۴۱۷۷۴۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آیا ترامپ نماینده قشر مستضعف آمریکاست؟

با نزدیک شدن به زمان رای گیری اصلی انتخابات آمریکا، فاصله آرای دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون کمتر شده و حتی در برخی نظرسنجی ها،او برای اولین بار از رقیب دموکراتش پیشی گرفته است.

صراط نیوز نوشت: با نزدیک شدن به زمان رای گیری اصلی انتخابات آمریکا، فاصله آرای دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون کمتر شده و حتی در برخی نظرسنجی ها،او برای اولین بار از رقیب دموکراتش پیشی گرفته است.

این اتفاق باعث شده تا پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات اندکی دشوار شود هرچند هنوز دست بالا با هیلاری کلینتون است.

در این شرایط، برخی تحلیل ها، و نظرخواهی ها در داخل آمریکا نشان می دهد که درصد زیاد - و البته نامشخصی - از طبقات محروم تر جامعه آمریکا به دونالد ترامپ تمایل دارند تا هیلاری کلینتون.

این تمایل به هر دلیلی باشد، برخی تحلیلگران داخلی کشورمان را هم به اشتباه انداخته تا جایی که با پررنگ کردن ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات، رای آوردن کلینتون را خواست سیستم حکومتی آمریکا می دانند. همه این موارد باعث شده، ترامپ در تحلیل های داخلی، در موقعیت "مظلوم" قرار بگیرد.

موضوع تا جایی پیش رفته که حتی برخی تحلیلگران کشورمان، ترامپ را انتخاب جنبش ۹۹ درصدی دانسته اند که قرار است با یک خدعه از سوی سیستم حاکم بر آمریکا، در روزهای آینده تخریب و در صورت جواب ندادن این حربه، با تقلب از رسیدن به کاخ سفید محروم شود!

به نظر می رسد این تحلیل ها بیش از حد، تحت تاثیر تبلیغات خود حاکمان آمریکا باشد. واقعیت آن است که ترامپ یک جمهوری خواه است و اگر به کاخ سفید برسد احتمالا وفادار به این حزب خواهد ماند مگر آنکه یک اتفاق ویژه رخ دهد. با این نگاه، او نماینده هیچ قشر عجیب و غریبی به ویژه محرومان و جنبش ۹۹ درصدی، نیست. اتفاقا خاستگاه ترامپ سرمایه داری است و او اصلا به همین دلیل برای خود نامی دست و پا کرده.

تمایل درصدی از قشر محروم جامعه آمریکا به او هم دلایل متعددی دارد. مثلا اینکه ترامپ تا کنون مقام دولتی نداشته و از این نظر کاندیدای منحصر به فردی است در این تمایل تاثیر دارد.

انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، اتفاق بعید و غیرممکنی نیست و این گونه نیست که تمام آمریکا بسیج شده باشند تا او رییس جمهور نشود. مگر در صورت ریاست جمهوری ترامپ، چه اتفاقی قرار است برای آمریکا رخ دهد؟ یک جمهوری خواه دیگر - هرچند با برخی تفاوت ها نسبت به اسلاف خود - به کاخ سفید می رسد؛ همین.

تحلیل های داخلی مطلق و اینچنینی - و متاسفانه اکثرا به قلم اصولگرایان - که ناخواسته ترامپ را در موضع مظلوم و کسی که قرار است علیه او تقلب شود، قرار داده، یادآور جمله ای است که احمدی نژاد پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ بر زبان آورد. او در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی، دربارهنظرش در مورد رییس جمهور شدن اوباما، گفته بود مطمئن باشید در آمریکا اجازه نخواهند داد یک سیاه پوست رییس جمهور شود. اما واقعیت آن بود که اوباما بر خلاف تحلیل احمدی نژاد رییس جمهور شد.
شاید به جای نگاه اینچنینی، باید با دید بازتر و نگلاه کلان تری به موضوع نگریسته شود. به این صورت که، سیستم حکومتی آمریکا اجازه تغییر در سیاست های این کشور را به سختتی می دهد و کسی مانند ترامپ هم - در صورت انتخاب- در این سیستم گرفتار خواهد شد همچنان که انتخاب اوباما هم عملا تغییری در سیاست های آمریکا به وجود نیاورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ، احمدی نژاد آمریکاست خخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج