جاباما
۴۳۰۸۹۱
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

ترامپ: بازشماری آراء نقشه و حقه کلینتون است

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بازشماری آرا در ایالات جنجالی را "نقشه و حقه" خواند و تاکید کرد، پیروزی او در انتخابات باید مورد احترام قرار بگیرد نه اینکه آن را "به چالش بکشند و یا سوء استفاده" کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بازشماری آرا در ایالات جنجالی را "نقشه و حقه" خواند و تاکید کرد، پیروزی او در انتخابات باید مورد احترام قرار بگیرد نه اینکه آن را "به چالش بکشند و یا سوء استفاده" کنند.

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر در آمریکا، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال وقوع تقلب در شمارش آرای برخی از ایالات مطرح شد. ترامپ توانست با کسب ۳۰۶ الکترال کالج سایر رقبایش از حمله هیلاری کلینتون دموکرات را شکست دهد.

حال درخواست بازشماری در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا از سوی جیل استین، نامزد حزب سبز ارائه شده است و تغییر احتمالی در نتایج، برنده انتخابات را هم تغییر می‌دهد.

رقابت در این ایالت‌ها بسیار نزدیک بود. ترامپ در میشیگان ۳ / ۰ درصد، در پنسیلوانیا ۲ / ۱ درصد و در ایالت ویسکانسین تنها ۷ / ۰ درصد رای بیشتر آورده است. اگر کلینتون می‌توانست ۴۶ الکترال کالج این سه ایالت را به دست آورد، برای پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری کافی می‌بود.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هم از بازشماری آراء استقبال کرده است؛ با این حال تاکید دارد که هیچ موردی از تخلف در رقابت انتخاباتی مشاهده نکرده است.

در واکنش به این تحولات، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: مردم حرف می‌زنند و انتخابات به پایان رسیده است و همانطور که در جریان هستیم، هیلاری کلینتون خودش در شب انتخابات به شکست اذعان کرد و به من تبریک گفت. پس باید این نتایج را بپذیریم و به آینده چشم داشته باشیم.

او افزود: لازم است تاکید کنم که با کمک میلیون‌ها تن از رای‌دهندگان در سراسر کشور توانستیم ۳۰۶ رای الکترال در روز انتخابات به دست داریم که بالاترین میزان از سال ۱۹۸۸ برای حزب جمهوری‌خواه است. این حقه و نقشه حزب سبز است که خودشان قبلا به شکست اذعان کردند. باید به نتایج انتخابات احترام گذاشت نه اینکه آن را به چالش کشید و یا از آن سوءاستفاده کرد؛ این دقیقا همان کاری است که جیل استین انجام می‌دهد.

با وجود این سخنان، ترامپ خودش پیش از برگزاری انتخابات هشتم نوامبر تهدید کرده بود که اگر در رای‌گیری شکست بخورد، نتایج را نمی‌پذیرد. ستاد انتخابات کلینتون گفته است، از آنجایی که آنها خودشان هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات به دست نیاوردند، شخصا درخواستی برای بازشماری نداده بودند. ستاد کلینتون تاکید کرد: اما اکنون که بازشماری در ایالت ویسکانسین به جریان افتاده است، ما قصد داریم در این روند مشارکت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که روند انتخابات برای تمامی طرف‌ها منصفانه بوده است.

کلینتون حدود ۲۰ هزار رای در ویسکانسین، ۷۰۰۰ رای در ایالت پنسیلوانیا و ۱۰ هزار رای در میشیگان کم دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلینتون چه تشنه حکومته، سی ساله که کاری نکرده، حالا تو این چهار سال میخواد معجزه کنه.

    • احمد

      آقای ترامپ اگر ریگی توی کفشت نیست بگذار رای ها را باز شماری کنند.

    • رجبو

      تنها از طریق قضایی می شود ارا موردی بازشماری بشود انهم شرایط خاصی دارد که در قانون انتخابات ایالت متحده بوضوع مشخص گردیده هنوز از طرف دمکراتها درخواستی نشده وفقط سبزها معترضند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج