۴۲۷۹۰۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قفل برف در تهران

ترافیک در تهران دیگر تابستان و زمستان ندارد. باران و برف بدون استثنا با خودشان ترافیک و درراه‌ماندگی و تأخیر می‌آورند و همیشه راه‌های دلیل‌آوردن و توجیه‌ و توپ‌اندازی به زمین دیگران برای مسئولان بسیار است؛ اما در نهایت این شهروندان هستند که متضرر می‌شوند.

روزنامه شرق: ترافیک در تهران دیگر تابستان و زمستان ندارد. باران و برف بدون استثنا با خودشان ترافیک و درراه‌ماندگی و تأخیر می‌آورند و همیشه راه‌های دلیل‌آوردن و توجیه‌ و توپ‌اندازی به زمین دیگران برای مسئولان بسیار است؛ اما در نهایت این شهروندان هستند که متضرر می‌شوند.
برف امسال هم که با تأخیر در روزهای آخر ماه دوم پاییز تنها قسمت‌های شمالی پایتخت را سفیدپوش کرد، همه تهران را به چالش کشید تا نشان دهد این شهر میلیونی هنوز نمی‌تواند آمدنش را تاب بیاورد. مسئولان شهرداری تهران سال‌هاست قبل از شروع فصل بارندگی و سرما، با اقداماتی پیشگیرانه در سطح شهر برای بارش برف و باران و یخ‌زدگی، آماده می‌شوند و این آمادگی حتی اگر برف و بارانی هم نباشد، در گوشه‌هایی از شهر، اتوبان‌ها و کوچه‌ها دیده می‌شود؛ اما سؤال اینجاست که چطور با وجود این آمادگی که ادعا مي‌شود و البته نشانه‌های آن وجود دارد، تهران با بارشی اندک قفل می‌شود؟
برف روز شنبه و یکشنبه و دوشنبه تهرانی‌ها را خوشحال کرد؛ اما به همان اندازه اعصابشان را خرد کرد و خیلی زود در حرارت آلودگی هوا محو شد. اقبال شاکری، نماینده مردم در شورای شهر تهران این حال بد تهرانی‌ها را در روزهای خلوت تهران که بسیاری از هم‌وطنان و بخشی از مدیریت شهری در کربلا بودند، دید، احساس کرد و به زبان آورد. رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از ‌آمادگی‌نداشتن شهرداری‌های مناطق شمالی تهران برای مواجه‌شدن با نزولات آسمانی گلایه کرد و افزود: «شهروندان تهرانی این‌بار پس از آلودگی با ترافیک شدید ناشی از بارش برف در برخی مسیرها غافلگیر شدند.
پس از مدت‌ها آلودگی هوا در تهران بارش برف و باران موجبات کاهش آلودگی را فراهم کرده بود که به دلیل آمادگی‌نداشتن برای مواجه‌شدن با نزولات آسمانی گره‌های ترافیکی در برخی مناطق شمالی لبخند را بر لبان شهروندان خشکاند». شاکری به ترافیک صبح روز دوشنبه، اول آذرماه، در اتوبان‌های یادگار امام مسیر جنوب به شمال و اتوبان نیایش اشاره کرد و افزود: «با توجه به اعلام هواشناسی درباره بارش برف در تهران در روز سه‌شنبه، ظاهرا با بارش زودهنگام در مناطق شمالی شهر و ‌آمادگی‌نداشتن شهرداری‌های این مناطق شهروندان با ترافیک بسیار سنگین مواجه شدند».
از سوی دیگر سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ، روز گذشته به یخ‌زدگی بزرگراه‌ها و در ادامه ترافیک در آنها اشاره کرد و گفت: «به دنبال یخ‌زدگی چند نقطه از معابر بزرگراهی شمال شهر، متأسفانه شاهد ترافیک سنگین در برخی از این معابر بودیم و این در حالی است که هم‌زمانی یخ‌زدگی معابر بزرگراه شمال پایتخت و اتمام تعطیلات، ترافیک صبحگاهی در این معابر را دوچندان کرد». او در پاسخ به تسنیم تصریح کرد: «متأسفانه یخ‌زدگی بزرگراه در نقاطی ازجمله حدفاصل بزرگراه چمران و تونل کردستان در بزرگراه نیایش، یخ‌زدگی بخشی از بزرگراه چمران در جنوب سئول و یخ‌زدگی هر دو مسیر شمال و جنوب بزرگراه یادگار در محدوده کوهستان و چند رمپ و لوپ در برخی بزرگراه‌های دیگر باعث شد تا تردد خودروها در این معابر با کندی روبه‌رو شود».
فارغ از این اظهارات و البته پیام‌ها و عکس و فیلم‌های متعددی که شهروندان تهرانی در این چند روز با حالتی بین شوق و اعتراض از ماندن خود زیر باران و برف و در ترافیک داشته‌اند، مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، نظر دیگری دارد. او می‌گوید:‌ «علت ترافیک، خودروهای شخصی بوده‌اند که بامداد روز دوشنبه بدون زنجیر چرخ و لاستیک آجدار از خانه خارج شده‌اند و در نهایت معابر بزرگراهی شمال تهران را ازجمله بزرگراه شهید چمران بسته‌اند».
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه از یکشنبه شب مدیران ستادی شهرداری تهران از حوزه‌های ترافیک و خدمات شهری و نیز نیروهای خدوم پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ آماده‌باش کامل بودند، تصریح کرد: «بر‌اساس اين از ساعات اولیه یکشنبه شب نسبت به شن‌پاشی و پاشیدن نمک مخصوص در معابر بزرگراهی و خیابان‌های شریانی شمال شهر تهران اقدام لازم انجام شده و از طریق دوربین‌های سطح شهر نسبت به رفع گره‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر اقدام شد».
همچنین مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، از آمادگی کامل نیروهای شهرداری تهران درباره بارش احتمالی برف و باران در شهر تهران از چند روز گذشته خبر داد و گفت: «نیروهای شهرداری در ۴۸ ساعت گذشته با آماده‌باش کامل حضور مؤثر و هدفمندی در مناطق مختلف شهر تهران داشته‌اند». وی با اشاره به بارش برف صبحگاهی و ترافیک در برخی از نقاط شهر تهران گفت: «با توجه به آغاز اولین روز کاری پس از تعطیلات، شاهد حجم بالای تردد خودروها در سطح شهر تهران بودیم که بنابر گفته جانشین رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ ترافیک صبحگاهی در چند بزرگراه و مناطق شمالی به دلیل تعطیلات و حجم تردد شهروندان امري طبیعی بوده است».
خبرگزاری ایرنا هم روز گذشته در گزارشی از تبعات بارشی پیش‌بینی‌شده از قبل به‌وسيله هواشناسی براي شهروندانی که با آلودگی روزگارشان را می‌گذرانند، اضافه کرد: «روز دوشنبه برخی کلاس‌های دانشگاه‌ها به دلیل نرسیدن استادان تعطیل شده و استادان در ترافیک سنگین مانده و نتوانستند به‌موقع در کلاس حاضر شوند و مردم ساعت‌ها بدون هیچ چاره‌ای در ترافیک مانده‌اند. سرهنگ مراد مرادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ترافیک سنگین در معابر پایتخت اظهار کرده است که تقریبا در همه معابر بزرگراهی پایتخت ترافیک سنگین گزارش شده است.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه لغزندگی معابر باعث به‌وجود‌آمدن تصادفات و افزایش ترافیک در معابر شده است، به شهروندان پایتخت توصیه کرد هنگام بارندگی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و همچنین با رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب بپرهیزند. علاوه بر اینها مردمی هم که از ترافیک و باران و برف به مترو پناه برده بودند، با تأخیر و ازدحامی غیرمعمول مواجه شده بودند. احسان مقدم، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، دلیل ازدحام مسافران در برخی ایستگاه‌های خط سه و چهار مترو تهران را استفاده بیشتر شهروندان از خدمات مترو اعلام کرده است».

پاییز در روزهای آخرش است و از خود به جز تصاویر رنگارنگ، باران و برفی اندک به جای گذاشته و سهم تهرانی‌ها در این روزها بیشتر هوای ساکن و سرد و آلودگی است که دیگر به آن هم عادت کرده‌اند. اگر قرار باشد با بارانی اندک، گروه‌های خدماتی که وظیفه‌ای جز خدمات در این شرایط ندارند، جا بمانند و نتوانند آن‌طور که باید خدمات‌رسانی کنند، چطور می‌توانند حق شهروندانی که مالیات و عوارض شهرشان را می‌دهند، ادا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج