۴۳۰۴۰۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سئول، آماده بزرگترین تظاهرات ضد دولتی

پایتخت کره جنوبی برای پنجمین هفته متوالی شاهد حضور معترضینی خواهد بود که این بار تعدادشان به بیش از ۱.۵ میلیون نفر می رسد و همگی خواهان استعفای رئیس جمهور هستند.

خبرگزاری مهر: پایتخت کره جنوبی برای پنجمین هفته متوالی شاهد حضور معترضینی خواهد بود که این بار تعدادشان به بیش از ۱.۵ میلیون نفر می رسد و همگی خواهان استعفای رئیس جمهور هستند.

تظاهرات گسترده مردم علیه «پارک گئون های» رئیس جمهوری کره جنوبی در حالی وارد پنجمین هفته می شود که انتظار می رود امروز شنبه دستکم دو میلیون نفر در اعتراض به تداوم ریاست جمهوری وی به خیابان های شهرهای مختلف کشور بیایند.

البته تمرکز موج اعتراضات در سئول -پایتخت کره جنوبی- بیشتر است و برآورد می شود که خیابان های این شهر امروز شنبه شاهد حضور ۱.۵ میلیون معترض باشد.

رسانه ها همچنین از اعزام ۲۵ هزار نیروی پلیس به سطح شهر سئول خبر می دهند.

پارک به دلیل باز گذاشتن دست «چوی سون سیل» از دوستان صمیمی به دخالت در امور کشور، از سوی مردم کره جنوبی به خیانت و فساد سیاسی متهم است.

اگرچه وی تاکنون دو بار در رسانه ملی از مردم عذرخواهی کرده است اما همچنان در برابر خواست آنها مبنی بر استعفا مقاومت می کند.

تظاهرات های اخیر در مخالفت با تداوم قدرت پارک، به عنوان نخستین رئیس جمهور زن کره جنوبی، شدیدترین اعتراضات مردمی از دهه ۱۹۸۰ به این سو بوده است.

انتظار می رود که امروز، اعضای لیگ دهقانان -بزرگترین انجمن کشاورزی کره جنوبی- به صحنه اعتراضات بپیوندند. کشاورزان قرار بود هزار دستگاه تراکتور و سایر ادوات کشاورزی را به نزدیکی محل تمرکز ساختمان های حکومتی سئول بیاورند حال آنکه قوه قضائیه مانع از انجام این کار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م الف شهر آشوب

      قابل توجه مسئولین دولتی ایران که دزدی چند ده ملیاردی رااختلاس جلوه میدهند رانتخواری را گردن هم میادازند و با بر کناری یک مهره کوچک مسعله را ات پو شونی میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج