۴۲۹۳۱۳
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

دهک اول جامعه مستاجر دولت می شوند

١٢٥ هزار خانواده مستمند دهک اول اجاره نشین دولت می شوند. این خبری است که حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده و گفته است رایزنی های وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آغاز شده است و به زودی ساخت مسکن اجتماعی کلید می خورد.

روزنامه شهروند: ١٢٥ هزار خانواده مستمند دهک اول اجاره نشین دولت می شوند. این خبری است که حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده و گفته است رایزنی های وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آغاز شده است و به زودی ساخت مسکن اجتماعی کلید می خورد.
او همچنین توضیح داده است که ٧٠ درصد اجاره بهای سکونت این خانوار در مسکن اجتماعی از سوی دولت پرداخته می‌شود و خانواده‌های دهک اول تنها ٣٠ درصد اجاره بها می‌پردازند. البته سهم ٣٠ درصدی خانوار از اجاره بها صرف نگهداری و تعمیر ساختمان ها می شود.
البته هنوز محل ساخت مسکن اجتماعی مشخص نشده است اما عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که یکی از جدی‌ترین مخالفان مسکن مهر است بارها گفته مسکن اجتماعی را در «بیابان» احداث نمی‌کند و برای آنکه خانوارهای دهک اول به زحمت نیفتند مسکن اجتماعی در بافت درون شهرها ساخته می شود.
قاسم بی نیاز سخنگوی وزارت راه و شهرسازی نیز درباره مکان یابی مسکن اجتماعی می‌گوید: هنوز جای خاصی در نظر نگرفته ایم زیرا باید وزارت کار اسامی را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند تا این وزارتخانه بر اساس ظرفیت موجود در مناطق تصمیم گیری کند. او ادامه می دهد: با توجه به اینکه‌ در حال حاضر در تهران مناطق ٢٢ زمین خالی دارد یکی از قوی‌ترین گزینه ها این منطقه است ضمن اینکه بافت‌های فرسوده مناطق ٩ و ١٢ نیز به عنوان هدف‌گذاری‌های اصلی طرح مسکن اجتماعی در نظر گرفته شده‌اند.
این موضوع در حالی رخ می دهد که پرونده طرح مسکن اجتماعی مدت‌هاست که خاک می‌خورد. در این طرح که قرار بود جایگزین مسکن مهر شود بناست با همکاری وزارت کار و راه و شهرسازی، دهک‌های کم درآمد جامعه خانه‌دار شوند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که بارها نارضایتی خود را نسبت به وضعیت مسکن مهر ابراز کرده بود، موقعیت مکانی این خانه‌ها را در داخل شهر اعلام کرد و این را مهم‌ترین تفاوت با مسکن مهر خواند. عباس آخوندی همچنین یکی دیگر از نقاط ضعف مسکن مهر را چنین عنوان می‌کند که این خانه‌ها به بی‌بضاعت‌های واقعی نرسیده و دهک های بالاتر را تحت پوشش قرار داده است زیرا افراد دهک اول و دوم جامعه اصولا پولی برای پس انداز ندارند تا بتوانند آورده ابتدایی و اقساط مسکن مهر را بپردازند. گفتنی است مسکن اجتماعی در سایر کشورهای جهان سابقه ای طولانی دارد و افراد بی بضاعت در خانه های دولتی اسکان داده
می‌شود.

البته سکونت این افراد به معنای مالکیت آنها بر این خانه ها نیست زیرا پژوهش ها نشان
می‌هند افراد بی بضاعت پس از مالکیت خانه، آن را فروخته و برای سایر مایحتاج شان مانند درمان، غذا و ... هزینه می کنند و دوباره به چرخه بی‌خانمان ها و حاشیه نشین ها برمی گردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حاکم

      آقای آخوندی ناکارآمدترین وزیر دولت روحانی هستند چرا که توی شش ماه آینده قراره طرحی رو به اجرا بزاره که اصلا هنوز مکانش پیدا نشده پس این حرف فقط نوعی تبلیغ هست جهت رای جمع کردن برای روحانی درضمن دهک یک یعنی کمیته امداد و بهزیستی پس بقیه مردم چی میشن!!؟

    • بدون نام

      بزک نمیر بهار میاد . کمبیزه با خیار میاد .عمر وزارتش به مویی بنده اینم جزو کلمات قصار میشه

    • محمد حسین

      تازه میخواهید بیدار شوید و نقشه بکشید که چه چیزی برای سرپناه نیازمندان اولویت دار باید انجام داد یا بعدا صد سال دیگر انجام بگیرد خوب شما یک زحمتی به خود بدهید ببینید که کشورها برای مردم طبقه محتاج خانه چه کار کرده اند این خیلی ثقیل و پیچیده نیست که یکبار. فلان وزیر نسخه میپیچد که خرید متری سالی دو سه متر آپارتمان دیگری مسکن مهر و دیگری میگه مسکن اجتماعی واین است حکایت بازی دادن مردم فلاکت زده ما که چنین ناشیانه مورد تصمیم گیری و بازیچه های تبلیغاتی در هاله ها و وادیه های از سراب امیدواری منتظر شق القمر ی هستند که میخواهند دل به دریا زده و حداقل پول یک بار دزدی و اختلاس از این مردم بخت برگشته را برای خودشان هزینه شود آیا چه وقت و آیا نیمه و ناقص و کحدار و مریض خدا میداند

    • اسد

      عجب!!!!!!!!

    • حاکم

      آقای آخوندی من چهار ساله که توی مسکن مهر زندگی میکنم ما نزدیک به هزار خانواده هستیم که در مسکن مهر بندرامام خمینی زندگی میکنم توی دولت روحانی یعنی از سال ۹۲ تا الان حتی یک آجر روی آجر گذاشته نشده و مسکن مهر شهر ما همینطور به امان خدا رها شده !
      یک حسی بهم میگه رییس جمهور بعدی قالیباف هست انشالله که روحانی اولین رییس جمهور چهارساله ایران شود .نزدیک به پنج میلیون نفر داخل مسکن مهر در سراسر ایران دارند زندگی میکنند فقط این پنج میلیون بهش رای ندهند دیگه کارش تمامه ! اینشالله

    • عنقا

      دولت اول بیادمسکن مهر مردم رابندازه کسایی که توخونه اسانسور دار زندگی میکنن ولی هنوز2ساله کسی را میشناسم که تو مسکن مهر رشت هستش آساسنورش راه نیوفتاده آخه خدارا خوش میاد خانه 4طبقه ای را آنم ازطریق پله بالا پایین بکنن همینجور میخوان ساختمان سازی کنن مردم خون دل خوردن زحمت کشیدن میخوان یه سرپناهی داشته باشن الانم میخوان مسکن اجتماعی راکلید بزنن

    • بدون نام

      نعلت خدا بر هر معسولینی که مردم را با دروغ فریب می دهند وعده علکی به مردم می دهند

    • بدون نام

      شماها دیگه کم کم باید به فکر خداحافظی باشید نه ازین جور تصمیمات

    • حق گو

      به قول هنگامه : تو کجا بودی تا حالا ؟ وقت رفتن تازه طرحهای بلند مدت یادت اومده ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج