۴۲۳۲۹۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فرکی: با خوزستانی‌ها خاطرات شیرین دارم

حسین فرکی سرمربی سایپا مدت‌هاست که کمتر مصاحبه می‌کند و سعی دارد تمرکزش را روی تیم بگذارد تا به روزهای خوب برگردد.

ایران ورزشی: حسین فرکی سرمربی سایپا مدت‌هاست که کمتر مصاحبه می‌کند و سعی دارد تمرکزش را روی تیم بگذارد تا به روزهای خوب برگردد. فرکی ظاهرا نگاه ویژه‌ای به بازی‌های جام حذفی دارد و می‌خواهد تیمش را طوری مقابل نفت مسجدسلیمان به میدان بفرستد که بتواند پیروز شود و به هدف‌شان که رسیدن به فینال است نزدیک‌تر شوند. حسین فرکی که سالیان سال به عنوان بازیکن و مربی هم در تیم ملی حضور داشت، حالا علاوه بر بازی‌های سایپا، نگاهی هم به بازی تیم ملی ایران مقابل سوریه دارد تا شاهد یک پیروزی دیگر در این تیم باشد. سرمربی سایپا، در مورد شرایط تیمش، بازی با نفت مسجدسلیمان، بازی ایران مقابل سوریه و... توضیح می‌دهد.

اوضاع سایپا، این روزها چطور است؟
این روزها ما هم مثل بقیه تیم‌های لیگ برتر، درگیر جام حذفی هستیم. در واقع بعد از آخرین بازی که انجام دادیم، ۴، ۵ روز استراحت کردیم و بعد از آن دوباره استارت زدیم که دیروز هم یک بازی تدارکاتی انجام دادیم تا آماده بازی با نفت مسجدسلیمان شویم.
به نظر می‌رسد بازی سختی هم مقابل نفت مسجدسلیمان دارید...
بله، بازی سختی است. در واقع الان دیگر حریف آسانی وجود ندارد چون الان لیگ یکی‌ها هم در حد لیگ برتر هستند و در مرحله قبل این مساله را نشان دادند و کار را سخت کردند. عملکرد خوب لیگ یکی‌ها باعث شده بعضی از تیم‌های لیگ برتری حذف شوند. به هر حال جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و دیدیم این شگفتی چند بار اتفاق افتاده.
سال‌های قبل، خیلی کم پیش می‌آمد تیم دسته پایینی بتواند تا مرحله یک هشتم پایانی بیاید اما الان ۶ تیم در این مرحله حضور دارند. فکر می‌کنید تیم‌های رده پایین بهتر کار می‌کنند یا اینکه لیگ برتری‌ها آنها را دست‌کم گرفتند؟
این مساله خیلی خوب است اما معنی‌اش این نیست که تیم‌های لیگ برتری آنها را دست‌کم گرفتند. من بازی‌های مرحله قبلی را دیدم، مثلا بازی اکسین مقابل ذوب‌آهن، ملوان برابر تراکتور، سپاهان و پارس جنوبی، آلومینیوم اراک که پیکان را حذف کرد، نفت مسجدسلیمان که پدیده را شکست داد و حتی بازی فولاد یزد مقابل فولاد خوزستان. این تیم‌ها خیلی خوب کار کردند و در کنار آنها بادران که برای ما کار را سخت کرده بود. همه این تیم‌ها عملکرد خیلی خوبی داشتند که نشان می‌دهد لیگ برتری‌ها حریفان خود را دست‌کم نگرفتند. در واقع به خاطر اینکه شرایط لیگ یک با سال‌های گذشته فرق می‌کند، الان این تیم‌ها از بازیکنان خیلی خوبی برخوردارند که در سطح لیگ برتر هستند. به خاطر همین هم امسال شگفتی‌های زیادی دیدیم که باعث شد الان تیم‌های دسته پایینی بیشتری در مرحله یک هشتم حضور داشته باشند.
بازی مقابل تیمی که از هواداران پرشور زیادی برخوردار است را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
به هر حال ما برای کسب پیروزی به مسجدسلیمان می‌رویم. ما نفت را آنالیز کردیم و باید اعتراف کنم تیم خیلی خوبی است. تیمی جوان و آینده‌دار. این تیم اگرچه در لیگ نتایج خوبی نگرفت اما عملکرد خیلی خوبی داشت و شبیه خود ماست. در کل تیم بدی نیست و کار ما را سخت می‌کند. ما در این بازی میهمان هستیم و می‌دانیم هواداران پرشور زیادی به ورزشگاه می‌آیند. من هم چند سالی در خوزستان بودم که خاطرات شیرین زیادی از این هواداران خونگرم دارم که هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم.
اگر خاطرتان باشد هواداری که به سمت شما سنگ پرتاب کرد و باعث آن اتفاق تلخ شده بود، ظاهرا اهل مسجدسلیمان بود...
نمی‌دانم هوادار چه کسی بود و برایم هم فرقی نمی‌کند. من همان لحظه همه چیز را فراموش کردم.
- این هفته تیم ایران در آخرین بازی از مرحله مقدماتی مقابل سوریه بازی دارد. با توجه به تجربه زیادی که از همراهی تیم ملی دارید، این بازی را چطور می‌بینید؟
به هر حال سوریه حریفی است که در مواقعی کار را سخت کرده. سابقه بازی‌های ایران مقابل سوریه نشان می‌دهد که در بعضی زمان‌ها به راحتی و با چند گل توانستیم حریف را شکست دهیم اما گاهی هم این تیم مشکل‌ساز شده و به سختی توانستیم نتیجه بگیریم. با این حال من فکر نمی‌کنم بازی با سوریه در این مرحله، مشکل آنچنانی ایجاد کند چون ما بازیکنان خیلی خوبی داریم که متشکل از جوان‌های باانگیزه و باتجربه‌های کاربلد هستند. ما در شرایط عادی نسبت به حریف برتریم و با توجه به اینکه بازی خارج از سوریه برگزار می‌شود، در واقع هر ۲ تیم میهمان هستند و شرایط از این لحاظ برای هر ۲ تیم برابر است. در کل پیش‌بینی‌ام این است که مقابل سوریه کار دشواری نخواهیم داشت.
خیلی‌ها معتقدند به خاطر اینکه سوریه درگیر جنگ است، امکان دارد تیم ملی فوتبالش هم نتواند آنطور که باید و شاید خوب کار کند، در حالی که قبلا عراق نشان داد وقتی درگیر جنگ بود بهتر کار کرد و حتی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد. شما چه برداشتی از این مساله دارید؟

من هم فکر نمی‌کنم مساله جنگ روی فوتبال سوریه تاثیری داشته باشد. آنها می‌آیند که موجودیت خود را نشان دهند. تجربه در مورد عراق هم نشان داد که آنها در چنین شرایطی حتی بهتر هم کار کردند. پس نباید فریب این مسائل را بخوریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج