابیت برای مخاطب به گونه ای رفتار کنم که در دقیقه 60 فیلم نیز به حرف جدی من نخندد.

اتهام جنسی عجیب فراستی به علی حاتمی
مجید توکلی نیز گفت: به غیر از بازی زوج اصلی فیلم از بازی علیرضا استادی بسیار راضی هستم و حضور درجه یکی در فیلم ما داشتند و حال ما و تماشاگر را خوب کردند. ضمن اینکه از حضور افتخاری خانم نعمتی هم ممنونم. تولید فیلم در حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان خرج برداشت. من خیلی خوشحالم که فیلمم در گروه آزاد و بدون سینمای سرگروه اکران شده است و در همین فرصت کم بدون سوپراستار و تبلیغات، تاکنون به ۷ سانس فوق العاده رسیده است. نهضت فیلم سازی ارزان باید در ایران جا بیافتد.

افخمی گفت نیز : اینکه فیلمی با این هزینه کم ساخته می شود خیال آدم را هم در اکران راحت تر می کند و موفیقت را در دسترس تر می کند. شما بدون تبلیغات و با سالن های کم شروع کردید و اگر بسیاری از فیلم های درصف اکران چنین شرایطی داشتند شاید با اکران در این فصل هم به تعیین هزینه خود می رسیدند. برخی از فیلمسازان جوان در انتظار یک شرایط اکران فوق العاده با ۳۰ سالن و یک سرگروه خوب، احتمالا فیلم شان اکران نشود. اما به نظرم اگر مثل شما حاضر به شروع اکران شوند و به معرفی فیلم خود بپردازند به زودی سانس های خوبی هم به آنها داده می شود.

پدرام شریفی بازیگر «متولد ۶۵» که در چند سال اخیر نقش‌های خوبی انتخاب و بازی کرده، نیز گفت: اینکه همواره کارگردانان و تهیه کنندگان در انتخاب بازیگر همیشه به دنبال گزینه های از پیش تضمین شده هستند، بخشیش به این خاطر است که آن کارگردان یا تهیه کننده به کار خود ایمان ندارند و می ترسند از اینکه فیلمنامه بدون بازیگر مطرح جواب دهد. اما خداروشکر در این فیلم این فرصت داده شد تا ما فیلم را بازی کنیم.

این بازیگر سینما درباره نقش آفرینی در آثار تازه گفت: در همین چند روز اخیر پیشنهادهایی برای بازی در فیلم جدید داشته ام اما هنوز قراردادی امضا نکرده ام. فعلا امسال «هجوم» را با شهرام مکری بازی کردم.

مجید توکلی در انتهای این گفت و گو تاکید کرد: خداروشکر می کنم که فیلم در این شرایط خوب در حال اکران است و امیدوارم از سینمای قصه گو باز هم دفاع شود و پشتش بایستند. این روزها که با مردم به تماشای فیلم می نشینم حس خیلی خوبی به من دست می دهد و امیدوارم فیلم بعدی ام هم در همین مسیر قرار گیرد. فیلم بعدی ام فعلا در حد ایده و قصه اولیه است و فعلا عجله ای برای ساخت آن ندارم. اما فهمیدم که فیلم قصه گو و برای مردم باید ساخت.

در انتهای این برنامه، آثار مرحوم علی حاتمی با حضور مسعود فراستی و جواد طوسی نقد و بررسی شد. با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده بابت کیفیت نقدهای مطرح شده درباره فیلم‌های در حال اکران توسط فراستی، به نظر می‌رسد فراستی و دوستانش از نقد فیلم‌هایی که تازه اکران شده، منع شده‌اند. نکته قابل تامل اینکه فراستی در نشریه سوریه نقدهای شدیدی علیه آثار علی حاتمی در زمان زنده بودن این سینماگر برجسته کشورمان به نگارش درآورد که از انصاف به دور بود.

جواد طوسی در ابتدای این مجادله تاکید کرد: علی حاتمی اولین فیلمسازی بود که جلوتر از عنوان «سینمای ملی» خود به این ارزش های خانواده، ملیت و... وفادار بود و به سراغشان رفت. جامعه ای که مدرنیستم را به شکل غلط می خواست تجربه کند بدش نمی آمد که سنت را معنای متفاوتی ببخشید، اما در کلیت آثار علی حاتمی سنتی را می بینیم که متفاوت از این است. سینمای علی حاتمی متمایل به ادبیات منظوم و شیوه دیالوگ نویسی او خاص بود. حاتمی تعلق خاطر به تئاتر نیز داشته است. حاتمی در مقایسه با بیژن مفید فیلمسازیست که دغدغه امروزی بودن را ندارد و ویژگی اقلیمی بودن در کارهای او بارز است.

اتهام جنسی عجیب فراستی به علی حاتمی
مسعود فراستی نیز گفت: مصداق سینمای ملی اساسا علی حاتمی است. منتها این بحث تقلیل گرایانه ای برای این مصداق است. آیا وقتی از سینمای ملی حرف می زنیم یعنی اینکه اگر فیلمی سینمای ملی نباشد، ابدا سینما نیست؟ اصلا اینطور نیست. ایرانی بودن فیلمساز و فیلم را در دوره معینی ساختن کافیست که بگوییم سینمای ملی است؟ اگر این چنین باشد تمام فیلم هایی تولید شده در این مرز و بوم ملی است. آیا این ملی بودن از ادبیات و سنن نمایشی تنها در می آید؟ آیا یک پوسته ظاهری است؟ یعنی از سفره، زورخانه و ... می آید؟ چیزی که در فیلم های علی حاتمی ست. این چیزهایی که در فیلم حاتمی ست پوسته ظاهری ست که باید باشد اما به تنهایی ابدا سینمای ملی نمی دهد. من به نظرم اگر فرم نداشته باشیم نه سینمای دینی داریم و نه سینمای ملی. فرم، تجیمع اشیاء یا تکنیک نیست. من به نظرم در فیلم «طوقی» تا حدودی در فضا و لوکیشن به فرم اینجایی می رسیم.

افخمی درباره «طوقی» گفت: «طوقی» انقدر فیلم خوبی ست که به نظرم یک نفر باید دوباره آن را بسازد. البته من که جرات ندارم این کار را بکنم. حیا و نجابت ایرانی در این فیلم بسیار خوب است. اصلا هیچ کس مثل علی حاتمی، حیا را به خوبی درنیاورده است. «دلشدگان» در موسیقی و آهنگ به خوبی این حیا را ایجاد می کند.

فراستی که ترجیح داده بود به علی حاتمی به عنوان یک چهره محبوب نزد عموم مردم به شدت نتازد، از مقطعی به بعد، کنترلش را از دسد داد و در بخشی از نقد این برنامه گفت: «سوته دلان» هم از فیلم های منتخب من از حاتمی بود اما دوباره الان که آن را دیدم این اداهای فیلم من را اذیت کرد. مخصوصا بهروز وثوقی.

طوسی در عین حال با بیان اینکه دو دوره اصلی در فیلمسازی علی حاتمی وجود دارد، گفت: در دوره اول قصه بسیار محوریت دارد و در دوره دوم همه چیز بیشتر اپیزودیک است. ضمن اینکه مضامینی که علی حاتمی انتخاب می کرد که در دوره دیگری از وضعیت کشور به خطوط قرمز تبدیل می شد. فیلم هایی مثل «خواستگار» و ... اصلا امروز قابل نمایش نیست.

فراستی نیز تاکید کرد: «خواستگار» را من دوباره دیدم، به شدت فیلم بدی است. به شدت «فیلم فارسی» است. جای دوربین، قاب ها، کات ها، زوم ها، کاراکترها و... به شدت فیلم فارسی است. چیزی که در «خواستگار» نیست علی حاتمی «طوقی» است. نمی توان با المان های فیلم فارسی به مبارزه با فیلم فارسی رفت! وجه عارفانه را در آثار حاتمی اصلا نمی فهمم. از چه زمانی شروع می شود و چگونه ادامه می یابد. من تنها در «طوقی» علی حاتمی فرم را با ادم های متناسب و درست با روح و حس و حال بجا می بینم با یک سنفونی واحد و متحد، اما آثار دیگر به شدت تکنیکال هستند.

افخمی در واکنش به این ادعای فراستی، گفت: اگر این چنین است پس چطور ما نمی توانیم فیلم های دیگر او را فراموش کنیم؟ اگر فرم ندارند حس و روح آنها را چگونه دریافت کرده ایم؟

فراستی که همواره خود را فرم‌گرا معرفی می‌کند، وقتی به علی حاتمی رسید، محتوا را مورد نقد قرار داد و با آثار سینمایی حاتمی به مثابه مستند برخورد کرد و گفت: وقتی شما با تاریخ به مثابه تاریخ معین کار می کنی و بخش هایی از آن را تکه تکه می گیری و حرف خود را می زنی، غلط است. این جعل و نگاه ارتجاعی به تاریخ است. این برخورد تاریخی من است. می گویم در تاریخ ما در شهریور 20 تا سقوط رضاخان، بر ما چه گذشته است؟ این به عنوان پس زمینه اثر «هزار دستان» است و به اشتباه آمده است. تو می توانی از تاریخ الهام بگیری، اما وقتی تاریخ را به مثابه مستند می نگری، باید بدان پایبند باشی.

طوسی نیز گفت: کلا علی حاتمی مبتنی بر حس و غریزه خود نه عقلانی یک نگاه کلاژگونه دارد. این نگاه کلاژگونه ممکن ست تو را اذیت کند من را خشنود کند.

فراستی حتی به «مادر» علی حاتمی نیز رحم نکرد و گفت: علاقه علی حاتمی نوستالژی است و بدترین نوستالژی علی حاتمی «مادر» است.

او در نهایت علی حاتمی را به «فتیشیسم اشیاء» (یادگارپرستی وضعیتی روان‌شناختی است که در آن یک شی (fetish) یا بخشی از یک انسان سبب برانگیختگی جنسی و حتی در مواردِ خاص، ارضای جنسی می‌شود) متهم کرد که به نوعی اختلال روانی جنسی محسوب می‌شود.

سوال برنامه این بود که «آیا سینمای ایران توانسته است تصویر دقیق و مناسبی از هویت و تاریخ ملی ایران ارائه دهد؟» و پاسخ مخاطبان برنامه هفت که به دلیل محدودیت هیچ گاه شمارشان اعلام نمی‌شود، بدین ترتیب بود:

۱. بله ۱۲%
2. خیر 88%
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سازندگان فیلم جواب بدن چرا زندگی افرادی مثل یعقوب لیث بابک خرمدين اریو برزن نادر شاه ووو فیلمی ساخته نمیشود

    • بدون نام

      فراستی جان
      مطمئنی حالت خوبه برادر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ایرانی

      این مرد د..ی به تمام معنی با همه چیز و همه کس مخالف بودن انسانیت فهم و تجربه نیست

    • حسین

      کافر همه را به کیش خود پندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثر هنرپیشه ها و کارگردانها فاسدن

    • امین مطلق

      من نمی دونم چه اصراریه که آقای فراستی حتما باید تو هفت باشه،یه جای کار می لنگه؟تا دیروز که مدافع تمام قد فرم گرایی بود ولی دیشب شد یه چیزه دیگه؟البته عیبی نداره ماها که عادت کردیم به این جور چیزها تو همه ابعاد جامعه..

    • بدون نام

      این یارو چی میگه برای خودش هر هفته؟
      یکی نیست از خودش بپرسد خودت چی هستی و چی بودی که الان رفتی و شدی قاضی برای همه؟
      کسی نیست جلوی توهین و تهمت های این فرد را بگیرد و یا اینکه با سند و مدرک حرف بزند در تلویزیونی که با بودجه بیت المال اداره میشود؟

    • مهدی

      بابا این آقا ... استتتتتتتتتتتتتتت!!!!!!!!!
      کلا با همه مشکل داره
      خیلی دوس دارم خود ایشون زحمت ساخت یه فیلم رو بکشن تا ببینیم فرم،محتوا ، حرکات دوربین و ... را چقدر می تونن اجرا کنن

    • بدون نام

      بابا این فراستی کلاً قاطیه .بهش بگین وقتی تو ثبات شخصیت نداری و تفکراتت عوض شده دلیل نمیشه که یک فیلم از امسال تا سال دیگه یهویی بد بشه و بی محتوا .اصلا ً این افخمی خوشش میاد جار وجنجال بپا کنه .میخواد مثل فردوسی پور بشه
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمتون گرم بابا ..... نظرات هم سانسور میشن .بقیه نظر من کو ؟؟؟؟؟ سانسورچیییییییییییییییییییی

    • سید حسن

      برنامه هفت وقت تلف کن ترین و پر مهمل ترین برنامه انتقادی ست که تا بحال ساخته شده. در واقع برنامه ساز که علاقه ی شدیدی به نشر عقایدش از طریق در و گهری که به عنوان انتقاد از دهان پرمهرو فهیم!! منتقد برنامه اش ، دارد ، و تعویض مجریان و حفظ منتقد، به شدت ما را به یاد شعاری در اوایل انقلاب می اندازد که می گفت : "ما می گیم شاه نمی خواییم نخست وزیر عوض میشه ، ما می گیم خر نمی خواییم پالون خر عوض میشه " ...

    • بدون نام

      دل اسوده ای دارید

    • بدون نام

      خدا فراستی رو شفا بده...

    • مصطفی

      یعنی باید خیلی بیکار باشی بشینی به چرت و پرت های این آقا گوش بدی ...آخه تو میدونی یه دونه از دیالوگای حاتمی رو هضم کنی که این جور راجعش نظر میدی...

    • بهنام

      به آقای فراستی بیشتر از ظرفیتش اجازه حرف زدن داده شده بعد از صحبت های بی ادبانش نسبت به کیمیایی روزبه روز گستاخ تر شده

    • سیسیل

      بله از فیلم معمای شاه شون مشخص شد واقعیت میگن یا نه

    • بدون نام

      دیگه خیلی داره زیاده روی میکنه
      آنتن زنده رو دادن به این آقا که فقط حرف مفت بزنه

    • ترسو

      خدا شفاش بده ! كاملا تعطيله !!! يه چيزي تو مايه هاي ، حسادت و وقاحت و قباحت و شرارت و و ...........
      حالا ، چه اصراريه كه بيارنش و نظرهاي بيمارگونه ! بده ، خدا عالمه !

    • بدون نام

      آخه مسعود فراستی تو خودتو در حدی میدونی که راجع به فیلمهای علی حاتمی اظهار نظر کنی??????مادر،هزاردستان .توروخدا قرصاتو بموقع بخور.دیگه داری حوصلمونو سر میبری.

    • پاندورا

      نقد نظر شخصی نیست باطن نقد سواد بسیار زیاد حرفه ایست مثلا من که بیسواد هنر سینما هستم میگم فیلم مرد پرنده ای خوب نبود اما وقتی نقد صحیح اون رو میخونم میبینم چه نکاتی قویی در فیلم بوده حالا این آقای فراستی با تکیه به همون رانت سینما شدن نقاد جناب نقدهای شما غیر حرفه ای و سیاسی است

    • پیرمردپرسپولیسی

      باید به سلامت عقلی جناب فراستی شک کرد ،که هرهفته نظرات قبل خود رارد میکند ونظریه جدیدی عنوان می کند ،فکرگنم بعد از هر برنامه جنا ب افخمی سوژه زیادی برای خنده وتفریح پیدا می کند ،برای نقد علی حاتمی باید اوراشناخت وبعد با احترام اثارش را نگریست ،کدام کارگردانایرانی درسطح جوانی علی حاتمی سراغ دارید با ان سن کم تازمان وفاتش دنیایی تجربه رایدک بکشد ،کدام کارگردان ،نویسنده ،طراح صحنه ولباس و.....راسراغ داریدکه درهمه امور ذکر شده صاحب سبک ونظر باشد؟اشراف کامل او برتاریخ قاجار وپهلوی اول کمیته مجازات ،هزاردستان با سریال سخیف وتحریفی معمای شاه مقایسه کنید ؟به توانمندی قلمش واشراف کامل به تاریخ پی خواهید برد .یا فیلم سراسر ارزشی مادر ،نقش مادررا درتحکیم بنیان خانواده نمی توان نادیده گرفت ،فیلمی که بانام مادرولی معرف نماد مادر است ،علی حاتمی برای همیشه ماندگار شد ولی امثال فراستی نقاد مغرض ،نه منصف رابرای بیاد اوردنش خیلی باید به مغز فشاراورد وفسفر زیادی هزینه گردد .یاحق

    • رسول

      بابا این یارو رو بندازین بیرون آبرو همه رو داره میبره

    • بدون نام

      هفت یه برنامه ورشکسته است با این همه مخالف باید تغییر کنند . فراستی ذهنیات و کارایی که کرده به فیلمسازا نسبت و تعمیم میده بعد بعضی به این میگن باسواد ! افخمی و دری هم در سطح سینما نیستن نظر درباره هر جی میدن

    • ناشناس

      لطفا وقتی اطلاعاتی در مورد هنر سینما ندارید نظرات تند وتیز ندهید. کمی منصف باشید. فراستی گالیه زمان خودش هست.

    • بدون نام

      فراستی فراستی نام خود را بر حاتمی نهادی

    • علی

      این روزها مردم برای مطرح شدن کار های عجیب وغریب می کنن نمونش جیمی جامپ وامثال اون که لخت مادرزاد می پرن وسط میدون ورزشی فقط برای این که برن رو جلد روز نامه ها
      این آقا هم فقط برای مطرح شدن این حرفا رو میزنه چون جور دیگه نمی تونه مطرح باشه
      خوبه ازش بخوان یک فیلم (البته ایرانی) خوب معرفی کنه و از خوبیاش بگه.

    • بدون نام

      فراستی به شیوه دیاثت انتقادی پاداش حقوق میگیره روشنفکر و فیلمساز اجتماعی رو بکوبه

    • بدون نام

      فراستی خیلی داغون شده همش تفکرات عجیب جنسی داره چه ربطی داره به نقد فیلم ها آخه

    • علی

      آقای فراستی رو باید میبردند به برنامه بفرمایید شام. دست مجید آرامش رو توی نمره بد دادن از پشت میبست!!!

    • پیرمردپرسپولیسی

      راستی ،،یادم رفت از جناب فراستی بپرسم که اون صدهزار تومانی که سالها قبل از اکبر عبدی گرفته بود وباهاش خونه خرید ،روبه روز حساب کرده وپس داده ؟ یا بالا کشیده ویه لیوان اب هم روش ؟اگه پس داده که چه بهتر ؟اگرم بالا کشیده ،خب مال مردم خور که نمی تونه در مورد کارای دیگران نظر بده ؟

    • saeed

      فراستی راس میگه واقعا ،،، این فیلمای دوهزاری کجا و فیلمهای هالیوودی کجا ... دمت گرم فراستی خیلی مردی

    • بدون نام

      الانم كه به فراستي اجازه ي نقد نميدن احتمالا به خاطر فيلم نورجشمي شون " يتيم خانه ايران" هست و اين رويه به زودي عوض خواهد شد

    • بدون نام

      یعنی تلویزیون این همه بیننده داره

    • بدون نام

      فراستی یکی از بی اخلاق ترین افرادی است که میتوان تصور کرد تازگی متر بی اخلاقی در تلویزیون فراستی شده . چقدر این رسانه میلی بی محتوا و ضعیف شده که بیسواد و لمپنی مثل فراستی سوپر استار ان است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج