۴۲۹۵۵۲
۳۵ نظر
۵۰۵۴
۳۵ نظر
۵۰۵۴
پ

حمله داعش به زائران اربعین؛ بیشتر شهدا ایرانی هستند؛ اسامی ۱۱ زائر افغانستانی مقیم ایران

طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب بغداد ۸۰ نفر که بیشترشان ایرانی بودند، شهید شدند؛ داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

خبرگزاری فارس: طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک پمپ‌بنزین در منطقه «الشوملی» شهر «الحلة» (مرکز استان بابل) واقع در جنوب بغداد، حداقل ۸۰ نفر شهید و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.


شبکه «سومریه» اعلام کرد در بین شهدا «زوار ایرانی» نیز هستند. پمپ‌بنزین هدف قرار گرفته شده در کنار رستورانی قرار دارد که معمولا زوار ایرانی در راه برگشت از کربلا در آن برای استراحت توقف می‌کنند.

برخی شبکه‌های عراقی اعلام کرده‌اند زائران ایرانی ، پاکستانی، عراقی و بحرینی در زمان وقوع انفجار در پمپ‌بنزین یاد شده بوده‌اند و تعداد اتوبوس‌های موجود در این پمپ بنزین (در زمان انفجار) ۷ دستگاه بوده که زائران کربلا را به شهرها و کشورهایشان بازمی‌گردانده است.

شهر «الحلة» مرکز استان بابل واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بغداد از ثبات نسبی برخوردار است اما هر از گاهی شاهد اعمال خشونت آمیز از این نوع است.

رویترز و اسکای‌نیوز در جدیدترین اخبار خود اعلام کردند تعداد شهدا بیش از ۸۰ تن است و بیشتر افراد کشته شده از شهروندان ایران بوده‌اند.

خبرگزاری معلومه عراق با تأیید خبر شهادت ۸۰ نفر در این حادثه تروریستی، تعداد زخمی‌ها را ۲۴ نفر اعلام کرد.

شبکه المیادین لبنان اعلام کرد داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفته است.

داعش در کانال خبری اعماق مدعی شد که تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بیش از ۲۰۰ نفر هستند.
حمله داعش به زائران اربعین؛ بیشتر شهدا ایرانی هستند؛ اسامی 11 زائر افغانستانی مقیم ایران
حمله داعش به زائران اربعین؛ بیشتر شهدا ایرانی هستند؛ اسامی 11 زائر افغانستانی مقیم ایران
حمله داعش به زائران اربعین؛ بیشتر شهدا ایرانی هستند؛ اسامی 11 زائر افغانستانی مقیم ایران
اخبار تایید نشده از شهادت زائران ایرانی

خبرگزاری صدا و سیما: براثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الشوملی ، سه راهی اصلی نجف ، کربلا و القادسیه عراق حداقل بیست و شش نفر شهید و زخمی شدند.

انفجار خودروی بمبگذاری شده در منطقه الشوملی ، سه راهی اصلی نجف ، کربلا و القادسیه عراق حداقل بیست و شش شهید و زخمی به دنبال داشته است.

منابع رسانه‌ای گفته‌اند در میان شهدا و زخمی شدگان تعدادی زائر ایرانی هستند اما این خبر هنوز مورد تایید مقام‌های عراقی قرار نگرفته است . انفجار در نزدیکی پمپ بنزین بوده است .

در جریان این انفجار تانکر سوخت بمب گذاری شده بیش از شش اتوبوس حامل زائرین را هدف قرار داد.

سه راهی الشوملی محل اصلی بازگشت زائران ایرانی از دو شهر مقدس کربلا و نجف به سمت مرز مهران و بالعکس است .

الشوملی وابسته به استان بابل عراق و در شصت کیلومتری شرق شهر الحله مرکز بابل است.

گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.
50 زائر ایرانی در انفجار عراق شهید شدند

خبرگزاری ایسنا: یک منبع مطلع در بغداد به نقل از پلیس استان حله اعلام کرد: تعداد ۵۰ تن از هموطنان ایرانی که از زائران مراسم اربعین حسینی بوده‌اند در انفجار حله عراق در روز پنجشنبه شهید شدند.

این منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بر اساس گزارش پلیس استان حله افزود: این انفجار امروز در جنوب بغداد در استان حله در جنب یک پمپ بنزین صورت گرفته است. گفته شده در کامیونی مواد منفجره کار گذاشته شده بود.

وی همچنین بر اساس گزارش پلیس استان حله اعلام کرد که حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر از هموطنان ایرانی نیز مجروح و زخمی شده‌اند.

وی گفت که زائران ایرانی شهید و مجروح شده در این اقدام ترویستی سوار بر یک دستگاه اتوبوس بودند.

به گزارش ایسنا براثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الشوملی ، سه راهی اصلی نجف ، کربلا و القادسیه عراق حداقل ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.

رییس ستاد اربعین کشورمان نیز حضور شماری از زائران ایرانی در میان شهدا و مجروحان حادثه تروریستی عراق را تایید کرد.
اسامی شهدای ایرانی به زودی اعلام می شود

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه نیروهای بهداشت و درمان ایران در حال رسیدگی به مجروحان در عراق هستند، گفت: تعداد شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله به ۲۰ نفر رسید.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگویی گفت: نیروهای بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران در محل حادثه تروریستی امروز حله عراق حضور دارند.وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای ما در حال رسیدگی به مجروحان این حادثه تروریستی هستند، افزود: آمار دقیقی از شهدا و زخمی‌های این حادثه در دست نیست.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: تاکنون شهادت 20 زائر ایرانی در این حادثه تروریستی توسط نیروهای ما در عراق تایید شده است که این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: نیروهای بهداشت و درمان ما در عراق در حال جمع‌آوری زائران زخمی این حادثه تروریستی و رسیدگی به آنها هستند و به زودی اسامی شهدا و زخمی‌های این حادثه اعلام می‌شود.
واکنش آمریکا به انفجار تروریستی در عراق
خبرگزاری فارس: آمریکا انفجار انتحاری امروز (پنج‌شنبه) در استان بابل عراق را محکوم کرد.

«برت مک گورک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف تحت رهبری این کشور، در توئیتر نوشت: «ما کشتار وحشیانه امروز غیرنظامیان بی‌گناه در حله را محکوم کرده و برای جاری کردن عدالت در حق تمام تروریست‌های داعش، در کنار عراق می‌ایستیم.»

در حمله انتحاری امروز به رستورانی که در مسیر بازگشت زائران ایرانی از عراق قرار دارد، دستکم ۸۰ نفر شهید شده‌اند. حداقل ۴۰ نفر از شهدا ایرانی هستند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
اعزام کاروان های عتبات تا اطلاع ثانوی لغو شد

خبرگزاری ایرنا: سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد: اعزام کاروان ها به سامرا تا اطلاع ثانوی و دریافت پاسخ استعلام از مبادی ذیربط انجام نمی گیرد.

در اطلاعیه پنجشنبه شب سازمان حج و زیارت آمده است: به اطلاع متقاضیان سفر عتبات در اعزام های این دوره (سوم آذرماه تا 25 دی ماه 1395) می رساند، اعزام کاروان ها به سامرا تا اطلاع ثانوی و دریافت پاسخ استعلام از مبادی ذیربط انجام نمی گیرد که لازم است این مهم در هنگام ثبت نام و اعزام مورد توجه زائران قرار گیرد.

متقاضیان سفر به عتبات عالیات در این دوره می توانند با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir درخصوص انتخاب کاروان و اعزام در زمان مورد نظر اقدام کنند.

با توجه به تفاهم نامه سازمان حج و زیارت با بانکهای ملی و ملت، دارندگان اسناد ودیعه گذاری عمره مفرده در این بانکها می توانند از تسهیلات تا سقف ١٥ میلیون ریالی سفر عتبات بهره مند شوند.

تانکر سوخت بمب گذاری شده در جایگاه سوخت گیری و رستورانی که زائران در آن حضور داشتند، عصر پنجشنبه منفجر شد که در زمان این انفجار انتحاری، دست‌کم هفت اتوبوس زائران ایرانی، بحرینی و عراقی در داخل جایگاه سوخت بودند که در این حادثه، شماری از هموطنان کشورمان به شهادت رسیدند.

ایران انفجار عراق را به شدت محکوم کرد

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن انفجار تروریستی امروز(پنجشنبه) در عراق گفت: این اقدامات وحشیانه و غیر انسانی، در عزم دولت و ملت عراق و نیز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت مظلوم عراق در مبارزه بی امان با تروریسم، خللی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش کانال تلگرامی سخنگوی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی انفجار تروریستی و انتحاری امروز در عراق که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و تمامی خانواده های قربانیان این حادثه شوم و هولناک ابراز همدری کرد.

قاسمی با توجه به انتشار اخباری مبنی بر شهادت تعدادی از هموطنان عزیز ایرانی در این جنایت هولناک اظهار داشت: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با جدیت تمام در حال بررسی موضوع و هر گونه اقدام لازم در این خصوص هستند.

وی افزود: به محض دریافت و تایید اخبار تکمیلی، موضوع به آگاهی مردم شریف ایران خواهد رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اینگونه اقدامات از پیش طراحی شده و ددمنشانه را ناشی از استیصال تروریست ها و در واکنش به شکست های پیاپی آنان خواند و تصریح کرد: این اقدامات وحشیانه و غیر انسانی، در عزم دولت و ملت عراق و نیز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت مظلوم عراق در مبارزه بی امان با تروریسم، خللی ایجاد نخواهد کرد.

در حمله تروریستی که عصر امروز(پنجشنبه) در منطقه الشوملی در ۱۲۰ کلیومتری جنوب شرقی بغداد در استان بابل عراق رخ داد، بیش از ۷۰ نفر کشته شدند که اکثر آنها ایرانی هستند.
افزایش شمار شهدای ایرانی تا 60 نفر

خبرگزاری ایسنا: سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه احتمالا ۱۰۰ نفر در حادثه تروریستی حله عراق شهید شده‌اند گفت: آمار شهدای ایرانی تا بیش از ۶۰ نفر افزایش می‌یابد.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگویی در این باره گفت: به طور دقیق و حتمی نمی‌توان از تعداد شهدای تروریستی امروز که توسط داعش در حله عراق رخ داده آماری ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون شهادت ۲۴ زائر ایرانی و مجروح شدن ۳۰ تن از ایرانیان تایید شده است افزود: با توجه به اینکه برخی از اجساد سوخته‌اند شناسایی دقیق هنوز ممکن نیست و کاری دشوار است.

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: احتمالا در این حادثه تروریستی ۱۰۰ نفر از زائرینی که در اتوبوس‌ها حضور داشته‌اند شهید شدند که بیش از ۶۰ نفر آن‌ها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

کولیوند همچنین گفت: هم اکنون نیروهای ما در محل حادثه حضور دارند و در حال بیرون کشیدن اجساد هستند.

وی در عین حال گفت: به مجروحان ایرانی که توسط نیروهای مستقر در عراق شناسایی شده‌اند به سرعت رسیدگی شده و تلاش ما بر این است که این عزیزان هرچه سریع‌تر برای درمان و رسیدگی بهتر و مطلوب‌تر به کشور منتقل شوند.

اعزام ۵ آمبولانس برای امدادرسانی به زائران
خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: نیروهای امدادی هلال احمر به همراه سه دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه آمبولانس به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان انفجار انتحاری در عراق، راهی منطقه الشوملی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر،دکتر سید علی مرعشی با اعلام این خبر گفت: تاکنون آمار موثقی از تعداد زائران ایرانی مصدوم در این حادثه وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون تیم امدادی هلال احمر به همراه معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی و نماینده هلال احمر در عراق به همراه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات لازم در حال حرکت به سمت منطقه حادثه هستند.

وی با بیان اینکه این حادثه در 70 کیلومتری کربلا و 60 کیلومتری حله رخ داده است، عنوان کرد: محل حادثه در بخش کوچکی از عراق است که امکانات درمانی کافی جز یک درمانگاه ندارد و لذا مصدومان را باید با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به حله منتقل کرد.

گفتنی است عصر امروز تانکر سوخت بمب گذاری شده در جایگاه سوختگیری و رستورانی که زائران در حال بازگشت از کربلا به آن مراجعه می‌کنند، منفجر شد و در زمان این انفجار انتحاری دست‌کم هفت اتوبوس زائران ایرانی، بحرینی و عراقی در داخل جایگاه سوخت بودند.
دستور ویژه برای ‌رسیدگی به مجروحان حادثه عراق

خبرگزاری ایسنا: سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تیم ۳۰ نفره پزشکی برای خدمت‌دهی به مجروحان حادثه حله آماده اعزام به عراق است، گفت: اورژانس هوایی برای انتقال مجروحان به کشور در حالت آماده‌باش است.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع حادثه تروریستی امروز در حله عراق اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه نیروهای اوژانس در عراق به محل حادثه اعزام شدند و براساس دستور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز اورژانس اقداماتی را برای رسیدگی به شرایط پیش آمده در ارتباط با این حادثه انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس در عراق در حال رسیدگی به وضعیت مجروحان هستند، افزود: یک تیم پزشکی 30 نفره شامل جراح اعصاب، متخصص بیهوشی، جراح عمومی و ارتوپدی و جراع عروق و پرستاران ویژه کار، آماده اعزام به عراق هستند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: این تیم 30 نفره به سرپرستی آقایان مصطفی صادقی فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و محمد نقی طهماسبی فوق تخصص ارتوپدی به عراق اعزام می‌شوند.

وی گفت: این تیم 30 نفره آماده اعزام است و به محض اعلام مسئولان عراقی برای ورود این افراد، گروه به عراق اعزام می‌شود.

کولیوند خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع ما نیز برای انتقال مجروحان هم از طریق هوایی و هم از طریق زمینی در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: بر اساس دستور سرتیپ هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ، تمامی بالگردهای استان کرمانشاه برای کمک به مجروحان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: در صورتی که مجروحان از طریق زمینی وارد کشور شوند، از مرز مهران وارد ایلام شده و با بالگرد به تهران منتقل می‌شوند و اگر قرار باشد به صورت هوایی از عراق به کشور وارد شوند، از طریق پروازی به تهران منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به تأکید وزیر بهداشت بر رسیدگی بهتر و سریع‌تر به مجروحان این حادثه تروریستی تصریح کرد: هدف ما خدمت بهتر و مناسب به این مجروحان عزیز است که قربانی جنایت‌های گروهک تکفیری و تروریستی داعش شده‌اند.

۹۵ درصد شهدای حادثه کربلا ایرانی هستند

باشگاه خبرنگاران جوان: سرکنسول ایران در عراق گفت: شناسایی ایرانی ها به دلیل ثبت نامی نبودن هنوز صورت نگرفته اما حدود ۷۰ شهید هستند که به احتمال ۹۵ درصد ان ایرانی هستند.

پیرامون اخرین خبرها از انفجار بمب در عراق اظهار داشت: یک تانکر سوخت انفجاری در کنار اتوبوس ایرانی ها منفجر شده است که چند می نی بوس هم در کنار ان منفجر شده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر اتش سوزی تعداد کشته ها زیاد است و بیست نفر زخمی شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

سرکنسول ایران در عراق افزود: هم اکنون نیروهای امدادی٬ سفارتخانه و کنسولگری در محل حادثه حضور دارند .

حسینیان خاطرنشان کرد: شناسایی ایرانی ها به دلیل ثبت نامی نبودن هنوز صورت نگرفته اما حدود ۷۰ شهید هستند که به احتمال ۹۵ درصد ان ایرانی هستند.
عراق انفجار تروریستی حله را محکوم کرد

خبرگزاری مهر: به نقل از السومریه نیوز، فؤاد معصوم در واکنش به انفجار تروریستی امروز پنجشنبه در شرق شهر حله تصریح کرد که این «حملات تروریستی» بی پاسخ نخواهد ماند.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است که رئیس جمهور فؤاد معصوم امروز پنجشنبه به شدت انفجار تروریستی جنایتکارانه را که اتوبوس مسافربری حاضر در پمپ بنزین واقع در منطقه شوملی در شهرستان هاشمیه را هدف قرار داد و منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از زنان و پیرمردان بی گناه شد، محکوم نمود.

معصوم ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به شهادت و زخمی شدن شهروندان عراقی و زائران مسلمان ایرانی و پاکستانی و زوار برخی کشورهای دیگر اسلامی که در مسیر بازگشت از زیارت عتبات مقدس بودند، از مراجع امنیتی خواست سطح آمادگی و بیداری خود را افزایش دهند و اقداماتی فوری برای تخریب سنگرهای تروریست ها که در کمین شهروندان و زائران بی گناه نشسته اند، اتخاذ کنند.

گفتنی است که در اثر این حادثه تروریستی تاکنون بیش از ۸۰ نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شده اند که بیشتر آنها را زائران ایرانی عتبات عالیات تشکیل می دهند.


زائران به شهادت رسیده انفرادی سفر کرده بودند

خبرگزاری میزان: سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: زائرانی که امروز در حادثه تروریستی جنوب بغداد شهید شدند، انفرادی به این کشور سفر کرده بودند.

حمیدرضا گودرزی گفت: ساعت ۱۷ و ۱۴ دقیقه عصر امروز پنج شنبه عصر آذر مصادف با ۲۴ صفر، متاسفانه خودرویی انتحاری در پمپ بنزینی در منطقه حله و سوماری، منفجر شد که منجر به انفجار حداقل دو خودروی نقلیه عمومی و شهادت و زخمی شدن شماری از زائران اربعین حسینی شد.

سخنگوی ستاد اربعین تاکید کرد:گروهک تروریستی داعش که به دلیل هوشیاری زائران و نیروهای امنیتی عراقی و ایرانی نتوانسته بود در مراسم روز اربعین موفق به بمبگذاری و تشنج شود و اقداماتش بارها با شکست روبرو شده بود، اینبار در منطقه ای دورتر از مکان های زیارتی عتبات، اقدام به حمله تروریستی انتحاری کرد.

به گفته گودرزی تعدادی از شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی، هموطنان ایرانی هستند که به صورت انفرادی اقدام به سفر زیارتی کرده و درحال بازگشت به کشور بودند.

وی افزود:نیروهای امدادی در حال امدادرسانی به مجروحان و شناسایی هویت شهدا هستند و به زودی اخبار تکمیلی را به اطلاع هموطنان خواهیم رساند.
انگلیس: انفجار «حله» وحشتناک بود

خبرگزاری ایرنا: 'توبیاس ال وود' معاون وزیر امور خارجه انگلیس شامگاه روز پنجشنبه ضمن 'وحشتناک و تکان کننده' توصیف کردن حمله تروریستی انفجاری در یک پمپ‌بنزین در منطقه «الشوملی» شهر «الحلة» عراق که ده‌ها شهید و مجروح بر جای گذشته است، این حمله را محکوم کرد .

معاون وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت: 'من این حمله تکان‌ دهنده به یک ایستگاه پمپ‌بنزین و رستوران در نزدیکی 'الحله ' که امروز( پنجشنبه ) رخ داد و داعش مسئولیت آن را برعهده‌گرفته است، کاملا محکوم می‌کنم.'

وی افزود:' انگلیس، به حمایتش از دولت و مردم عراق در مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهد داد .'

معاون وزیر خارجه انگلیس با اشاره به فروپاشی تشکیلات به ‌اصطلاح خلافت گروه تروریستی داعش، افزود: این‌گونه حملات نشانگر ناامیدی داعش است.

وی همچنین در این بیانیه با بستگان و نزدیکان کسانی که در جریان این حمله تروریستی وحشتناک به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند، ابراز همدردی کرده است.

حادثه تروریستی روز پنجشنبه در عراق در یک جایگاه سوخت و رستوان در ۶۰کیلومتری 'حله' در استان نینوای عراق و ۷۰ کیلومتری کربلا، رخ داده است.

براساس گزارش های منتشر شده در زمان وقوع این انفجار تعدادی از اتوبوس های زایران ایرانی، بحرینی و عراقی در داخل این جایگاه سوخت بودند.

سوختگی مانع شناسایی هویت شهدای ایرانی شد

خبرگزاری ایرنا: «علی اصغر احمدی» دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: سوختگی شدید شهدای حادثه تروریستی در نزدیکی کربلا مانع از شناسایی هویت آنها شده است.

احمدی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار افزود: بر اساس آخرین اخبار اعلام شده، این حادثه حدود 80 شهید داشته که به دلیل عمق این انفجار و شدت سوختگی جانباختگان، شناسایی و تفکیک این شهدا براحتی و بسرعت امکان پذیر نیست.

وی در خصوص زخمی های ایرانی این حادثه نیز اظهار کرد: 30 ایرانی در این حادثه مجروح شده اند که پنج نفر آنها در بیمارستان شهر شوملی و 25 نفر دیگر در بیمارستان شهر حله بستری شده اند.

به گفته احمدی، زمینه انتقال این مجروحان در صورت امکان جابجایی آنان حتی همین امشب نیز وجود دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از استقرار اتوبوس آمبولانس های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز ایران خبر داد.

در همین حال؛ سرکنسول ایران در کربلا نیز درباره اقدام تروریستی عصر پنجشنبه گروه‌های تکفیری تأکید کرد که به دلیل شدت سوختگی، شناسایی اجساد با کندی صورت می گیرد.

میرمسعود حسینیان در گفت وگو با ایرنا یادآورشد: در این اقدام تروریستی با توجه به اینکه در محل پمپ بنزین بوده، دو اتوبوس و تعدای مینی‌بوس و چند دستگاه خودروی شخصی به طول کامل از بین رفته‌ است.

وی افزود: از ابتدای این حادثه، نیروهای امدادی و امنیتی در منطقه حضور دارند و تیمی از کنسولگری ایران به همراه نیروهای هلال احمر در کربلا و استانداری و پلیس بابل در محل حادثه حاضرند.

حسینیان ادامه داد: بعد از وقوع حادثه، چند اتوبوس آمبولانس برای انتقال مجروحان به محل اعزام شد.

عصر پنجشنبه گروه‌های تکفیری در پمپ بنزین الانوار در منطقه شوملی در حله واقع در مسیر کربلا به نجف دست به اقدام تروریستی زدند.

در این اقدام تروریستی حدود 75 نفر از زائران اربعین حسینی به شهادت رسیده که اجساد آنها به بیمارستان حله منتقل شده است.

هیچ مجروح ایرانی پیدا نشده است

خبرگزاری ایسنا: معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با اعلام آخرین جزییات شناسایی مجروحان و شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله عراق گفت: تاکنون هیچ زائر ایرانی در بین مجروحان این حادثه شناسایی نشده اما ۱۱ افغانی ساکن ایران در بین مجروحان این حادثه شناسایی شده‌اند.

کمالی با بیان اینکه شناسایی مجروحان و شهدای این حادثه کماکان ادامه دارد،افزود: وسعت انفجار به حدی بوده که احتمال می‌رود بیشتر حاضران در صحنه شهید شده باشند. به احتمال زیاد ۷۱ تن از ایرانی‌ها جزو شهدای این حادثه باشند.

وی گفت: شناسایی شهدا به سختی ادامه دارد چرا که وضعیت اجساد وخیم است و شناسایی به سختی صورت می‌گیرد.

وی همچنین درباره مجروحان ایرانی این حادثه توضیح داد: تاکنون مجروح ایرانی پیدا نکرده‌ایم اما شناسایی‌ها همچنان ادامه دارد. در بین زائرانی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند ۹ افغانی تبعه ایران شناسایی شده که علاوه بر این یک نفر افغانی دیگر در ICU است و نفر یازدهم نیز که احتمال می‌دهیم جزو مجروحان باشد هنوز پیدا نشده است.

آمارهای این حادثه تروریستی همچنان متناقض است به طوری که معاون کنسولی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش شمار کلی شهدای این حادثه را ۸۰ تن اعلام کرد که به گفته او ۴۰ نفر آن‌ها ایرانی هستند.

قشقاوی همچنین گفته است: ۲۰ مجروح این حادثه ایرانی بوده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز شمار شهدای حادثه تروریستی حله را تاکنون ۱۰۰ تن اعلام کرده که اغلب آن‌ها را ایرانی دانسته است.
کاخ سفید حمله داعش به زائران را محکوم کرد
خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز،‌ کاخ سفید روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای حمله تروریستی داعش به زائران حسینی در شهر «حله» عراق را که به شهادت صدها تن از جمله تعدادی از زائران شیعه ایرانی انجامید،‌ محکوم کرد.

کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد که این بمب گذاری «با هدف تشدید تنشهای فرقه گرایانه صورت گرفته است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس ابراهیمی

      خدالعنت کنه سگهای وهابی واعظی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا اینهایی که روی نظرات منفی میذارند دقیقاً کیند؟ ایرانی؟ شیعه؟ انسان؟ یا برعکس اینها؟

    • بدون نام

      بیچاره ملت ایران

    • بدون نام

      لعنت بر السعود و اردوغان و ال خلیفه مرگ بر امریکا جنایتکار

    • آرش

      خداوند نابود کنه تروریست‌ها و حامیان تروریست‌ها رو الهی آمین

    • بدون نام

      یعنی چی چرا هرجا زائرین میرن باید کشته داد

    • سوسنگرد

      مرگ بر ترکیه داعش پرور و خردوغان

    • علیرضازمان

      بمیرید داعشیهای کافر نجس ازعصبانیت 80نفروکشتید با22میلیون نفر دیگه میخواید چی کارکنید

    • بدون نام

      برای اسلام وحفظ ان باید خون ریخته بشه

    • احسان

      بالاخره تایید شده ست یا نه؟

    • بدون نام

      مرگ بر داعش وحامیانش آمریکا وآل سقوط ما اگر شهید شویم بخا طر امام حسین ع است وافتخار می کنیم وسعا دت می خواهیم به شهادت برسیم

    • اميد

      نريد فعلا عراق.اولويت حفظ جان شيعيانه.

    • محمدصدر

      فقط زائرین بی گناه رو میکشن.
      تف به ذات کثیفشون .

    • بدون نام

      آخه بگو وقتی میبینید وضعیت عراق اینجوریه خودتون شب و روز میبینید و میشنوید که وضعیت و امنیت افتضاحه باز پا میشید الکی میرید اونجا همین میشه دیگه

    • دانا

      چرا باید با اینهمه خطری که در عراق هست مردم بدبخت رو تشویق به رفتن اونجا کرد خودعراقیا از خطری که اونجاست ازکشورشون فرارکردند...

      پاسخ ها

      • ارش

        گل گفتی

    • آرش

      خود عراقی از کشورشون فرار میکنن نمیدونم چه سیاستی بعد داعش و نا امنی همه یادشون افتاده برن عراق. خطرناکه نرن . وقتی کشوری نا امنه همه سفارت خونه ها پیغام میدن فلان کشور رو ترک کنید ................

    • مهدی

      همچین جاهای شلوغی که اینقدر جمعیت حضور داره باید از نظر امنیتی خیلی مورد توجه قرار بگیره

    • منن

      قلبم گرفت اشک تو چشام جمع شده فک کن خانوادهاشون منتظرشون بودن داشتن برمیگشتن .. لعنت به داعش امریکا اروپا به همشون .یه وختایی میگم به درک ک تو غرب بمب میزارن بزار بفهمن کشتن و دردو حس کنن وقتی خود نامردشون اون اوایل داعش اشغالو بوجود اوردن بعد ما ها کشته میدیم عین خیالشون نی. وقتی اونا میمیرن همه میزارن پری فور پاریس

    • محمد ازبوشهر

      بین اسلام وکفرهمیشه ستیز هست تازمانی ک حضرت امامعصرظهورکند ان شاالله

    • بدون نام

      ما را بکشید ما زنده تر میشویم
      یا حسین ع

    • بی نام

      تاسیدعلی راداریم داعش هیچ غلطی نمی تونه بکنه

    • بدون نام

      مرگ بر داعش و داعشپرور. خدا لعنتتون کنه وهابیون اردوغانیون خونخوارانه زمان حال شما از اسکندر و تیمور و چنگیز و هیتلر و خونخوارانه عالم بدترید خدا ازتون نگذره به تیر غیب گرفتار بشید از کجا آمدید کی هستید کدام مکتب درس خوندید اعتقادتون چیه مثل علف سبز شدید اينهمه کشته میشید بازم سر در میارید از کدام ناکجا آباد میایید لعنتیها چرا میکشید چی میخواهید؟؟ دستور از کدام خونخوار وحشی میگیرید لعنتیها فرزندان ناخلف ابوسفیان عمربن سعد وحشیهایه تاریخ انشاالله به غضب خدا دچار شوید،،،، خداوند هموطنان عزیز و محترم را با سیدالشهدا آقا اباعبدالله و یارانش محشور نماید و به خانواده بازماندگان صبر عنایت فرماید به امید پیروزی حق بر باطل لعنت به بازماندگان ابوسفیان و هابیون آشغال

    • ایرانی

      مرگ بر انگلیس و آمریکایی های جنایتکار
      این سگ های همه شون قاتل و آدمکش هستن و مثل آب خوردن آدم می کشن
      آخه این زائران بدبخت چه ظلمی به این سگ های کثیف کرده بودن که این بیچاره ها رو کشتید؟
      لعنت به آمریکایی ها و انگلیسی های خوک کثیف که با نام داعش ساختگی مردم ایران و عراق بدبخت رو می کشن
      داعشی ها همه انگلیسی هستن که آموزش دیده اند

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا و عربستان تروریست پرور

    • سید مهدی

      باعرض تبریک و تسلیت
      انشاالله خون پاک این شهدا باعث معرفی شدن بیشتر و نشان دادن مظلومیت شیعه و پیاده روی اربعین حسینی باشد

    • بدون نام

      خدا به ما رحم کرد سه روز پیش تو همون پمپ بنزین وایستادیم توهمون رستوران غذا خوردیم نماز خوندیم...خدا همه شهدارو رحمت کنه به خانوادشون صبر بده ...به بانی این بمب گذاری لعنت کنه بحق امام حسین انشاالله...

    • مهدی عمویی

      بیچاره مردم ایران

    • حسن

      آخه چرا ملت ما تو این وضعیت تفکر نمیکنن و پا روی مین میذارن و میرن عراق

      پاسخ ها

      • ایرانی

        وقتی ایران با افتخار میگویند دو میلیون نفر از ایران به کربلا رفتن و تشویق هم میکنند اصلا هم براشون مهم نیست این همه کشته

    • ارش

      هموطن عزیز نرو هم خانوادت هم مارو و هر ایرانی را داغدار میکنی برای چی؟ هزینه این زیارت را صرف فقرا بکنی بیشتر ارامش میگیری .

    • GLX

      مرگ بر ترکیه داعش پرور

    • رضاپارسا

      امام حسین تو خونه خودمان است نه تو عراق . میروند کربلا زیارت و بعد میگردند مستجر را با بی آبروی تو خیابان میندازند بیرون

    • زهرامحمدی

      خداروقسم میدم به همون امام حسین وحضرت ابولفضل ایشالاداعش وتیکه تیکه کنه ایشالاداعش که دشمن مسلمان هارومیکشه خداگرفتارشون کنه ایشالانسل شون اززمین برداشته شه خدایاتوروبه بزرگیت داعش یهاروذلیل وگرفتارشون کن

    • زهرا

      داعش الهی لعنت برشماباداایشالاسرطان بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج