۴۲۴۶۱۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

علت خوشحالی اصولگرایان از پیروزی ترامپ

ابراهیمی در خصوص سرمقاله کیهان و درخواست نویسنده این سرمقاله از ترامپ برای پاره کردن برجام نیز خاطر نشان کرد: من به اینکه یک نشریه چه نوشته کار ندارم اما خودم بر این باورم که الان نظام سلطه رو به زوال است و این باعث خوشحالی است.

پایگاه خبری انتخاب: حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده سابق مجلس در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار در خصوص خوشحالی برخی گروه ها از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا اظهار داشت: آنچه در آمریکا اتفاق می افتد بیانگر این است که جامعه آمریکا متشتت و دارای اختلاف است و سیاست های سیاست مداران مطلوب مردم آمریکا نیست و عکس العمل عملکرد آقایان در آمریکا این شده که مردم در مقابل رجال سیاسی ایستاده اند.

او بیان اینکه جنبش ضد ترامپ بیانگر این است که جامعه آمریکا به زوال رفته و قدرت و اقتدار و کدخدایی آمریکا به پایان رسیده است گفت: آنچه اتفاق افتاده بیانگر واقعیت های آمریکاست

ابراهیمی در خصوص اظهارات رسانه های آمریکایی درباره دست داشتن برخی گروه ها نظیر بنیاد سوروس در پشت پرده جنبش ضد ترامپ نیز گفت: من معتقد نیستم که کسانی این جنبش را هدایت میکنند بلکه باورم این است که مردم آمریکا با سیاست مداران آمریکا نزدیک نیستند و عملکرد سیاسیون باعث این امر شده و این نیست که یک بنیادی آن را هدایت کند.

علت خوشحالی اصولگرایان از پیروزی ترامپ

او در خصوص خوشحالی برخی جریان های اصولگرا از این پیروزی نیز تاکید کرد: اگر در ایران هم برخی خوشحالند برای این است که آن اقتدار و شکوهی که آمریکایی ها نشان می دادند واقعیت ندارد و آمریکا آن توان و ابرقدرتی ای که قبلا مدعی آن بود را از دست داده و خوشحالی آنها به این معناست

عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص به کاربردن ادبیات مشابه ادبیات مروبوط به انتخابات سال ۸۸ ایران و نسبت دادن عناوینی نظیر کودتای رنگین به اتفاقات اخیر آمریکا نیز گفت: من فکر نمیکنم کودتایی در آمریکا در حال وقوع است بلکه معتقدم نظام امپرياليستي از درون پوسیده و این درون الان آشکار شده است. مردم احساس کردند دو حزب اختیار آنها را گرفته اند و بیشترین شعار آنها این است که مردم باید رئیس جمهور را انتخاب کنند نه احزاب . من باور ندارم این جریان از سوی کسی مدیریت شود بلکه این مردم که مدتها اختیاری نداشته اند امروز متوجه شدند پس پرده با آزادی آنها سازگاری ندارد. از این رو مردم دنبال تصمیم گیری از سوی خودشانند نه از سوی احزاب.

ابراهیمی در خصوص اعلام حمایت زود هنگام از ترامپ از سوی برخی گروه ها و دلیل هول شدن آنها در ابراز خوشحالی نیز گفت: من اعتقاد دارم اصولا آنچه اتفاق افتاده نشان دهنده واقعیتی است و آن اینکه نظام سلطه دارد به ضعف کشیده میشود اگر این اتفاق بیوفتد جای خوشحالی دارد چون دشمن هرچه قدر ضعیف شود ما خوشحال میشویم.

او در خصوص سرمقاله کیهان و درخواست نویسنده این سرمقاله از ترامپ برای پاره کردن برجام نیز خاطر نشان کرد: من به اینکه یک نشریه چه نوشته کار ندارم اما خودم بر این باورم که الان نظام سلطه رو به زوال است و این باعث خوشحالی است.

ابراهیمی افزود: از سویی دیگر آینده برجام هم با بی وفایی و عهد شکنی آمریکایی ها مسلم است. مگر تا به حال چه سودی از برجام بردیم . من معتقدم در برجام آنچه ما توقع داشتیم حاصل نشد و عهد شکنی دشمنان ما کاری کرده طعم شیرین برجام به کام ما نباشد.

موضع جامعه روحانیت در مورد انتخابات ریاست جمهوری

این عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص احتمال کاندیداتوری قالیباف از سوی جامعه روحانیت در انتخابات پیش رو با توجه به اظهارات اخیر باهنر در مستثنا کردن او از سایر کاندیداهایی که تجربه شکست در انتخابات ها را دارند نیز گفت: بوعلی سینا گفته هرچه به گوش میرسد یک مرتبه نگو نمیشود بلکه بگو امکان دارد. من هم میگویم امکان دارد اما تا به این لحظه اصولگرایان به چنین توافقی نرسیده اند

او همچنین در واکنش به برخی شنیده ها در خصوص عدم تبعیت جریان نزدیک به احمدی نژاد موسوم به جریان یکتا از جامعه روحانیت به عنوان مرجع وحدت نیز خاطر نشان کرد: هم پایداری و هم یکتا با جامعه روحانیت هماهنگ هستند و تا این لحظه مخالفتی نداشتند.

ابراهیمی تاکید کرد البته در مورد مصداق وحدت اطلاعی ندارم اما احتمال اینکه این دو جریان همسو با جامعه روحانیت تصمیم گیری کنند با هم باشند بیشتر است.

او در خصوص رویه تشکل نزدیک به آقای مصباح در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: در این دوره بنا نداریم کسی را انتخاب کنیم که به یک گروه خاص نزدیک باشد بلکه باید به همه نزدیک باشد . وحدت معنی اش این است که به یک مصداق برسند وگرنه وحدت نیست . اما باید تاکید کنم که مرجعیت جامعه را همه جریان ها اگر اصولگرای واقعی باشند قبول دارند.

ابراهیمی همچنین در خصوص انتخابات دور قبل ریاست جمهوری و عدم توفیق اصولگرایان در رسیدن یه ائتلاف و اینکه دلیل ائتلاف در انتخابات مجلس امکان سهم خواهی همه جریان هابوده است نیز گفت: اتفاقا در ریاست جمهوری رسیدن به ائتلاف راحت تر است چون یک نفر است. اینکه بخواهند در نمایندگی مجلس که مدعی بیشتری دارد به ائتلاف برسند سخت تر است. در رياست جمهوري مدعی زیاد نیست .

او افزود: با این پیش فرض طبعا اگر این فرد همه سو نگر پیدا شود همه وحدت دارند اگر نه مثل بعضی از انتخابات ها که جامعه روحانیت سکوت کرد و اظهار نظر نکرد؛ شاید اظهار نظر نکند.

ابراهیمی در خصوص احتمال سکوت جامعه روحانیت نیز گفت: در عالم امکان همه چیز ممکن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب خواب و رویا را بهم بافته ولی طنابی که درست کرده توان اویزون شدن نداره اینا توهمات شخصیه نه واقعیت امریکا کماکان قدرت برتر عالم خواهد ماند

    • سکوت

      تهنا دلیل خوشحالی اصوالگرایان از پیروزی دیوانه ای همچون احمدی نژاد اینست که گمان می کنند ترامپ، برجام را که از بزرگترین دستاوردهای دولت است نقض می کند تا طیف ایشان بتوانند مثل قبل از این آب گل آلود ماهی ها بگیرند! اما زهی خیال باطل از این ناپختگی و ناشی گری سیاسی که نمی فهمد سخنان زمان تبلیغات با زمانی که در مقام اجرا قرار می گیرید زمین تا آسمان متفاوت است...ترامپ شاید مثل خیلی ها راضی از ایتن توافق نباشد اما نمی تواند به تنهایی و به سادگی نقضش کند به چندین و چند دلیل که قوانین بین المللی اجازه نمی دهد..

    • بدون نام

      اصولگرایان خوشحال نیستند بلکه واقع بینند هر کسی میفهمد که ترامپ و اوباما فرقی باهم ندارند فقط روشهایشان تفاوت دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج