۴۲۲۰۱۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

نامه تلخ فیلم نامه نویس هالیوود به دخترش

آرون سورکین فیلمنامه‌نویس برنده اسکار از جمله چهره‌های سرشناس هالیوود است که بعد از پیروزی دانلد ترامپ و شکست هیلاری کلینتن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در نامه‌ای صمیمانه به دختر ۱۵ ساله‌اش از احساس هراس و وحشتش نسبت به پیامدهای پیروزی بزرگ ترامپ و ناتوانی در «محافظت» از خانواده‌اش پرده برداشته است.

وب‌سایت آی ‌سینما: آرون سورکین فیلمنامه‌نویس برنده اسکار از جمله چهره‌های سرشناس هالیوود است که بعد از پیروزی دانلد ترامپ و شکست هیلاری کلینتن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در نامه‌ای صمیمانه به دختر ۱۵ ساله‌اش از احساس هراس و وحشتش نسبت به پیامدهای پیروزی بزرگ ترامپ و ناتوانی در «محافظت» از خانواده‌اش پرده برداشته است. نویسنده فیلم‌های «شبکه اجتماعی» و «استیو جابز» در نامه بی‌پرده خود می‌نویسد: «این هولناک‌ترین احساس برای یک پدر است.»
نامه تلخ فیلم نامه نویس هالیوود به دخترش

سورکین در نامه خود به دخترش که متن کامل آن در نشریه «ونیتی فر» منتشر شده، به توضیح احساس عجز و ناتوانی خود در قبول این واقعیت که ترامپ به عنوان رییس جمهوری بعدی امریکا انتخاب شده، پرداخته است. فیلمنامه‌نویس برنده اسکار می‌نویسد هنوز هم باورش نمی‌شود «یک خوک کاملا بی‌کفایت با ایده‌های خطرناک و اختلال جدی روانی، بی‌خبر از جهان و بدون کنجکاوی برای یادگیری» به عنوان رییس جمهور منتخب کشورش به کاخ سفید راه یافته است.

او همچنین در نامه‌اش «ملی‌گرایان سفیدپوست، نژادپرستان، زن‌ستیزان و دلقک‌های لوده» را که در شب پیروزی ترامپ با او سهیم بودند خطاب قرار داده و برد ترامپ و طرفدارانش را به پیروزی «سازمان سری ضد سیاهپوستان امریکا» (KKK) تشبیه کرده است.

سورکین به تلخی درباره نتیجه انتخابات روز گذشته (سه‌شنبه) می‌نویسد: «نفرت مجال امیدواری یافت.» سینماگر ۵۵ ساله امریکایی نامه‌اش را با نام بردن از روسای جمهور پیشین که به کاخ سفید راه یافته‌اند و مقایسه آنها با مردی که قرار است به زودی جا پایشان بگذارد به پایان می‌برد: «تا چهار سال آینده، رییس جمهور ایالات متحده؛ اداره همان دفتری را به عهده می‌گیرد که واشنگتن و جفرسن، لینکلن و تدی روزولت، فرانکلین دی. روزولت، جی. اف. کی و باراک اوباما اداره کردند؛ پسربچه‌ای که به ظاهر مرد شده است و ساعت‌هایش را صرف توییت کردن جملات کینه‌ورزانه علیه تمام منتقدانش خواهد کرد.»

فیلمنامه‌نویس معروف در پایان نامه به دختر نوجوانش، نتیجه‌گیری خود از اتفاق دیروز را چنین بیان می‌کند: «ما خودمان را جلوی دنیا و فرزندان‌مان خجالت‌زده کردیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق داره والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج