جاباما
۴۲۷۶۹۰
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

تضمین انرژی آینده جهان با محلول BODIPY

بالا رفتن سطح آب دریاها و افزایش میزان دی‌اکسید کربن در اتمسفر زمین، یافتن منابع کارآمد انرژی تجدید‌پذیر را به امری ضروری‌تر از همیشه تبدیل کرده‌است.

وب سایت کلیک: بالا رفتن سطح آب دریاها و افزایش میزان دی‌اکسید کربن در اتمسفر زمین، یافتن منابع کارآمد انرژی تجدید‌پذیر را به امری ضروری‌تر از همیشه تبدیل کرده‌است.
تضمین انرژی آینده جهان با محلول BODIPY

اگرچه منابعی مانند انرژی خورشیدی و باد تاکنون جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، اما معضلی به نام محل ذخیره‌سازی این منابع انرژی را از تبدیل شدن به یک روال عادی در تولید و مصرف انرژی باز داشته‌است.

محققان دانشگاه بافالو رنگدانه‌ای زیست‌تاب یا فلروسنت به نام BODIPY را یکی از گزینه‌هایی می‌دانند که می‌تواند مشکل انرژی را در آینده حل کند. این ماده دو ویژگی شیمیایی غیرعادی را در خود پنهان کرده‌است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای انباشته شدن درون باتری‌های قابل شارژ اکسایش-کاهش تبدیل کرده‌است: ذخیره‌سازی الکترون‌ها و مشارکت در انتقال الکترونی.

این کشف از آن رو از اهمیتی بالا برخوردار است که باتری‌های آینده برای اینکه بتوانند انرژی را به خوبی و در مقیاس کلان ذخیره و انتقال دهند باید این دو قابلیت را به خوبی به اجرا بگذارند و این ماده که در شناسایی پروتئین‌ها نیز کارایی دارد، این دو ویژگی را به خوبی به کار می‌گیرد.

به گفته تیموتی کوک محقق ارشد این پروژه در دانشگاه بافالو، انرژی‌های تجدید‌پذیر کنونی همگی به صورت تناوبی قابل استفاده هستند،‌ از این رو انسان به باتری‌هایی نیاز دارد که بتوانند انرژی مورد نیاز یک خانه معمولی را در خود ذخیره کند.

باتری‌های اکسایشی-کاهشی می‌توانند این نیاز را برطرف سازند زیرا به راحتی می‌توان مخازن آنها را برای ذخیره‌سازی مقادیر بیشتری از انرژی تغییر اندازه داد،‌بدون اینکه هزینه‌های ساخت افزایش قابل توجهی پیدا کند. اگرچه بسیاری معتقدند این باتری‌ها نسبت به باتری‌های یونی لیتیومی کم‌هزینه‌تر و امن‌تر هستند، هوز نتوانسته‌اند جایگاه باتری‌های لیتیومی را در بازار به دست آورند.

محققان برای بررسی توانایی باتری‌های پر شده از BODIPY، رنگدانه PM۵۶۷ از خانواده ماده BODIPY را به محلول تبدیل کردند و ۱۰۰ بار آن را شارژ و خالی از شارژ کردند و مشاهده کردند این محلول می‌تواند الکترون‌ها را در تمامی این دفعات بدون کوچکترین کاهشی ذخیره‌سازی کرده و انتقال دهد. براساس این آزمایش‌ها محققان تخمین زده‌اند که باتری‌های پر شده از این محلول می‌تواند ۲٫۳ ولت برق تولید کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج