۴۱۸۷۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کاهش ۵۰ درصدی تعرفه ارتباطات با عراق

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق با همتای عراقی خود برای کاهش ۵۰ درصدی نرخ ارتباطات در ایام اربعین خبر داد و گفت: نرخ های جدید از فردا صبح اعمال می شود.

خبرگزاری مهر - معصومه بخشی پور: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق با همتای عراقی خود برای کاهش ۵۰ درصدی نرخ ارتباطات در ایام اربعین خبر داد و گفت: نرخ های جدید از فردا صبح اعمال می شود.
کاهش 50 درصدی تعرفه ارتباطات با عراق

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر امروز در نشستی دو ساعته با هیات عراقی به ریاست معانی کاظم حسن راشد وزیر ارتباطات عراق در مورد برقراری ارتباطات موفق در ایام اربعین حسینی توافق کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای برقراری ارتباط موفق زائران ایرانی در عراق برای ایام اربعین انجام گرفته، اضافه کرد: هیات عالی رتبه عراق به همراه اپراتورهای عراقی و شرکت های پست و زیرساخت مذاکرات خوبی را با طرفین ایرانی داشته اند تا زیرساخت های ارتباطی در ایام اربعین بدون مشکل در خدمت زائران ایرانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیرو مذاکرات صورت گرفته تعرفه ارتباطات بین المللی میان ایران و عراق را ۵۰ درصد کاهش داده ایم، گفت: این تعرفه به مدت یک ماه و از صبح فردا اعمال می شود.

واعظی با بیان اینکه مسیرهای صوتی از ۶ نقطه به کشور عراق متصل شده است تا ارتباطات دو کشور مستقیم باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع سیگنالینگ کافی برای رومینگ را به همراه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات ادامه داد: برای ارتباطات از مسیر مهران نیز ظرفیت خطوط ارتباطی E۱ را از ۳۳ به ۶۴ ارتقا داده ایم. در همین حال توافقات خوبی در حوزه صوت و دیتا صورت گرفته است تا شاهد گسترش زیرساخت‌ها نسبت به سال گذشته در این ایام باشیم.

واعظی با اشاره به اینکه از سوی طرف عراقی گسترش زیرساختی خوبی نسبت به سال گذشته به وجود آمده است، گفت: زمینه همکاری های مورد توافق را به صورت یک نقشه راه مشخص کرده ایم تا با توجه به اینکه رفت و آمد زیادی میان ایران و عراق در طول سال صورت می گیرد این توافقات به صورت همیشگی اجرایی شود.

واعظی با بیان اینکه نتیجه توافق صورت گرفته با بررسی بیشتر از سوی کمیته های تخصصی تا فردا بعدازظهر اعلام می شود، تاکید کرد: نقشه راه آینده ارتباطات دو کشور ایران و عراق فردا بعدازظهر تدوین و تصویب خواهد شد.

در این نشست وزیر ارتباطات عراق نیز با اشاره به توجه دو کشور به ایجاد تسهیلات و ثبات در زمینه ارتباطات اضافه کرد: تاکید نخست وزیر کشور عراق نیز در ایجاد تسهیلات لازم و خدمات مورد نیاز زوار ایرانی است و در این زمینه اقدامات زیرساختی مناسبی صورت گرفته است.

وی گفت: سال گذشته امکان برقراری ارتباطات از طریق سیم کارت‌های عراقی با حدود ۱۵ دقیقه تاخیر ممکن می شد که امسال زمان را به یک دقیقه کاهش داده ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج