۴۱۸۴۷۷
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

ناوگان اشباح در مریلند

در جنوب مریلند، حدود ۵۰ کیلومتری جنوب واشنگتن دی سی، رودخانه پوتوماک یک برآمدگی کم عمق به نام خلیج مالوز را شکل داده است. جاذبه اصلی خلیج مالوز «ناوگان اشباح» است که شامل بقایای زنگ زده و پوسیده حدود ۲۳۰ کشتی است.

برترین ها: در جنوب مریلند، حدود ۵۰ کیلومتری جنوب واشنگتن دی سی، رودخانه پوتوماک یک برآمدگی کم عمق به نام خلیج مالوز را شکل داده است. یک مکان فوق العاده زیبا پر از حیات وحش مثل پرندگان آبزی، حواصیل و عقاب. زمین های مجاور یک پارک با مسیرهای پیاده روی، مناطق پیک نیک و به آب انداختن قایق های کوچک و پارویی است. اما جاذبه اصلی خلیج مالوز «ناوگان اشباح» است که شامل بقایای زنگ زده و پوسیده حدود ۲۳۰ کشتی است.
ناوگان اشباح بخشی از برنامه کشتی سازی بی سابقه است که توسط ایالات متحده برای کمک به متحدان اروپایی خود در طول جنگ جهانی اول به عهده گرفته شد. هنگامی که آمریکا وارد جنگ شد، متفقین با کمبود شدید کشتی مواجه بودند. نزدیک به نیمی از کشتی هایی که برای مبارزه می رفتند توسط آلمان غرق می شدند و نه تنها کشتی های نظامی بلکه کشتی های تجاری و مسافری نیز مورد هدف قرار می گرفتند.
در آوریل 1917، رئیس جمهور امریکا «وودرو ویلسون» یک شرکت اضطراری کشتی سازی راه انداخت و دستور داد هزار کشتی بخار در تنها 18 ماه ساخته و آماده شود. در آن زمان یک میلیون نفر به ساخت کشتی مشغول شدند. این یک تعهد بزرگ بود و برای مدتی کوتاه امریکا بزرگترین کشور کشتی سازی دنیا شد. اما مهم نیست آن ها چقدر تلاش کردند، هدفگذاری غیرواقعی بود و تا زمان تسلیم آلمان تنها چند صد کشتی آماده شد. هیچ یک از آن ها حرکت خود را آغاز نکردند زیرا متوجه شدند که چنین سفری به مقدار زیادی زغال سنگ نیاز خواهد داشت که کشتی ها قادر به حمل چنین باری نبودند. علاوه بر این کشتی های بخار به آرامی منسوخ شدند.
چندین سال کشتی ها در روخانه جیمز بودند تا اینکه دولت آن ها را به شرکت «Marine & Salvage» فروخت، این شرکت کشتی ها را با طناب کشید و به قصد استفاده از قطعات باارزش و فلزات کشتی ها، آن ها را به خلیج مالوز برد. اما قبل از اینکه بتوانند این کار را کنند شرکت ورشکسته شد. در سال های ۱۹۴۰ کشتی ساز دیگری این عملیات را به عهده گرفت اما سود این کار آنقدر کم بود که باز هم کشتی ها به همان صورت رها شدند.
با گذشت چند دهه، لاشه کشتی ها به مرور توسط طبیعت اصلاح شد و اکوسیستم جدید را ایجاد کرد که از انواع گونه های زندگی حمایت می کرد. در بدنه این کشتی ها درختان و درختچه ها سبز شدند که در حال حاضر میزبان انواع ماهی ها، لاکپشت ها، سمورها، عقاب ها و عقاب های دریایی هستند. در سال ۲۰۱۵ خلیج مالوز به عنوان یک مکان دریایی ملی اعلام شد و به عنوان یک منطقه تاریخی و باستان شناسی در ثبت ملی اماکن تاریخی ذکر شد.
ناوگان اشباح در مریلند
ناوگان اشباح در مریلند
ناوگان اشباح در مریلند
ناوگان اشباح در مریلند
ناوگان اشباح در مریلند
ناوگان اشباح در مریلند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج