۴۳۰۴۸۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سردار سلامی: جنگ اقتصادی علیه ما آغاز شده

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: بسیج به عنوان فرمول و راه حلی همه جانبه برای همه بحران هایی است که ممکن است جوامع اسلامی به آن گرفتار شوند.

خبرآنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: بسیج به عنوان فرمول و راه حلی همه جانبه برای همه بحران هایی است که ممکن است جوامع اسلامی به آن گرفتار شوند.

سردار حسین سلامی در چهارمین همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی گفت: بسیج ثمره اعجاز ذهنی و یک الهام الهی و یک شهود حقیقی و باطنی در وجود شریف امام خمینی (ره) بود که ایشان بدون اینکه تفکر خود را در هیچ شامه‌ای در گذشته قرار دهد و بدون هیچ الگویی در تاریخ با ابتکار عمل شگفت انگیز شجره طیبه‌ای در سرزمین اعتقاد، ایمان و باور را در کشور و جهان اسلام کاشت که مقام معظم رهبری نیز این شجره طیبه را به زیبایی در عرصه های مختلف جامعه گسترش داد.

وی افزود: امروز این درخت تنومند ریشه های عمیقی در سراسر جهان اسلام پیدا کرده و ثمرات برکات آن مایه آرامش و اطمنیان مسلمانان شده است.

اهم اظهارات به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

*بسیج، مجمع مردان و زنان صالح و مومنی است که با ایمان و عمل صالح حیات طیبه را برای بشریت به ارمغان آورده اند. بسیج، عینیت یافته جهاد، شهادت، فداکاری، ایثار، گذشت، فتوت، جوانمردی، شرف و کرامت است.

*بسیج مروج گفتمان ولایت فقیه در جامعه ماست. بسیج در عرصه اقدام و عمل، پیشگام و بیرق دار است. بسیج نهادی است که هرگز نفوذ دشمن در آن ممکن نمی شود. بسیج به عنوان فرمول و راه حلی همه جانبه، عمیق و پایدار برای حل همه بحران هایی است که ممکن است جوامع اسلامی گرفتار آن شوند.

*تحریم اقتصادی به عنوان یک راهبرد کارآمد سنتی نظام سلطه در کشورهای بزرگ و کوچکی اعمال شده و در حال اعمال است. تحمیل انزوا و فشار سیاسی به دولت هایی که مخالف سیاست های آمریکا و نظام سلطه عمل می کنند یک راهبرد جدی و واقعی است. آمریکا امروز از اقتصاد به عنوان مولد حرکات و اعمال فشارهای سیاسی استفاده می کند، موضوع نبرد ما با آمریکا علاوه بر اینکه در عرصه جنگ های نیابتی منطقه قرار دارد بلکه در سطوح فرهنگی، سیاسی و به ویژه اقتصادی یک واقعیت است

*دفاع و استقلال به هم پیوسته است. دشمنی که ما می شناسیم وقتی به قدرت اقتصادی می رسد بی پروا حتی علیه متحدان قدیمی خود عمل می کند. عربستان سعودی به عنوان وابسته و نزدیک ترین شریک آمریکا در همه جنایات در منطقه وقتی در گزارش ۱۱ سپتامبر مشارکت اتباعش مشخص می شود، یک جنگ حقوقی علیه آن راه انداخته می شود.

*تحریم و محاصره اقتصادی برای شکست دادن ملت ایران و نه فقط نظام جمهوری اسلامی است. امروز ما از دیوار بلند تحریم های جهانی دشمن عبور کرده ایم و تصویری که از ملت ایران می بینید با تصویر خیالی که در سناریوی دشمن ترسیم شده بود، تفاوت دارد و این به برکت هدایت های ولی فقیه است.

*تنها راه برداشتن تحریم ها تقویت بنیه اقتصاد ملی و بی اثرسازی تحریم هاست. نمی توان در میدان سیاست بدون پشتوانه هایی از قدرت موازنه را با دشمن برقرار کرد. دیپلماسی وقتی کارآمد است که ما قوی باشیم و راه های انتخاب استراتژیک دشمن علیه خودمان را مسدود کنیم؛ نه اینکه گزینه های ممکن دیگری را فراروی او قرار دهیم.

*{با طرح این سوال که ما چگونه در عرصه دفاع توانستیم به بازدارندگی متکی به ظرفیت درونی خود برسیم}: آیا می توانستیم با سلاح های خریداری شده از دشمن بازدارندگی ایجاد کنیم؟ خیر. وقتی موشک ها از درون ذهن جوانان ما پرواز کردند ما موفق شدیم به بازدارندگی برسیم.

*آیا دشمن با توافقنامه ای به نام برجام دشمنی خود علیه ما را به دوستی تبدیل می کند؟ چه اتفاقی افتاده است که تصور کنیم فضای تقابل استکبار علیه انقلاب اسلامی به فضای تعامل و دوستی تبدیل شده است؟ آیا ما تغییر واقعیت یا هویت داده ایم یا دشمن؟ آیا ما از دین خود دست برداشته ایم که دشمن فشار، تقابل و تهاجم را از روی ما بردارد؟ حتی اگر دشمن تحریم ها را بردارد تازه جنگ اقتصادی علیه ما آغاز می شود. تمام کسانی که متکی به اقتصاد آمریکا بوده‌اند، تجربیات تلخی داشته‌اند. ما با جهان تعامل اقتصادی برقرار می‌کنیم اما سلطه اقتصادی را نمی‌پذیریم. اقتصاد مقاومتی می‌خواهد این معادله را معکوس کند تا ما به رشد اقتصادی خوداکتفا برسیم

*دشمن می‌گوید ریشه‌های قدرت من در دو موضوع است؛ تسلط اقتصادی و حضور نظامی بر روی اقیانوس‌ها که از طریق آن تجارت جهانی را کنترل می‌کنیم. حوزه دفاعی راه را بر دشمن بسته‌ایم، گفت: حقیقتاً گزینه نظامی، فرمولی برای حل معادلات دشمن علیه ما نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج