۴۱۷۵۲۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زورگیری تحت عنوان مأمور پلیس از مردم

دو مأمور قلابی که از مردم اخاذی کرده و پول‌های کلانی می‌بردند، بازداشت شده و به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.

شرق نوشت: دو مأمور قلابی که از مردم اخاذی کرده و پول‌های کلانی می‌بردند، بازداشت شده و به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند. به گزارش خبرنگار ما، مردادماه سال گذشته‌ مردی به مأموران پلیس مراجعه کرد و گفت: مأموران پول‌های او را گرفته‌اند و حالا برای نشان‌دادن مدارک و تحویل گرفتن پول‌هایش به پلیس مراجعه کرده ‌است. وقتی مرد جوان این موضوع را مطرح کرد مأموران گفتند چنین گزارشی به آنها داده نشده‌ و آنچه اتفاق افتاده، از سوی مأموران قلابی بوده‌ است ضمن اینکه هیچ مأموری به دلیل اینکه شهروندی کارت شناسایی ندارد پول‌های او را گرو نمی‌گیرد.
با توجه به آنچه اتفاق افتاده‌ بود مرد جوان شکایتی را مطرح کرد و گفت: روز حادثه من در خیابان می‌رفتم ٥٠‌ میلیون تومان هم پول همراهم بود و می‌خواستم این پول را به جایی ببرم و به‌همین‌دلیل هم آن را در کوله‌پشتی‌ام گذاشته ‌بودم. یکباره دو نفر که خود را مأمور معرفی کردند جلو من را گرفتند و خواستند کارت شناسایی به آنها نشان دهم. گفتم هیچ کارتی همراهم ندارم گفتند پس باید بازداشت شوی و با خانه‌ات تماس بگیری تا کارت بیاورند.
کسی در خانه نبود. گفتم نمی‌توانم این کار را بکنم، گفتند باید کوله من را بگردند و من هم قبول کردم. وقتی پول‌ها را در کوله دیدند، گفتند می‌توانی این پول‌ها را پیش ما گرو بگذاری تا کارت شناسایی بیاوری و معلوم شود این پول‌ها واقعا مال توست در غیراین‌صورت باید بازداشت شوی تا مشخص شود پول‌ها برای کیست شاید تو دزدی کرده ‌باشی. من هم قبول کردم و با خودم فکر کردم فردای آن روز کارت شناسایی می‌برم و پول‌هایم را می‌گیرم. وقتی به اداره پلیس آمدم مأموران گفتند کسانی که این‌کار را کردند مأمور قلابی بودند و حالا من شکایت دارم. با شکایت این مرد بود که مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و عکس چهره‌نگاری‌شده دو مأمور پلیس را به دست آوردند.
درحالی‌که تحقیقات برای بازداشت دو مأمور قلابی ادامه داشت، یک شهروند دیگر نیز به مأموران مراجعه کرد و این‌بار او مدعی‌شد ٢٥‌ میلیون تومان از پول‌هایش را به سرقت برده‌اند. او گفت: دو نفر در خیابان جلویم گرفتند و مرا به‌زور سوار ماشین کردند اول فکر کردم مأمور هستند اما وقتی گفتند باید ٢٥‌ میلیون تومان به آنها بدهم تا آزادم کنند، فهمیدم زورگیر هستند و دروغ می‌گویند. آنها به من گفتند باید پول‌هایم را بدهم تا آزادم کنند چون من پولی نداشتم بنابراین مجبور شدم از بانک پول بگیرم. آنها من را تا بانک همراهی کردند و پول را از حسابم برداشتم و به آنها دادم و بعد رهایم کردند و طوری این‌کار را کردند که نه توانستم شماره پلاک ماشینشان را بردارم و نه ردی از آنها برجای ماند.
وقتی مأموران دو پرونده را با هم مقایسه کردند، متوجه شدند هر دو شاکی یک مشخصات را به مأموران داده‌اند بنابراین متوجه شدند قطعا سارقان همان افرادی هستند که از شاکی پرونده اول سرقت کرده‌اند. بنابراین بعد از چندین هفته عملیات علمی-پلیسی موفق به شناسایی و بازداشت دو مأمور قلابی شدند. آنها در اعترافاتشان هر دو سرقت را قبول کردند و گفتند آنچه باعث شد چنین تصمیمی بگیرند و سرقت کنند مشکلات مالی‌ای بود که در زندگی شخصی‌ داشته‌اند و سپس جزئیات سرقت‌ها را توضیح داده و قبول کردند با تغییر ظاهر خود سعی کردند خود را مأمور نشان دهند و اخاذی کنند. دو متهم در آخرین دفاعیات خود یک‌بار دیگر اتهام سرقت و جعل عنوان را قبول کردند و ٧٥‌ میلیون سرقت از دو شهروند را نیز پذیرفتند و اعلام کردند حاضر هستند این اموال را بازگردانند.
با پایان جلسات بازجویی و صدور کیفرخواست، پرونده دو مأمور قلابی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و آنها به‌زودی محاکمه می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج