۴۱۸۹۴۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بحران عجیب در کمین بازار وارداتی‌ ها

بازار خودروهای وارداتی هر چند هم‌اکنون روزهای آرامی را می‌گذراند اما دست‌اندرکاران بازار با پیش‌بینی چالش‌های پیش‌رو، معتقدند که تا پایان سال بازار وارداتی‌ها دستخوش تغییرات ناخوشایندی خواهد شد.

روزنامه دنیای اقتصاد: بازار خودروهای وارداتی هر چند هم‌اکنون روزهای آرامی را می‌گذراند اما دست‌اندرکاران بازار با پیش‌بینی چالش‌های پیش‌رو، معتقدند که تا پایان سال بازار وارداتی‌ها دستخوش تغییرات ناخوشایندی خواهد شد.
بنابه گفته برخی واردکنندگان، عدم‌شماره‌گذاری خودروهای برندهای غیرآمریکایی ساخته شده در این کشور، ابطال مجوز شرکت‌های نمایندگی غیرمستقیم خودرو و عامل مهم‌تر پایان اتمام استاندارد خودروهای وارداتی تا اول دی‌ماه سال‌جاری و اجرایی شدن رویه جدید موجب خواهد شد واردات خودرو با کاهش جدی مواجه شود.
به‌دنبال این موضوع قطعا بحث کاهش عرضه در بازار نیز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. بر این اساس واردکنندگان خودرو از بروز یک بحران جدی در بازار خودروهای خارجی خبر می‌دهند که تاثیر فراوانی بر عرضه‌کنندگان و مشتریان خواهد داشت.

بر همین اساس، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه سه عامل مذکور اثر جدی در بازار خودروهای وارداتی خواهد داشت، تاکید می‌کند، مجموع این موارد تبعات جدی را برای دولت و مشتریان خودرو به همراه دارد. به اعتقاد فرهاد احتشام‌زاد افت واردات خودرو و همچنین کاهش درآمدهای دولت شاید مهم‌ترین اثر سیاست‌گذاران در این زمینه باشد؛ به‌طوری‌که افت درآمدهای دولت از محل شماره‌گذاری خودروهای نوشماره و کاهش درآمدها از محل اسقاط خودروهای فرسوده اتفاق خواهد افتاد.
وی معتقد است، دولت باید درخصوص تصمیماتی که در تغییر مقررات می‌گیرد با دقت عمل کند تا بازار با بحران مواجه نشود؛ زیرا مشتریان خودرو اولین بخشی هستند که آسیب‌ها را متحمل می‌شوند. در شرایطی گفته می‌شود این موضوع موجب متضرر شدن مصرف‌کنندگان خودروهای وارداتی می‌شود که یکی از مهم‌ترین مسائل به‌دنبال این موضوع افزایش قیمت خودرو از یکسو و شکل‌گیری بازار سیاه از سوی دیگر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج