۴۳۰۱۸۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مازندراني‌ها يا برف دارند يا آب و برق و گاز!

ســـال‌هاسـت مازندراني‌‎ها با هر بارش برف و باران بايد نگران مشكلاتي همچون قطعي برق، گاز و حتي آب باشند و دراين شرايط حتي راه‌هاي دسترسي‌شان هم قطع مي‌شود و در بين برف‌ها محصور مي‌شوند.

جوان نوشت: ســـال‌هاسـت مازندراني‌‎ها با هر بارش برف و باران بايد نگران مشكلاتي همچون قطعي برق، گاز و حتي آب باشند و دراين شرايط حتي راه‌هاي دسترسي‌شان هم قطع مي‌شود و در بين برف‌ها محصور مي‌شوند. در شرايطي كه دماي هواي به زير صفر درجه مي‌رسد نه تنها شركت گاز بلكه شركت برق استان ‌هم نمي‌تواند گرما را به خانه‌هاي مردم برگرداند. امسال نيز بارش برف از روز چهارشنبه شروع شد و باز هم اين سريال تلخ در مازندران كليد خورد و مردم شهرستان‌هاي بابل و آمل نه تنها با سوز سرما و خاموشي برق به قرون وسطي برگشتند بلكه حتي در تأمين مايحتاج اوليه روزانه‌شان همچون نان هم با مشكل مواجه شدند.
***
وضعيت بحراني مردم مازندران در روزهاي گذشته در خصوص قطع آب، برق و گاز در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. عبدالله رضيان، نماينده مردم قائمشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» در خصوص وضعيت شهرستان قائمشهر در اين روزها مي‌گويد: مشكلي در حوزه آب، برق و گاز نداشته‌ايم و تمام مشكلات به بخش كشاورزي استان بر‌مي‌گردد. البته در منطقه آمل و بابل قطعي برق و گاز را داشتيم، همچنين در منطقه چمستان نور هم به اين دليل كه بارش برف در اين منطقه خيلي زياد بوده است. به گفته اسماعيلي نماينده مجلس، دو روز متوالي شهر چمستان آب، برق و گازش قطع بوده و مردم با مشكلات بسياري دست و پنجه نرم ‌كرده‌اند.
در همين رابطه احمد مظفري، مديركل روابط عمومي استانداري مازندران نيز با اشاره به وضعيت فعلي استان در خصوص توزيع برق و گاز به «جوان» مي‌گويد: وضعيت استان به حالت عادي برگشته است و مشكلي وجود ندارد. ما به لحاظ زيرساخت‌ها مشكلي نداشتيم و اين معضل به دليل افت فشار گاز رخ داد. اكنون بعد از دو روز قطعي گاز در برخي از نقاط استان دوباره وضعيت توزيع گاز به حالت طبيعي برگشت. در چند روز گذشته اكثر شهرستان‌هاي ما درگير اين معضل بودند اما اوج مشكل در مناطقي چون آمل و بابل رخ داده است. وي در پاسخ به شايعاتي كه در خصوص يخ‌زدگي ۱۵۰ نفر از ساكنان روستاي مازيچال كلاردشت در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده بود نيز ادامه داد: اين روستا فقط جنبه تفريحي دارد و جمعيتي در آن ساكن نيستند. بنابراين فقط در تابستان مسافران به اين منطقه مي‌آيند و چنين خبري صحت ندارد. همچنين در پي پيگيري‌هاي خبرنگار «جوان» در گفت‌وگو با مسئولان هلال احمر استان مازندران در اين رابطه نيز آنها هم اين خبر را رد كردند و اين موضوع صحت نداشت.

درختان درست هرس نشده بودند
طي روزهايي كه مازندراني‌ها پايين‌ترين درجات سرما را تجربه مي‌كردند، برق برخي از مناطق هم قطع شد و بر درد آنها افزود. مديرعامل شركت توزيع برق مازندران با اشاره به اينكه در حوزه استحفاظي بنده با توجه به اينكه استان مازندران دو شركت توزيع برق دارد و اكنون هيچ منطقه‌اي با معضل قطعي برق مواجه نيست، مي‌گويد: برق اغلب مناطق وصل شده است، مگر به صورت خيلي موردي كه مأموران شركت توزيع برق وظيفه وصل كردن آن را بر عهده دارند. اما در منطقه هراز كه مسير تعدادي از روستاها مسدود شده بود اكنون با بازگشايي آن مأموران ما به آن مناطق مي‌روند و آن چند نقطه‌اي كه دچار پارگي سيم برق شده هم برطرف مي‌كنند. قاسم شهابي در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص علت قطعي برق در اين روزها مي‌افزايد: متأسفانه شاخه‌ و درختان بلندي چون چنار سنگين شده و روي شبكه‌هاي برق سقوط كرده‌اند، بنابراين موجب اتصالي برق شده و شبكه‌هاي برق به دنبال آن قطع شدند.
شهابي شهرداري و منابع طبيعي را مقصران اصلي اين ماجرا مي‌داند و در اين خصوص ادامه مي‌دهد: منابع طبيعي به اين دليل كه فقط اجازه هرس نرم درختان را مي‌دهد، در زمان طوفان و برف اين معضل رخ مي‌دهد و درختان روي شبكه‌هاي توزيع برق سقوط مي‎‌كنند. حالا تصميم استان بر اين است كه اين درختان را به صورت كله بر كنند و كاملاً اصلاح اساسي شوند و از اين پس درختان كوتاه قد مثل نارنج در اين مناطق كاشته شود تا دوباره شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم. وي مي‌گويد: از شب اول بارندگي‌ها يعني ساعت 2 نيمه شب چهارشنبه، تقريباً 15 الي 20 درصد استان بي‌برق شد و بعد از گذشت چند ساعت به 5 درصد در استان رسيد. اما در شهرستان آمل كه بيشترين قطعي برق را در آنجا داشتيم در ساعت اوليه 60 درصد بي‌برق شدند كه تا ساعات پاياني روز پنج‌شنبه اين مشكل به طور كامل برطرف شد.

خانواده‌هايي كه هنوز گاز ندارند
گاز هم از مواردي بود كه در اين روزها از خانه‌هاي مازندراني‌ها رخت بربسته بود و مازندراني‌ها را براي تأمين سوخت و گرما با مشكل مواجه كرده بود. محمد‌اسماعيل ابراهيم‌زاده، مديرعامل شركت گاز استان مازندران مي‌گويد: گاز تمامي مشتركان تا صبح جمعه وصل شد. گاز شهرستان‌هاي آمل و بابل هم كه بيشترين مشكل را داشتند هم وصل شد و تعدادي همچنان گازشان قطع است كه طي فعاليت مأموران شركت گاز براي وصل مجدد گاز، منزل نبوده‌اند و اكنون آنها هم با اقدام كاركنان اين شركت به صورت تك‌تك گازشان وصل مي‌شود. مناطق ما گرفتار افت فشار گاز شد و مناطقي همچون آمل و بابل نيز با قطعي آن مواجه شدند.
چون ما انتهاي خطوط هستيم بيشتر آسيب مي‌بينيم و تنها كاري كه ما توانستيم در ساعات اوليه انجام دهيم، اين بود كه صنايع پرمصرف را به سمت سوخت دوم هدايت كرديم تا از منابع گازي فقط در تأمين گاز شهري استفاده كنيم و ساعات قطعي گاز را كاهش دهيم. وزير نفت و معاونانش پروژه‌اي را تعريف كردند كه خط گازي كه از تهران مي‌گذرد انشعابي ۱۷۰ متري براي مناطقي همچون دامغان، كياشهر و ساري گرفته شود. اكنون نيز ۱۲۵ كيلومتر آن كار شده و اميد است در شهريور ماه سال جاري نيز افتتاح شود تا در سال‌هاي آتي ديگر مشكلي با قطعي گاز نداشته باشيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی مچچکریم

    • بدون نام

      من بچه نورم اینجا کلا همه چی قطع شد الانم 3روزه ک اصلا آب نداریم من موندم چرا هیچکسی پاسخگو نیست هیچ مسولی هم سر نزده فقط مردم خودشون دارن راه رو باز میکنن با ماشینای خودشون توامریکا و ژاپن همش گردباد و سونامی دارن 1روزه جمعش میکنن اینجا ی برف رو اونم بعداز چندین سال اومد گند زن اینا بخدا با کاراشون لعنت بهمشون

    • بدون نام

      چرا شکر نعمت نمی کنید؟خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج