۴۲۶۷۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نکونام به جمع گلزنان برتر تیم ملی رسید

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورمان با هت ریک مقابل لبنان رقم گلهای ملی خود را به عدد ۳۰ رساند و به این ترتیب جزو برترین گلزنان تاریخ کشورمان قرار گرفت .

تابناک: جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورمان با هت ریک مقابل لبنان رقم گلهای ملی خود را به عدد ۳۰ رساند و به این ترتیب جزو برترین گلزنان تاریخ کشورمان قرار گرفت .

امیرمسعود برومند بازیکن اسبق شاهین نخستین گلزن بزرگ تاریخ فوتبال ایران است. برومند در ضمن اولین کسی است که در یک بازی ملی فوتبال ایران در سال ۱۳۲۹ برابر پاکستان "هت ریک" کرد و سه بار دروازه حریف را گشود او نخستین گل فوتبال ایران در عرصه های ملی را در سال ۱۳۲۶ وارد دروازه تیم ملی ترکیه کرد.

همچنین غلامحسین مظلومی بعد از درخشش در لیگ در سال ۱۳۴۸ نخستین بازی ملی خود را انجام داد و هشت سال پیراهن تیم ملی را به تن کرد. در دهه ۵۰ با شکستن رکورد قابل توجه، همایون بهزادی با رسیدن به حد نصاب ۲۱ گل زده ملی، رکوردار فوتبال ملی ایران شد.

فرشاد پیوس را شاید بتوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران دانست. دوره پیوس با بدشانسی های بسیار برای او توأم بود دوران جنگ عدم توجه به فوتبال در سالیان ابتدایی اوج وی و سد محرومیت از تیم ملی و ۲ محرومیت از پرسپولیس، رکورد او را در عرصه آثار بهترین ها تاحد بسیاری تنزل داد.

ضمنا یک مهاجم خوزستانی بلند بالا، که در ۲۶ سالگی آخرین سالیان درخشش خود را سپری می کرد کریم باوی، مهره مورد احترام و علاقه مرحوم پرویز دهداری که با ۹ گل زده ملی در فوتبال ما مطرح بود، در مسابقات سال ۶۴ دسته اول باشگاه های تهران و دو دوره از مسابقات استانی لیگ فوتبال قدسی با به ثمر رساندن بیشترین گل های ممکن، عنوان قابل توجه آقای گلی را به خود اختصاص داد.

به هر حال در مجموع علی دایی با ۱۰۹ گل، کریم باقری با ۵۰ گل، علی کریمی با ۳۶ گل، جواد نکونام با ۳۰ گل، غلامحسین مظلومی با ۱۹ گل، فرشاد پیوس با ۱۹گل، همایون بهزادی با ۱۴گل، پرویز قلیچ خانی با ۱۴گل، ناصرمحمدخانی با ۱۴ گل و وحید هاشمیان با ۱۴ گل، ۱۰ گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران هستند .

البته چهار گل جواد نکونام، اختلاف نظر وجود دارد، چون برخی از دیدارهای انجام شده تیم ملی از نظر فیفا دیدار رسمی‌ نبوده و یا تیم ملی حریف از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده است.

بیشترین گل ملی کریمی در سال ۲۰۰۰ به ثمر رسید که ۹ بار دروازه حریفان را باز کرد و بیشترین گل ملی نکونام در سال ۲۰۰۴ زده شد که ۷ بار دروازه حریفان را گشود .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج