۴۲۸۳۱۸
۲ نظر
۵۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۴
پ

عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن

دو سال پس از زمین لرزه ۹ ریشتری و سونامی بزرگی که باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی شد، ژاپن تصمیم گرفت تا فناوری جدیدی را به کار بگیرد که احتمال رخ دادن سونامی های بزرگ بعد از وقوع هر زمین لرزه را پیش بینی می کند.

وب سایت تک شات: زلزله ای به بزرگی ۷.۴ در مقیاس ریشتر در ساعت ۵:۵۹ دقیقه صبح سه شنبه به وقت محلی، شمال ژاپن را لرزاند. مرکز این زلزله که در توکیو هم احساس شد، در آب های سواحل فوکوشیما بود که در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. پس از این زلزله، سازمان هواشناسی ژاپن، هشدارهایی در خصوص احتمال رخ دادن سونامی در این کشور صادر کرد. هم چنین این احتمال وجود دارد که پمپ خنک کننده میله های سوخت در نیروگاه هسته ای واقع در اطراف محل وقوع این زلزله، خاموش شده باشد.
عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن

مقامات کشور ژاپن، هشدار وقوع سونامی را در ساعت ۹:۴۵ صبح به وقت محلی اعلام کردند که دقیقاً ۴ ساعت پس از وقوع زمین لرزه بوده است. در همین رابطه، به ساکنین تمامی استان هایی که در امتداد سواحل اقیانوس آرام قرار دارند نیز در خصوص سونامی هشدار داده شد. اما هشدار اصلی برای وقوع یک سونامی شدیدتر برای ساکنین فوکوشیما صادر شد. پیش تر و در سال ۲۰۱۱ نیز زمین لرزه ۹ ریشتری و سونامی بزرگی در این منطقه رخ داده بود و باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی شده بود.

در آن زمان هشدار وقوع سونامی زمانی به مردم داده شد که سازمان هواشناسی این کشور هنوز اندازه گیری هایش را از میزان بزرگی آن به پایان نرسانده بود. در نتیجه زمانی که سونامی بزرگ تر رخ داد؛ خیلی ها آن را پیش بینی نکرده بودند و به خانه های خود بازگشته بودند.

اما دو سال پس از این اتفاق، ژاپن تصمیم گرفت تا فناوری جدیدی را به کار بگیرد که احتمال رخ دادن سونامی های بزرگ بعد از وقوع هر زمین لرزه را پیش بینی می کند. در این سیستم هشدار، دستگاه های مداری موسوم به پهنای باند حرکت قوی که در مناطق زیادی از ژاپن نصب شده اند گستره وسیعی از امواج زمینی ناشی از زلزله را اندازه گیری می کنند.

در زلزله امروز ژاپن، سیستم هشدار سونامی کار خود را به خوبی انجام داد و تا کنون هیچ تخریبی گزارش نشده است.

به نظر می رسد این سیستم در آینده و با همکاری های بیشتر ژاپن و آمریکا در این زمینه، حتی بتواند در سریع ترین زمان ممکن وقوع زمین لرزه ها را نیز پیش بینی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه میکنند

    • بدون نام

      ای ول ژاپن به فن آوری زلزله نگاریت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج