۴۲۵۲۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

روحانی: کشور با «شعار» اداره نمی شود

رئیس‌جمهور گفت: چرا باید در هر استانی که می‌رویم با بسیاری از مشکلات روبه‌رو باشیم و وجود این مشکلات در استان البرز و در کنار تهران که قاعدتاً باید مشکلات کمتر باشد برای چیست؟

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان البرز که ظهر امروز در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد اظهار داشت: البرز یک استان مهم و استراتژیک برای کشور است.

روحانی با بیان اینکه امیدواریم با حضور در این استان گام مهمی در راستای حل مشکلات بر داریم گفت: امیدواریم این سفر نیز دارای آثار و برکاتی برای استان البرز باشد.

وی با اشاره به استقبال گسترده زوار اربعین حسینی اظهار داشت: معمولا ما به هر کسی به اندازه کاری است که انجام می‌دهد اما خداوند متعال مزد را کمی بیشتر از مقدار عمل انجام شده به انسان می‌دهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به استقبال گسترده مردم و حضور خود در بین زائران اربعین حسینی افزود: گاهی اوقات اجری که خداوند متعال به انسان می‌دهد بیشتر از اندازه‌ای است که انسان برای آن کار کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه خواست خداوند این بوده که اربعین حسینی با این خیل عظیم از جمعیت و هواداران برگزار شود، گفت: اجر داده شده در این راه بیشتر از میزان کاری است که انجام شده و اربعین تبدیل به یک اجتماع بزرگ برای شیعیان شده است.

وی با اشاه به اینکه هدف امام حسین(ع) به فرموده خود ایشان اصلاح امور جدشان و اصلاح امور جامعه بوده است تصریح کرد: ایشان هدف از قیام خود را مبارزه با انحرافات در جامعه و رفع مشکلات و کمبودها بیان کرده‌اند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اربعین حسینی نشان داد که عشق امام حسین(ع) در قلوب مردم است، گفت: اربعین حسینی نشانه‌ای از عنایت حق بود که اینگونه جاودانه شد.

روحانی با اشاره به اینکه در بازدیدی که از منطقه شلمچه و حضور زائران اربعین داشتم موارد متعددی از شوق و اشتیاق مردم را برای سفر به کربلا و زیارت کربلا مشاهده کردم گفت: قبلا فکر می‌کردم که امام حسین(ع) تنها و تنها متعلق به شیعیان بوده اما در زمانی که در هند بودم به چشمان خود دیدم که مردم در روز عاشورا همه جا را تعطیل کرده و برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کردند و حتی این روز در تقویم رسمی آنها ثبت شده بود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ عاشورا به ما نشان داد که باید چگونه باشیم و در آن دنیا چه خبر است، گفت: حسین(ع) نمونه اعلی، اتم و کاملی از این آیه است که خداوند به کسانی که کاری انجام دهند به غیر از حساب و بیشتر از آن اجر می‌دهد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اربعین سبب وحدت اسلام و وحدت بین همه مسلمانان جهان شود، گفت: دشمنان بسیار با فکر و روح ما بازی کردند و نگذاشتند ما متحد و در کنار و با هم باشیم.

روحانی با بیان اینکه اشکال ندارد سلیقه‌ها در یک جامعه مختلف باشد گفت: هیچ ایرادی بر این موضوع وارد نیست و خداوند رقابت سالم را خواسته است. باید از فرصتها و شرایط موجود استفاده کنیم و مشکلات بزرگ را به ملتی بزرگتر از سر راه برداریم.

وی با اشاره به اینکه جوانان غیور و با استعدادی در کشور داریم که از این ظرفیتها برای توسعه و آبادانی استفاده کنیم گفت: نباید بی‌جهت فرصتها را صرف دعواهای بی‌ارزشی کنیم که سبب فرصت‌سوزی می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عملکردها و سخنان و رفتار خود را باید با یک معیار درستی بسنجیم و ببینیم درست در حال حرکت هستیم گفت: چرا باید در هر استانی که می‌رویم با بسیاری از مشکلات روبه‌رو باشیم و وجود این مشکلات در استان البرز و در کنار تهران که قاعدتاً باید مشکلات کمتر باشد برای چیست؟

روحانی با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف برخوردار بوده و بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی تهران را تأمین می‌کند، افزود: بخشی از مواد غذایی و تولیدات صنعتی در این استان انجام می‌‌شود و این استان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های علمی، دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی برخوردار است اما با مشکلات زیادی روبه‌روست.

وی با طرح این سئوال که چرا باید ایران با این همه استعداد و ظرفیت‌های بسیار مناسب دارای مشکلات باشد افزود: مقام معظم رهبری در سال ۸۴ سند چشم‌انداز توسعه را ابلاغ کرده و قرار بود بر اساس ابلاغ این سند که خود ایشان تأکید داشتند که به این سند بعد از قانون اساسی باید اجرایی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد اجرایی نشده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید در این زمینه تحقیق شود که چرا این سند با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب اجرایی نشده است، گفت: بر اساس چشم‌انداز ۲۰ ساله باید در بسیاری از شاخص‌ها از کشورهای همسایه و غرب آسیا جلوتر باشیم که در بسیاری از زمینه‌ها از جمله رشد اقتصادی و میزان تورم اینگونه نبوده است.

روحانی با بیان اینکه تعامل سازنده با جهان جزو سیاست‌های چشم‌انداز ۲۰ ساله بوده است، گفت: تعامل با جهان جز متن سیاست‌های کلی نظام در چشم‌انداز ۲۰ ساله بوده است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور با وجود ابلاغ سیاست‌های سند چشم‌انداز ۲۰ ساله از بسیاری از کشورهای همسایه شمالی و تازه استقلال یافته کمتر است گفت: برخی از این کشورها رشد اقتصادی بین ۷ تا ۸ درصد دارند که نسبت این رشد اقتصادی کمتر هستیم و در پایان سال ۹۱ نیز رشد اقتصادی کشور به منفی ۶.۸ رسیده بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های موجود برای توسعه، آبادانی و رشد اقتصادی استفاده کنیم گفت: برای اینکه کشور را آباد کنیم نیازمند سرمایه هستیم و اگر تمام سرمایه‌های دولتی و خصوصی را با هم جمع کنیم به اندازه سرمایه رشدی که نیاز داریم نمی‌شود و در این زمینه کمبود داریم.

روحانی با اشاره به اینکه برای توسعه نفت و گاز و استفاده از این ظرفیت نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم گفت: ما نمی‌خواهیم با زندگی مردم بازی کنیم و قطعا برای توسعه و آبادانی نیازمند سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه در یک میدان نفتی مشترک با کشور عراق طرف عراقی یک کشور خارجی را برای برداشت از میادین مشترک آورده بود گفت:‌در صورتی که می‌خواستیم صبر کنیم از ظرفیت داخلی استفاده کنیم نمی‌توانستیم به اندازه ظرفیت نفت متعلق خودمان از این فرصت استفاده نماییم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در این بخش ظرفیت روزانه تولید نفت از ۴۵ هزار بشکه به ۳۰۰ هزار بشکه برای راه‌اندازی فاز بعدی نیاز به ۱۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه کشور با شعر و شعار اداره نمی‌شود و باید زودتر سرمایه استفاده شود گفت: این میدان دارای ۶۷ میلیارد بشکه نفت در جا است که باید دید تا چه اندازه می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید از دنیا برای رسیدن به تکنولوژی پیشرفته استفاده کنیم، افزود: ما باید به اراده خودمان متکی باشیم و بدانیم که هر وقت با یک کشور خارجی رابطه داریم باید بر مبنای تعامل سازنده و قدرت باشد اما در عین حال باید فرصتی برای یادگیری علم آنها برای جوانان فراهم شود تا بتوان از آن بهره‌برداری کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی است که زحمات زیادی در حوزه انرژی هسته‌ای و موفقیت‌های این حوزه داشته است، گفت: ایشان در سال‌های ۶۵ و ۶۶ به فکر این موضوع بود و در سال ۶۷ توانستیم با تلاش‌های انجام شده یک دستگاه سانتریفیوژ وارد کشور کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما در این حوزه ظرفیت‌های خوبی داریم که می‌توانستیم برای ساخت این دستگاه از آن استفاده کنیم اما با توجه به صرف زمان و هزینه زیاد این موضوع به صرفه نبود، افزود: اگر در آن سال‌ها قرار بود که سانتریفیوژ بسازیم سال‌های زیادی برای ساخت این دستگاه زمان نیاز بود.

وی با بیان اینکه تکنولوژی و فناوری‌های نوین را باید به کشور بیاوریم، تصریح کرد: در کنار ورود تکنولوژی باید آموزش و یادگیری آن نیز مورد توجه قرار گیرد و و من در مذاکره‌ای که با شرکت ایرباس داشتم یکی از شروط برای خرید هواپیما این بود که باید یکی از قطعات این هواپیما برای مصرف داخلی و صادرات به دیگر کشورها مورد استفاده قرار گیرد که در متن قرارداد با ایرباس نیز این موضوع وجود دارد.

رئیس‌جمهور اظهارداشت: مدیرعامل شرکت ایرباس ابتدا از این شرط که قطعاتی از این هواپیما در داخل ساخته شود تعجب کرد اما وقتی از ظرفیت‌های موجود در کشور برای وی گفتم پذیرفت که این موضوع انجام شود.

روحانی با اشاره به اینکه استان البرز از ظرفیت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف برخوردار است و استان سرداران و ایثارگران است که با تمام توان در دفاع از انقلاب و اسلام، شهید، جانباز و ایثارگر به نظام تقدیم کرده است، تصریح کرد: با وجود مراکز گسترده تحقیقاتی و پژوهشی باید کاری کرد که نفع جمعی داشته و برای ما باقیات‌الصالحات باشد.

روحانی با بیان اینکه ممکن است که یک ایده و طرح بتواند سبب استفاده برای سال‌های طولانی برای مردم کشور و حتی جهان باشد، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ جامعه صبر و استقامت می‌خواهد و اگر اینگونه شد خداوند اجری بی‌حساب به آن می‌دهد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه البرز در کنار مشکلات دارای استعدادهای فراوانی است، بیان کرد: استاندار البرز برای استفاده از ظرفیت‌های فرهیختگان و نخبگان با این دوستان جلسه برگزار کرده و از این توان و ظرفیت بهره‌برداری کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از افراد صاحب تجربه برای پیشبرد امور باید استفاده کنیم، تصریح کرد: تصمیمات خوبی درباره البرز در جلسه‌ای که با حضور استاندار و وزار برگزار شد گرفته شد که از آن جمله می‌توان به موضوع زندان‌ها در البرز، توسعه فضای سبز و موضوع باغ سیب که قرار شد مشکل موجود با بنیاد مستضعفان برطرف شود تا مردم بتوانند از این ظرفیت بهره‌برداری نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موفق باشید دکتر جان

    • بدون نام

      خوب چرا عمل نمیکنین

    • ممد

      قربونت برم این شما هستید که فقط شعار میدید!

    • بدون نام

      فک کردی این حرفا رو بزنی ۴ سال دیگه هم رئیس جمهوری؟؟؟

    • بدون نام

      فکر میکنه ما بهش رای میدیم
      .......

    • بدون نام

      سلام وقت بخیر خودشما به شعاهایی دادی عمل‌ کردی؟

    • بدون نام

      فعلاکه باشعاراداره میشه ومطمئن باش رای میاری.بی خیال شوبرواستراحت....

    • پیر مرد پرسپولیسی

      فعلاًکه باشعار اداره میشه واب هم از اب تکون نخورده ،پول بدرد همون اختلاسگران میخوره وبس .

    • بدون نام

      مافقط منتظراقدام وعمل درمورد وضعیت اقتصاددربنگاهها (حل وپرداخت بدهی پدیده شاندیز به طلبکاران وسهامداران ) ومعیشت مردم درسال اقتصادمقاومتی هستیم ۰

    • بدون نام

      اما دولت شما مدت سه سال و نیم اینکار (اداره شعاری کشور) رو کرده و داره ادامه می ده.

    • ایرانی گرسنه

      اینو که خودمون هم میدانستیم آقای رئیس جمهور،ممنون که یادآوری کردید!!!

    • بدون نام

      یکی باید این حرفا ب خودت بزنه اقای روحانی.

    • بدون نام

      جمعش کنین،نظرات رو اهمیت نميدين

    • علی اکبر

      پس چرا شعار میدی

    • بدون نام

      خیلی جالبه که شما دارید کشور را با شعار اداره میکنید!

    • بدون نام

      یکی باید اینارو به خودت بگه

    • اهل کرج

      تآسف، کشور را با شعار هم اداره نکردید.به باد سپردید،بر فنا دادید.اداره کجا بود با خوش گذرانی، برجام، بربام، بر خام...تآسف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج