۴۲۶۴۲۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بزرگ‌ترین خطاکاران تاریخ در «فاستوس»

منطومی‌نیا نمایش "فاستوس ۲۰۱۶" از نگاه بزرگترین خطاکاران تراژیک جهان، معظلات جهان معاصر را روایت می کند.

هنرآنلاین: منطومی‌نیا نمایش "فاستوس ۲۰۱۶" از نگاه بزرگترین خطاکاران تراژیک جهان، معظلات جهان معاصر را روایت می کند.

"فاستوس ۲۰۱۶" به نویسندگی یوسف فخرایی و طراحی و کارگردانی فرشاد منظوفی‌نیا، این روزها در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. منظوفی‌نیا با ارائه توضیحاتی در رابطه با این اجرا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: یوسف فخرایی نویسنده نمایشنامه، استاد فلسفه هستند که تسلط بسیاری بر اساطیر و تاریخ نمایش دارند.

او ادامه داد: این اثر دستمایه‌ای برای مطرح کردن معضلات جهان معاصر است. ایده اولیه متن از صحبت‌های من و یوسف فخرایی شکل گرفت که در بازده زمانی یک ساله به نقطه مورد نظر رسید.

منظوفی‌نیا توضیح داد: تمامی اساطیر مطرح شده در این نمایش، فجیع‌ترین خطاهای تراژیک تاریخ را مرتکب شده‌اند مانند "مدآ" که فرزندان خود را می‌کشد یا "مکبث" که مهمان‌کشی می‌کند و... آنها هزار سال را در سردرگمی در کائنات و تبعید و تفکر گذرانده‌اند و به خطای خودشان واقف شدند. این همان دیدگاه "دورنمات" است که می‌گوید جهان را همان کسانی اصلاح می‌کنند که مرتکب خطا شدند و بدترین دیکتاتورها از کسانی به دنیا می‌آیند که خودشان را معصوم می‌دانند. اکنون سپاهی از خطاکاران در کنار هم قرار می‌گیرند تا آنچه از زیست بشر حذف شده است را بازگردانند.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: نکته مهم آنست که در لحظات اول اجرا با تماشاگران‌مان قرارداد می‌بندیم تا هرآنچه از این شخصیت‌ها می‌دانند را از ذهن‌شان پاک کنند. این اساطیر تنها پیشینه یک خطی دارند. رویکرد اجرا و متن به سمت آشنایی‌زدایی رفته تا آنچه تماشاگر ما می‌بیند در هم بشکند. در همین راستا طراحی‌های ما شکل می‌گیرد در واقع طراحی صحنه، نور و لباس در این مسیر حرکت می‌کند تا مجموعه یک دستی را بسازند.

منظوفی‌نیا در پایان تاکید کرد: این نمایش اثری دانشگاهی است و تمامی اعضا آن دانشجو و اساتید دانشگاهی هستند و از ارکان علمی در این نمایش استفاده کردیم.

"فاستوس ۲۰۱۶" به نویسندگی یوسف فخرایی و طراحی و کارگردانی فرشاد منظوفی‌نیا، ۲۳ آبان ماه ساعت ۱۸ در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. عبدالرضا نصاری، رضا عموزاد، شادی اسدپور، دانیار عباسی، آناهیتا خسروی، علیرضا سعیدی، امیر جوادی، مجید اکبری و حمیدرضا فراهانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج