۴۲۵۷۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

به دلیل استفاده از نمادهای سیاسی؛

احتمالات نحوه برخورد فیفا با انگلیس و اسکاتلند

فیفا به زودی رأی خود را در این باره اعلام خواهد کرد.

طرفداری: فیفا اقدامات انضباطی اش را برای برخورد با استفاده از گل یادبود (گل خشخاشی به یاد سربازان بریتانیایی درگذشته در جنگ) در دیدار بین انگلستان و اسکاتلند آغاز کرده است. در بازی یاد شده که در روز آتش بس با نتیجه ۳-۰ به سود انگلیسی ها به پایان رسید، بازیکنان هر دو تیم بازوبندی مشکی را به بازو بسته بودند که روی آن گل "پاپی" نقش بسته بود.

به گزارش بی بی سی اسپورت ، بنابر قوانین فیفا استفاده از هرگونه نمادهای سیاسی بر روی لباس بازیکنان ممنوع است. بنابر قواعد انجمن بین المللی قانون گذار فوتبال (IFAB) که البته چهار عضو بریتانیایی را نیز در خود جای داده است، بازیکنان نمی توانند لباسی را که به تصاویر یا متون سیاسی، مذهبی یا شخصی آراسته شده باشد، بر تن کنند.

احتمالات نحوه برخورد فیفا با انگلیس و اسکاتلند

پیش از این در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۱ نیز سه شیرها در جریان پیروزی ۱-۰ خود برابر اسپانیا به چنین اقدامی دست زده بودند. در همان سال اسکاتلندی ها نیز چنین اقدامی را در دیدار برابر قبرس در دستور کار خود قرار دادند. البته جریمه های پیش رو شامل اتفاقات گذشته نخواهد بود و این موارد اخیر هستند که می توانند کار دست بریتانیایی ها دهند.

فدراسیون فوتبال انگلیس و اسکاتلند از چند روز قبل از دیدار برابر یکدیگر از قصد خود برای انجام این کار گفته بودند و حتی از آمادگی خود برای پذیرش هرگونه جریمه سخن گفته بودند. فدراسیون ولز اما برای این کار از فیفا اجازه خواست که البته سران فدراسیون جهانی فوتبال با نصب پاپی بر روی پیراهن بازیکنان یا به شکل بازوبند، مخالفت کردند.

هر چند که IFAB در برابر کمیته انضباطی فیفا یک نهاد مستقل به شمار می رود، اما هفته گذشته فاتما سامورا یکی از مدیران فیفا به بی بی سی گفته بود:

ما باید قوانین بازی را کلی و به همه 211 کشور عضو فیفا تعمیم دهیم. بریتانیا تنها کشوری نبوده که در دوران جنگ تلفات داده است.

در مورد جریمه های احتمالی باید گفت که گزینه کسر امتیاز جدی ترین گزینه روی میز است اما اعمال جریمه مالی محتمل تر به نظر می رسد. البته اتحادیه فوتبال انگلستان در هر صورت حق اعتراض به کمیته استیناف فیفا را خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج