۴۲۵۸۳
۵۱۴۳
۵۱۴۳
پ

بیشترین ظرفیت استادیوم آزادی: ۷۶ هزار نفر

با محاسباتی که کارشناسان معاونت حفاظت فیزیکی وزارت ورزش انجام داده اند، ظرفیت طبقه اول ورزشگاه آزادی ۳۳ هزار نفر و ظرفیت طبقه دوم ورزشگاه تنها ۳۹ هزار نفر است.

بیشترین ظرفیت استادیوم آزادی: 76 هزار نفر






تماشا : با محاسباتی که کارشناسان معاونت حفاظت فیزیکی وزارت ورزش انجام داده اند، ظرفیت طبقه اول ورزشگاه آزادی 33 هزار نفر و ظرفیت طبقه دوم ورزشگاه تنها 39 هزار نفر است.

معاونت حفاظت فیزیکی حراست وزارت ورزش تخمینی از ظرفیت ورزشگاه آزادی زده است که می تواند ابهامات زیادی را برطرف کند. این محاسبات نشان می دهد ظرفیت ورزشگاه آزادی 100 هزار نفر نیست و تعداد تماشاگرانی که در استادیوم «صد هزار نفری» مآزادی جا می شوند، کمتر از ظرفیت اسمی آن است.

برای تخمین ظرفیت کلی ورزشگاه آزادی ابتدا باید سراغ طبقه اول رفت، جایی که بر اساس تعداد صندلی های نصب شده، ظرفیت آن دقیق قابل شمارش است. تعداد صندلی های طبقه اول 33091 عدد است. این رقم شامل 5666 صندلی جایگاه 10 هزار تومانی، 26581 صندلی جایگاه 5 هزار تومانی، 650 صندلی VIP، 50 صندلی VVIP، 60 صندلی CIP و 84 صندلی در جایگاه خبرنگاران است اما مشکل اصلی بر سر تخمین ظرفیت طبقه دوم ورزشگاه است.

بر اساس محاسبات معاونت حفاظت فیزیکی حراست وزارت ورزش، طول مجموع سکوهای طبقه دوم ورزشگاه آزادی 19600 متر است. استاندارد کنفدراسیون فوتبال آسیا در ورزشگاه هایی که صندلی ندارند، 75 سانتی متر برای هر تماشاگر است اما کارشناس حراست وزارت ورزش برای تخمین ظرفیت طبقه دوم ورزشگاه آزادی سه عرض متفاوت برای نشستن هر تماشاگر در نظر گرفته اند و ظرفیت طبقه دوم را بر اساس آنها تخمین زده اند. در محاسبات کارشناسان وزارت ورزش اگر عرض 60 سانتیمتر را برای هر تماشاگر در نظر بگیریم، ظرفیت طبقه دوم 32667 نفر می شود.

در صورت احتساب عرض 55 سانتیمتر برای هر تماشاگر، ظرفیت طبقه دوم 35656 نفر می شود و اگر برای هر تماشاگر عرض 50 سانتیمتر را در نظر بگیریم، 39200 نفر در طبقه دوم جا می شوند. حتی با احتساب عرض 45 سانتی متر که برای هر تماشاگر هم، ظرفیت طبقه دوم 43556 نفر می شود.

با این حساب ظرفیت طبقه دوم ورزشگاه در فشرده ترین حالت 43 هزار نفر است که با احتساب ظرفیت 33 هزار نفری طبقه اول مجموع ظرفیت استادیوم آزادی 76 هزار نفر می شود. بلیت فروشی مسابقات لیگ برتر هم این ظرفیت تخمین زده شده را تایید می کند. اگر به یاد بیاورید مدیران فدراسیون خبر داده بودند که برای دربی دو هفته پیش، تنها 70 هزار بلیت می فروشند. خبری که با واکنش منفی رسانه ها مواجه شد و همه نگران خالی ماندن بخشی از ظرفیت ورزشگاه بودند. این در حالی بود که با فروش همان 70 هزار بلیت ورزشگاه آزادی چند ساعت مانده به آغاز بازی پر شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج