۴۱۷۴۰۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

رئیس پیشین شاباک:

ایران ۲۵ هزار جنگجوی شیعه در سوریه دارد

رئیس پیشین شاباک ضمن متهم کردن ایران به تمایل برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و کنترل بر مکه و مدینه، ادعا کرد جمهوری اسلامی ۲۵هزار جنگجوی شیعه در سوریه دارد که با شورشیان سنّی نبرد می‌کنند.

خبرگزاری فارس: «آوی دیختر» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (شاباک) ادعا کرد ایران فرماندهی بیش از ۲۵هزار رزمنده شیعه در جنگ سوریه با تروریست‌ها را برعهده دارد که بیشتر آنها از افغانستان و پاکستان هستند.

دیختر که اکنون ریاست کمیته امور خارجی و نظامی پارلمان اسرائیل (کنست)‌ را بر عهده دارد، طی جلسه‌ای با یک هیئت پارلمانی از سوییس با تکرار ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و دیگر مقامات این رژیم، گفت ایران از تمایلاتش برای ساخت سلاح هسته‌ای دست نکشیده و برخلاف توافق هسته‌ای، بازی طولانی را با غرب انجام می‌دهد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی همچنین افزود: «ایران از سلاح‌های هسته‌ای عقب نشینی نکرده بلکه (تلاش برای دستیابی به آنها را) کمی به تعویق انداخته تا از آسیب‌های تحریم‌های اقتصادی تجدید قوا کرده و چهره‌اش در مجامع بین‌المللی را بهبود بخشد.»

رئیس پیشین شاباک ادعا کرد: «ایران تا یک سال و نیم قبل دلیل عمده بی‌ثباتی‌های منطقه بوده است. ناراحت کننده و البته جالب است که چگونه کشورهای غربی به ایران به چشم یک نیروی پایدار‌کننده می‌نگرند.»

دیختر در ادامه ادعاهایش هشدار داد جاه‌طلبی‌های جهانی ایران بعنوان یک قدرت در خاورمیانه «رؤیای کنترل مکه و مدینه» است: «باید از خود بپرسیم چرا ایران موشک‌هایی را تولید می‌کند که می‌تواند اهدافی در ۲۰۰۰ کیلومتری را هدف قرار دهد که بیش از دو برابر فاصله ایران تا اسرائیل است؟»

وی ادامه داد: «مصر و عربستان سعودی در تیررس ایران هستند. حدود ۲هزار سال پیش ایران یک امپراطوری بوده و اکنون نیز می‌خواهد دوباره به همان تبدیل شود...لشگر ۲۵هزار نفری ایران در سوریه برای مبارزه با شورشیان سنّی مخالف با رئیس جمهور «بشار اسد» است نه تروریست‌های داعش.»

رئیس کمیته نظامی کنست رزمنده‌های حزب‌الله را دارای توانایی ویژه در نبردهای چریکی و نامتقارن و همچنین مبارزه با گروه‌های تروریستی خوانده و هشدار داد که پنج سال نبرد حزب‌الله در سوریه باعث تقویت فوق‌العاده مهارت‌های آنان شده و می‌توانند در نبرد احتمالی بعدی با رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم دوباره زیر چتر امپراطوری ایران قرار گیری تا طمع ازادی را بچشی یادت رفته که اگر امپراطوری ایران نبود الان هم یهودی نبود که ادعا داشته باشه برا تو که خوب بود برا عربا هم خوب بود تا جایی که مطالعه کردم اخلاق و حکومت داری را ایران به قبایل سامی نژاد که قبیله ای زندگی می کردند و دائم در جنگ و نزاع بودند هدیه کرده اون غربی که به ایران امید داره خودش حکومت مدار بوده و می دانه که از امثال شماها مملکت داری و کدخدا منشی در نمیاد تا بوده ایران و مصر و روم بوده و باقی زیر چتر عقل و خرد حکام اینا زندگی کردند و یهودی ها قدر شناس باشند و به ولی نعمت خود احترام بگذارند شاید دوباره به انها معنی تمدن و فرهنگ را بچشانیم

    • عباس از شادگان خوزستان

      مگه دروغ گفته

    • بدون نام

      اخ چه بگیم!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج