۴۱۹۷۶۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند

همواره لباس‌های مختلفی ساخته و پس از مدت کوتاهی از خاطرها می‌روند و دیگر اثری از آن‌ها در ویترین مغازه‌ها باقی نمی‌ماند، اما یکی از لباس‌هایی که تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده شلوارهای جینی است که هم‌اکنون بسیاری از ما از آن استفاده می‌کنیم.

وبسایت ویاتک - حمیدرضا عبدی: همواره لباس‌های مختلفی ساخته و پس از مدت کوتاهی از خاطرها می‌روند و دیگر اثری از آن‌ها در ویترین مغازه‌ها باقی نمی‌ماند، اما یکی از لباس‌هایی که تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده شلوارهای جینی است که هم‌اکنون بسیاری از ما از آن استفاده می‌کنیم.

دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند

در این مطلب قصد نداریم در رابطه با تاریخچه شلوار جین صحبت کنیم بلکه می‌خواهیم در رابطه با قسمتی از این شلوار که صحبت کنیم که در تمامی شلوارهای جین دیده می‌شود، اگر هم‌اکنون به شلوار جین خود نگاهی بی اندازید حتماً دکمه‌هایی را مشاهده می‌کنید که در برخی قسمت‌های آن قرار گرفته یا به‌اصطلاح پرچ شده است.

دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند

این دکمه‌ها تاریخچه جالبی دارد که ممکن است بسیاری از شما از آن بی‌خبر باشید، سال ۱۸۷۳ آقای ژاکوب دیویس (تصویر بالا) که در شهر سان فرانسیسکو به حرفه خیاطی مشغول بود به‌طور مکرر با مراجعه کارگرانی مواجه می‌شد که از پاره شدن شلوار کار خود گلایه می‌کردند، ازاین‌رو آقای دیویس به فکر راه‌حلی بود تا میزان پاره شدن شلوار کارگران را کمتر کند.

دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند

نتیجه این فکر و بررسی منجر به اختراعی شد که باعث محبوبت زیاد شلوار جین تاکنون شد، آقای دیویس تصمیم گرفت تا در بخش‌هایی از این شلوار که امکان پاره شدن آن بیشتر بود پرچ و پیچ مسی استفاده کند و این کار وی نیز نتیجه داد و به خوبی از پاره شدن شلوار جین جلوگیری می‌کرد.

دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند

در آن زمان این خیاط پول کافی برای ثبت اختراع خود نداشت، از این رو با آقای لوی اشتراوس (تصویر بالا) که در آن زمان عرضه کننده شلوار جین بود همکاری و آقای اشتراوس مبلغ لازم برای ثبت اختراع را در اختیار دیویس قرار داد و به او کمک کرد تا کسب و کار فروش شلوار سفارشی شده همراه با جیب پرچ شده برای نیروی کار را آغاز کند. این اقدام شروع همکاری این دو شخص شد، این شلوارهای مقاوم در برابر پاره شدن در سانفرانسیسکو به شهرت زیادی در بین نیروی کار رسید و به زودی سرتاسر کشور خواستار خرید این شلوارها شدند.

دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند

این اختراع کوچک به‌قدری بزرگ شد که در آینده‌ای نزدیک به نماد طراحی در شلوارهای آقای لوی اشتراوس شد، شلوارهایی که با همکاری این دو شخص طراحی و تولید می‌شدند روزبه‌روز قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شد، به‌طور مثال جیب کوچکی که هم‌اکنون شما برای قرار دادن سکه یا فروکردن انگشت شصت خود از آن استفاده می‌کنید، در آن زمان برای قرار دادن ساعت‌های زنجیر دار طراحی شدند. از دیگر نشانه‌های این شلوارها وجود رنگ نارنجی برای بافت و جیب عقب است که ابتدا در شلوارهای لوی اشتراوس مورد استفاده قرار گرفت، اما تنها دلیل شهرت لوی اشتراوس و ژاکوب دیویس را همین دکمه‌های کوچکی باید دانست که باعث شد شلوار جین به یک امپراطوری در دنیای لباس تبدیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج