۴۲۲۸۷۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نگاهی نزدیک به شکستی که هیلاری خورد

پایگاه خبری انتخاب به نقل از پولتیکو نوشت: همه چیزهایی که تحلیلگران و حتی بسیاری از مردم و دموکرات ها از سیاست میدانستند با نتایجی که در انتخابات روز سه شنبه حاصل شد، غلط از آب درآمد.

پایگاه خبری انتخاب به نقل از پولتیکو نوشت: همه چیزهایی که تحلیلگران و حتی بسیاری از مردم و دموکرات ها از سیاست میدانستند با نتایجی که در انتخابات روز سه شنبه حاصل شد، غلط از آب درآمد.
همه می‌دانستند که یک نبرد سخت در پیش است اما کسی گمان نمی‌کرد که برنده این نبرد کلینتون نباشد. در حال حاضر دموکرات‌ها و میلیون‌ها نفر از مردم در شوک این نتیجه هستند اما کم کم ذهن خود را آزاد می‌کنند و با ترامپ کنار خواهند آمد. اما شوک اصلی درون ستاد انتخاباتی کلینتون خواهد بود، آن ها هم مانند بسیاری از مردم از شکست کلینتون مغموم هستند با این تفاوت که آن ها نقشی اساسی در شکست خوردن وی و تغییر مسیر آینده ایالات متحده داشته اند.

به گزارش «انتخاب»؛ کلینتون و تیمش گمان می‌کردند که می توانند برای یک دوره دیگر یک رییس جمهور دموکرات را بر مسند قدرت بنشانند. اگرچه آن‌ها تشخیص داده بودند که ترامپ و سندرز بهتر توانسته اند مشکلات را درک کنند و درموردشان حرف بزنند، به خصوص مشکلات اقتصادی و نیاز به تغییری که خواست مردم بود. همچنین آن ها می دانستند که رسوایی ایمیل های کلینتون به سادگی قابل حل نیست.

در نهایت آنها به جای پاسخ به اینکه چطور باید کلینتون در خودش تغییراتی ایجاد کند سعی کردند سوالات را تغییر دهند و آن را اینگونه مطرح کنند که مردم به دنبال چه تغییری هستند و در چه نوع آمریکایی می خواهند زندگی کنند؟ این کافی نبود.

هیلاری کلینتون با تمرکز بر ترامپ, بر روی مباحثی نظیر اینکه چرا ترامپ میخواهد رییس جمهور شود و اینکه احتمالا خودش تنها گزینه ای است که میتواند این جایگاه را تصاحب کند کار کرد . این کار هم کافی نبود.

در عین حال اعضای ستاد انتخاباتی هیلاری همه بودجه و حمایتشان را در وهله اول از طریق افراد خارج از سازمان به دست آوردند نه از میان مردم عادی.

هیچ کدام از این کارها کافی نبود. همه این کارهایی که انجام شد در واقع به نفع طرف مقابل تمام شد. او نتوانست از این حقیقت که او کاندیدای غلطی برای این برهه سیاسی کشور است فرار کند.

مصاحبه های دایره نزدیکان کلینتون در هفته های آخر مانده به انتخابات نوعی سرخوردگی از پیروزی کلینتون را نمایان میکرد.

یکی از مشاوران کلینتون گفته بود هیچ راهی برای ایجاد تحرک در بین مردم وجود ندارد.

بر اساس گفته این مشاور کلینتون هر جریان خبری مثبتی در مورد کلینتون به شدت شکننده بوده و مساله ایمیل های او بر کاهش سطح محبوبیتش به شدت تاثیر گذاشته است.

رابی موک رییس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در مصاحبه ای که در دفتر کارش یک هفته قبل از انتخابات داشت گفته بود ما شاهد رونق گرفتن ستاد انتخابات در این لحظه هستیم. مردم و رای دهندگان کاندیداها را در کنار هم مقایسه میکنند. اگر این دو کاندیدا در کنار هم نبودند ترامپ به جای اینکه دونالد ترامپ باشد تنها یک کاندیدای جمهوری خواه بود.

موک با دیوید پلوف رییس ستاد انتخاباتی اوباما در سال ۲۰۰۸ تماسی داشت. او جزو کسانی بود که از ابتدا به کلینتون فشار آورده بود که رابی موک را در رده های بالای ستادش جای دهد. رابی موک در بهار امسال زمانی که کلینتون ایالت آیوا و نیوهمشایر را به سندرز باخت از شغلش اخراج شد و در آن زمان این رییس ستاد انتخاباتی اوباما بود که مجددا برای ابقای او تلاش کرد و رابی موک دوباره به عنوان تراپیست ستاد انتخاباتی هیلاری انتخاب شد.

نظر سنجی ها از مناظره سوم به بعد با محاسبات ستاد انتخاباتی فاصله داشت و رابی موک اجساس نگرانی میکرد. با توجه به اینکه افشاگری های ویکی لیکس هر روز روی خط اخبار اصلی بود نگرانی ستاد هیلاری کیلینتون بیشتر و بیشتر شده بود.

دوشنبه شب یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری قبل از اینکه عواقب اظهار نظر اف بی آی درمورد ایمیل های کلینتون در نظر سنجی های داخلی نمایان شود پلوف مجددا با رابی موک تماس گرفت.

آنها میدانستند که کارها درست پیش نمیرود . همان طور که از روز اول حدس میزدند.

برای بسیاری از دستیاران ارشد کلینتون بهترین روزها به سال گذشته برمیگردد قبل از اینکه معضل سندرز یا تهدید ترامپ سرباز بزند. زمانی که نمایندگان مجلس بحث ایمیل های کلینتون را برای هدف قرار دادن او و تخریب او در مساله بنغازی دستاویز قرار داده بودند.

جمهوری خواهان در کمیته مجلس نمایندگان در مساله حمله بنغازی تیم کلینتون را در صبح یک روز اکتبر در سال ۲۰۱۵ مورذ استقبال قرار دادند: آنها تعدادی از ایمیل های کلینتون را در رابطه با تحقیقات مربوط به حمله بنغازی را به اشتراک گذاشتند. مدارکی که قبلا هیچ کس ندیده بود.

هیلاری کلینتون اما بعد از آن به طرز خستگی ناپذیری همه جمهوری خواهان را از سر راهش برداشت و در جلسه استماعی که به این منظور تشکیل شده بود به طور چهره به چهره با آنها مباحثه کرد. تصاویر این جلسه بعدها به صورت استیکر در فیس بوک دموکرات ها و توییتر معروف شد. او ایمان را به تیمش برگرداند.

یکی از مشاوران ارشد کلینتون در این رابطه گفته بود: او به همه مردم هر آن چیزی که در دوست داشتند را میداد. این سرسختی و در عین حال خونسردی ای است که هر انسان بالغی از رییس جمهور ایالات متحده انتظار دارد.

اما دو مساله حیاتی دیگر در آن روزها برای کلینتون اتفاق افتاد: یکی حلقه اطراف خودش در سال ۲۰۱۶ بود که غیر قابل تفوذ باقی ماند. او مساله بنغازی از لیست حملاتی که میتوانیست اعتبار کلینتون را در سال ۲۰۱۶ پایین بیاورد خارج کرد.

اما هنوز مساله ایمیل ها باقی مانده بود. آنها نمیتوانستند از این حقیقت فرار کنند.

حقیقت جالب اینجاست که از زمان پایین کشیده شدن رابی موک همه اعضای ارشد تیم کلینتون در جای خودشان بودند. هیچ کس اخراج نشد و این در استاندارد های کلینتون بوسه مرگ بود.

جیم مارکولیوس یکی از برنامه ریزان پشت پرده برنامه همایش ها گفته هیلاری تصمیماتی را که مربوط به تیمش میشد را میگرفته است.

موک اخراج شد و در عوض او یکی از افراد ستاد انتخاباتی اش را میان حلفه داخلی اش انتخاب کرد .

اما این بدان معنی نبود که همه مشکلات جدی ستاد برطرف شده است . بیل کلینتون از اینکه رابی موک بیش از اندازه روی منشا پیام های مربوط به مبارزات انتخابای رسیدگی میکند از او شکایت داشت.

بدون داشتن یک استراتژیست نظیر مارک پن و دیوین اکسلرود ستاد انتخاباتی هیچ نماینده پذیرای خارجی ها تیست. توسط کمیته از افکار وحشیانه هدایت میشد. مندی گرونوالد بعد از مدتها رایزتی و به حلقه داخلی کلینتون راه پیدا کرد. رابی موک و جوئل بننسون استراتژیستش به سختی درمورد اینکه در خصوص نقششان به اختلاف خورده اند حرف میزند.

بیشتر افراد حتی ایمیل های کلینتون را نخوانده بودند. آنهایی هم که خوانده بودند اعتراف کرده اند که امضای الکرونیکی در نامه اینترتنی غیر قانونی است.

در نهایت همه دستیاران پذیرفتند که کلینتون را با اخبار بد شوکه نکنند. هشت سال پیش کارکنان این مساله را که اوباما به پیروزی عادت دارد را هم به سختی به اوباما میگفتید. شاید آنها بیش از حد سرشان شلوغ باشد و شکستشان را گردن طرف مقابل بیندازند که این کار درست نیست. انها میخواهد که بداند چه اتفاقی در شرف وقوع است به ویژه اگر این چیزها آن طور که میخواهیم به سرانجام نرسد.

در نهایت اینکه مشاوران ارشد هنوز متقاعد نشدند که ترامپ با پوتین دستش توی یک کاسه است .روز شنبه قبل از اعلام نتایح هیلاری و تیمش هفت ویویو رو با عوان داستان ستاد انتخابی معرف خواهد شد

روز شنبه قبل از اعلام نتیجه تنهایی کلینتون و تیمش ویدیو هفت دقیقه ای از رهبر انتثلاب کذاش. این ویدیو تحت عنوان داستان یک ستاد پر از عکس های انتخاباتی خیلاری کیلینتون پخش شد.

در بخشی از صخبت های کلینتون آمده است که من میدانم شما فکر میکنی دیوانه شده ان درسیت حدس زدید. او به دوربین نگاه میکند و میخندد.

یکی از مشاوران کلینتون گفته بود تماشای این ویدیو به این معناست که انگار این خانم خیال میکند دست تنهاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج