۴۲۴۱۶۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

«هاروی»؛ داستان دوستی صمیمانه با یک خرگوش

ملودی آرام‌نیا می‌گوید نمایش "هاروی" اثری کمدی است که واقعیت‌ها را بیان می‌کند و آن عدم ارتباط و افسردگی آدم‌هاست.

هنرآنلاین: ملودی آرام‌نیا می‌گوید نمایش "هاروی" اثری کمدی است که واقعیت‌ها را بیان می‌کند و آن عدم ارتباط و افسردگی آدم‌هاست.
«هاروی»؛ داستان دوستی صمیمانه با یک خرگوش

نمایش "هاروی" به کارگردانی ملودی آرام‌نیا از ۲۶ آبان‌ماه در مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. ملودی آرام‌نیا با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اثر داستان مردی است که با خرگوش بسیار بزرگی دوست می‌شود که ناپیداست و به‌جز این مرد، کسی نمی‌تواند او را ببیند و...

او بیان کرد: این نمایش، اثری کمدی است که واقعیت‌هایی را بیان می‌کند و آن عدم ارتباط و افسردگی آدم‌هاست. ما تغییراتی در کار دادیم چراکه "هاروی" بعد از جنگ جهانی دوم نوشته شد؛ زمانی که بدون شک تاثیر جنگ بر مردم زیادتر و میزان افسردگی بیشتر بوده است. آنچه اکنون مردم را افسرده می‌کند در واقع هیچ چیز خاصی نیست؛ متخصصان فکر می‌کنند این به دور شدن آدم‌ها از یکدیگر باز می‌گردد که ما آن را در کارمان به وسیله تکنولوژی مطرح کردیم.

آرام‌نیا اظهار کرد: این روزها دیگر مردم به هم نگاه نمی‌کنند شاید بسیار پیش آمده باشد که افرادی را ببینیم که از کنار مجسمه شاهکاری در شهر عبور می‌کنند اما حتی متوجه آن هم نمی‌شوند زیرا توجه آنها تنها به تلفن همراه‌شان است. نیمی از حال بد ما، به خاطر ندیدن واقعیت‌ها و توجه نکردن به آنهاست. بیشتر از آنکه واقعیت پیرامون‌مان را ببینیم تنها به عکس‌های روی صفحه موبایل‌مان می‌نگریم.

او افزود: ما همان متن اصلی را اجرا می‌کنیم تنها روی ارتباط برقرار نکردن افراد و حرف نزدن‌شان تاکید شده است، در واقع وجه امروزی آدم‌ها را در کاراکترها پررنگ کردیم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به نمایشنامه‌خوانی این اثر و بازخوردهایی که از آن دریافت کرده بود توضیح داد: دو سال پیش اجرای خیریه‌‍ای از نمایشنامه داشتیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد و بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم. البته در آن اجرا بازیگران دیگری همراه ما بودند که در اجرای عمومی به دلیل حضورشان در کارهای دیگر و تداخل زمانی نتوانستند همراهی‌مان کنند.

او ادامه داد: متن بسیار جذاب و در عین حال طولانی است؛ اگر می‌خواستیم مانند خود متن پیش برویم بیش از دو ساعت و نیم زمان نیاز داشت به همین دلیل در آن تغییراتی تا جایی که به متن ضربه نمی‌خورد به وجود آوردیم و آن را کوتاه کردیم. البته در نمایشنامه‌خوانی متن به شکل کلی خوانده شد و تماشاگران هم تا به انتها ما را همراهی کردند اما در اجرای عموم نمی‌توانستیم اینگونه عمل کنیم. اکنون زمان اجرا یک ساعت و نیم است.

آرام‌نیا خاطرنشان کرد: همزمان با ما اجرای دیگری هم در سالن استاد ناظرزاده خواهد بود که با فاصله کمی از ما به صحنه می‌رود. در این زمینه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و دکورها متناسب با این مساله طراحی شده‌اند. امیدوارم مساله‌ای پیش نیاد چون دکور و لباس زیادی داریم.

او در رابطه با طراحی‌های این اثر عنوان کرد: همانگونه که حتما مشاهده کردید در تصاویر تبلیغاتی ما طراحی از خرگوش به صورت اریگامی است. ما به بافت شکسته‌ای رسیدیم؛ که به خاطر همین مدرن شدن است. البته ایده‌های بسیاری داشتیم که به دلیل دو اجرائی بودن و هزینه‌های بالا امکان اجرای همه آنها وجود نداشت.

آرام‌نیا در پاسخ به این سئوال که در گزارش‌های این نمایش در "برادوی" آمده است که به دلیل مضمون خاص آن با استقبال بسیاری از سوی نوجوانان روبه‌رو شده بود گفت: من خیلی با کودکان کار نداشتم؛ تنها باید بگویم تئاتر به شکلی که در آن صحنه و لباس جایگاه و تنوع بسیار داشته باشد بسیار کم است. اصولا رفتن به سمت چنین فضایی جذاب است و هر کسی می‌تواند آن را ببیند و لذت ببرد.

نمایش "هاروی" به کارگردانی ملودی آرام‌نیا از ۲۶ آبان‌ تا ۲۸ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. مهدى بجستانى، مهدى بوسلیک، شقایق دهقان، معصومه رحمانى، کاظم سیاحى، رامین سیاردشتى، یلدا عباسى، مسعود کرامتى، سروناز نانکلى، پرهام یدالهى بازیگران این اثرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج