۴۲۹۴۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارایه قطره چکانی گزارش های امنیتی به ترامپ

دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا از زمان پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر تنها ۲ بار گزارش های محرمانه وضعیت امنیتی دریافت کرده است.

عصر ایران: دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا از زمان پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر تنها ۲ بار گزارش های محرمانه وضعیت امنیتی دریافت کرده است.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا با انتشار گزارشی در این باره نوشت مقایسه گزارش های اطلاعاتی محرمانه ارایه شده به ترامپ و رییس جمهور کنونی و سابق آمریکا (اوباما و بوش) نشان می دهد ترامپ در طول دوران انتقالی در مقایسه با روسای جمهور کنونی و پیشین بسیار کمتر گزارش های اطلاعاتی محرمانه دریافت کرده است.ارایه قطره چکانی گزارش های امنیتی به ترامپ

بر اساس این گزارش از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات یک تیم ویژه امنیتی مسئول تنظیم گزارش های محرمانه و ارایه آن به رییس جمهور منتخب است.

این گزارش ها که خلاصه و حاوی تحولات بین المللی و تهدیدات امنیتی آمریکاست ، می تواند چشم و گوش ترامپ بی تجربه در امور سیاسی و بین المللی را تا زمان نشستن بر صندلی ریاست آمریکا در کاخ سفید نسبت به امور دنیا بازتر کند.

اما بر اساس گزارش واشنگتن پست با وجودی که سابق بر این برای روسای جمهور منتخب آمریکا به طور روزانه گزارش های اطلاعاتی محرمانه آماده می شد اما برای ترامپ تا کنون دو گزارش ارسال شده که یکی در فردای روز اعلام پیروزی او در انتخابات و دیگری در سه شنبه همین هفته و درست پیش از عزیمت او از نیویورک به پالم بیچ فلوریدا برای جشن شکرگزاری.

با این حال به نوشته واشنگتن پست مایک پنس معاون ترامپ از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات تقریبا به طور روزانه ساعتی را به دریافت خلاصه گزارش محرمانه وضعیت امنیتی آمریکا اختصاص می دهد.

یک مقام ارشد ایالات متحده آمریکا که به طور روزانه گزارش امنیتی آماده شده برای اوباما را مطالعه می کند معتقد است در دو ماه آینده ارایه گزارش های امنیتی به ترامپ اهمیت ویژه ای دارد چرا که دانش او را نسبت به تحولات جهان " به روز" کرده و می تواند در ارتقای فهم او از تحولات بین المللی تا زمان نشستن بر مسند ریاست جمهوری موثر باشد.

با این حال به نوشته این روزنامه آمریکایی برخی دیگر از اطرافیان ترامپ معتقدند کمتر دریافت کردن گزارش های امنیتی خللی در کار ترامپ ایجاد نخواهد کرد و او این روزها به واسطه مشغله زیاد برای انتخاب تیم کابینه کمتر وقت و فرصت مطالعه گزارش های اطلاعاتی را دارد.

" دوین نانس " رییس جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از اعضای تیم انتقالی ترامپ با رد فرضیه عدم توجه و علاقه ترامپ به امور امنیتی معتقد است ترامپ در طی همین دوهفته و در جریان ملاقات ها و مکالمات پرشمار تلفنی با رهبران جهان و نیز انتصابات نخست اعضای امنیتی کابینه خود نشان داده که فردی بی توجه به مسایل امنیت ملی نیست. به گفته این عضو تیم انتقالی دولت ترامپ : مساله امنیت ملی اولویت نخست ترامپ است و معتقدم او این مساله را بسیار جدی می گیرد."

گفتنی است گزارش محرمانه اطلاعاتی که مخرج مشترک ۱۶ سازمان و نهاد اطلاعاتی آمریکا و ماحصل کار مشترک یک تیم تحلیلگر اطلاعاتی از نهادهای اطلاعاتی این کشور است همه روزه صبح برای مطالعه در اختیار رییس جمهور آمریکا قرار داده می شود. در این گزارش ها با مرور آخرین تحولات امنیتی آمریکا و جهان، وضعیت عملیات های محرمانه در دست انجام سازمان های اطلاعاتی آمریکا - من جمله سیا - نیز برای رییس جمهور تشریح می شود.

بر اساس یک سنت سیاسی در آمریکا این تیم همچنین گزارش هایی - خلاصه تر از گزارش رییس جمهور - را نیز در اختیار روسای جمهور منتخب و حتی نامزدهای نهایی شده و اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج