۴۲۹۱۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازیگر «لانتوری» به شیراز می رود

حضور نوید محمدزاده میان تماشاگران شیرازی، برنامه‌ی ویژه‌ای برای اکران «ناسور»، اجرای نمایشنامه‌خوانی " از پشت پنجره‌ها"،جایزه آیفیک در جشنواره یاس و.... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: نوید محمدزاده بازیگر فیلم «لانتوری» پنج شنبه ٤ آذر به شیراز می‌رود تا همراه با مردم به تماشای این فیلم بنشیند.

‏‎او در سانس ١٩ و ٢١:٣٠ در سینما هنر و تجربه شیراز ( تالار حافظ ) و در سانس ٢٣ در سینما پردیس گلستان به تماشای «لانتوری» خواهد نشست.

‏‎علاقمندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت سینما تیکت مراجعه کنند.

به همت خانه فرهنگ ابوسعید دانش آموزان دبستانی به تماشای انیمیشن «ناسور» می‌روند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رازی، خانه فرهنگ ابوسعید به منظور گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و جذب و آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت و سوی اسلام ناب محمدی و همزمان با ایام اربعین حسینی انیمیشن سینمایی «ناسور» را برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آورد.

«ناسور» روایت زندگی عبیدالله بن حر جعفی یکی از کوفیانی است که از امام حسین (ع) دعوت کرده تا به کوفه بیایند و زمانی که می‌شنود سپاه امام به کوفه نزدیک شده است، از این شهر خارج می‌شود تا با ایشان روبرو نشود، اما از بد حادثه به صورت کاملا ناگهانی با ایشان روبرو شده و مجبور می‌شود تا دست رد به سینه امام بزند.

از سوی دیگر نیز واقعه کربلا بخش اعظمی از داستان «ناسور» را در بر می‌گیرد. به عبارت دیگر «ناسور» راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده است.

خانه فرهنگ ابوسعید ناسور را با همکاری موسسه سینمایی رازی در شش نوبت سوم، ششم و هفتم آذر ماه در دو سانس ۸ و ۱۰ صبح برای دانش آموزان منطقه ۱۱ اکران خواهد کرد.

اجرای نمایشنامه‌خوانی "از پشت پنجره‌ها" درنیاوران

نمایشنامه‌خوانی "از پشت پنجره‌ها" به کارگردانی نوید صفاریان ،شنبه ۶ آذرماه ساعت۱۷ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

سلسله جلسات نمایشنامه خوانی با نظارت سیاوش طهمورث بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون برگزار خواهد شد و در همین راستا سومین نمایشنامه خوانی فرهنگسرای نیاوران از گروه نمایش چلیپا ،با نام"ازپشت پنجره" به نویسندگی شیوا شیخاوندی و نقش‌خوانی پریسا رضایی ،محمود کنشلو اجرا خواهد شد.

نمایشنامه خوانی "ازپشت پنجره" مشکلات و درگیری زن و شوهری با همسایه را به نمایش می‌گذارد ،همسایه ای که همیشه از پنجره خانه آنها را نگاه میکند و...

نوید صفاریان کارگردان این نمایشنامه فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه سوره بوده و درسال ۹۵ لوح تقدیر و تندیس جشنواره نمایش عروسکی یونیما میارک را،برای کارگردانی نمایش "پهلوان کچل ،کچل می ماند " از این جشنواره دریافت کرده است.

جلسات نمایشنامه خوانی با هدف جلب توجه مخاطب نسبت به این شاخه از هنرهای نمایشی، روزهای شنبه ساعت ١٧ درسالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند ،به سایت تیوال وگیشه فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

جایزه آیفیک در جشنواره یاس اهدا می‌شود

دبیر انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران، از اهدای جایزه آیفیک به بهترین فیلم با نگاه ویژه در چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس خبر داد.

علی شیرمحمدی در این باره گفت: جایزه انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) از نگاه داوران منتخب این صنف به بهترین فیلم جشنواره یاس اهدا می‌شود.

وی افزود: اعتبار این جایزه به دلیل حضور تهیه‌کنندگان برجسته ویدئو ایران در آیفیک است که با نگاه ویژه و کارشناسانه آثار جشنواره یاس را مورد بررسی قرار می دهند.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران ادامه داد: اسماعیل عفیفه، علیرضا کریم زاده و فهمیه سلیمانی هیات داوران جایزه آیفیک هستند که بهترین فیلم را انتخاب می کنند و تندیس آیفیک را به تهیه کننده منتخب در آیین اختتامیه جشنواره اهدا خواهند کرد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه جایزه آیفیک زمینه مناسبی برای فیلمهای ایرانی به منظور دیده شدن و حضور موفق در جشنواره بین المللی یاس است، خاطر نشان کرد : امیدواریم پس از کسب جایزه آیفیک فیلم‌های برگزیده بتوانند جوایز متعدد بین المللی را دریافت نمایند.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی ۲۲تا ۲۶ آذر در شهر رامسر برگزار می شود.

«خوب، بد، زشت» به حوزه هنری می‌رود

نمایش «خوب، بد، زشت» با کارگردانی شقایق فتحی از پنجشنبه چهارم آذر در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رود.
به گزارش روابط عمومی نمایش، شقایق فتحی این خبر را اعلام کرد و افزود: «خوب، بد، زشت» از آثار منتخب جشنواره خمسه است که با روایتی متفاوت به موضوع «شهدای مدافع حرم» می‌پردازد.
وی افزود: این نمایش تا دوم آذر در پلاتو بنیاد روایت اجرا شد و از فردا تا پایان آذر در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.
این کارگردان درباره انگیزه‌اش از اجرای این نمایش گفت: معتقدم هنرمند باید فرزند زمان خودش باشد و از آنجایی که موضوع مدافعین حرم این روزها یکی از مقوله‌های برجسته جامعه‌ امروز است، من به‌عنوان یک هنرمند خود را موظف می‌دانم شکل درست این مضمون را به سمع و نظر مخاطب برسانم. «خوب، بد، زشت» در حالی که نشانگر چهره‌ای از حماسه مدافعان حرم است، در خود اعتراضی را نهفته دارد که نوک پیکان نقدش به سوی کسانی ست که به گونه‌ای درگیر دنیا شده‌اند که از اصل خود به دور افتاده‌اند و از مرگ غافل مانده‌اند.

فتحی تصریح کرد: این نمایش درباره دو نفر از اهالی جنوب ایران است که وانتی را در پمپ‌بنزین می‌دزدند، ازقضا بار وانت محموله ایست که حال و هوای این دو را عوض می‌کند و مسیر زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد.
وی گفت: «خوب، بد، زشت» را ابوالفضل حاجی علی خانی نوشته و این نمایش تا ۳۰ آذر با هنرمندی حاجی علی خانی و سعید دولتی اجرا می‌شود.

"آبیگونه" با حضور شهرام زرگر افتتاح می‌شود

نمایش "آبیگونه " از ششم آذرماه به مدت ۵ شب مهمان خانه نمایش خواهد بود.

نمایش "آبیگونه" به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی سینا نصراللهی که در بخش مسابقه سومین سوگواره تئاتر خمسه حضور دارد؛ ششم آذرماه با حضور نویسنده ؛ مترجم و کارگردان تئاتر ایران شهرام زرگر و جمعی از هنرمندان افتتاح خواهد شد.

آبیگونه روایت جوان ساده مشهدی به نام احسان است که اشتیاق زیادی برای دیدن مسابقه فوتبال تیمهای استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی دارد ، اما پدر احسان که از خادمین حرم می‌باشد بشدت نگران این قضیه است؛چرا که در برنامه‌ی نود دیده که تعدادی از تماشاچیان در شهرآوردهای گذشته در ازدحام جمعیت زیر دست و پا مجروح شده‌اند، درنتیجه بشدت مخالف سفر احسان به تهران می‌باشد اما ...

در این نمایش علی چاقوچی ، عماد یوسفی، علیرضا شریفی ، علی صابری ، علیرضا میرزا محمد علی و احسان بنی‌سعید ایفای نقش می‌کنند و طراحی صحنه و لباس این اثر را پوریا اخوان و آهنگسازی،ساخت افکت و تلفیق موسیقی آن را عماد یوسفی برعهده دارند.

دخیل کردن و تلفیق هنر نقاشی خط در تیاتر و اجرای خاص موسیقی ؛شکست ساختارهای معمول و متداول در اجراهای مذهبی؛ استفاده از فنون؛ تکنیک و شکل نمایش های ایرانی و تعزیه ، از ویژگی‌های این نمایش است .

«آبیگونه» ۶ تا دهم آذر ماه ساعت ۱۸ در خانه نمایش به روی صحنه خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج