۴۳۱۴۶
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

حس آهنگران بعد از تماشای فیلم ده نمکی

وقتی که از سینما بیرون می آمدم حس عجیبی داشتم. فیلم رسوایی من را به فکر وادار کرده بود. به فکر محاسبه نفس خویش افتاده بودم و پیش از آنکه به حسابم رسیدگی کنند، در این اندیشه بودم که آیا به کسی ظلم کرده ام؟

حس آهنگران بعد از تماشای فیلم ده نمکی

تماشا: محمد صادق آهنگران گویی ارادت ویژه ای به مسعود ده نمکی و فیلم هایش خصوصا «رسوایی» دارد. او هنگام فیلمبرداری این فیلم هم برای گفتن «خسته نباشید» به پشت صحنه سر زده بود و ده نمکی هم در وبلاگش از این دیدار نوشته بود اما حالا آهنگران نامه ای را خطاب به ده نمکی نوشته در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید:

- خاطرم هست شبی که در جوار سیدالشهدا علیه السلام برای ساخت این فیلم متوسل شدی و اولین برگه های فیلمنامه را در آنجا نوشتی، بر همین اساس و در خلال تولید و تصویربرداری هم بنا به دعوتی که کرده بودی شبی را در کنارت و سایر عوامل فیلم به صبح رساندیم و من شاهد تلاش خستگی ناپذیر و مخلصانه تو و همکارانت برای خلق اثر ماندگار و ارزشمند بودم. امشب که به حمد و سپاس الهی ثمر و نتیجه آن زحمات را دیدم لازم دانستم تا نکاتی چند پیرامون فیلم رسوایی این اثر زیبا و دوست داشتنی مسعود ده نمکی مرقوم کنم.

حس آهنگران بعد از تماشای فیلم ده نمکی

- روزی که ضرورت ایجاب کرد، سلاح برداشتیم و به مصاف دشمن متجاوز رفتیم و امروز ضرورت است که قلم و دوربین برداریم و به مصاف دشمنانی برویم که از دشمن بعثی دیروز در دشمنی خود با انقلاب و این ملت به مراتب مهیاتر و پیچیده تر و کینه جوترند. زبان سینما و تئاتر زبان گویا و روشن و موثری است که می توان مضامین توحیدی و اخلاقی و عرفانی را از این طریق به مخاطب منتقل کرد و تو در این فیلم مبلغ ارزشهای نهفته در باورهای دینی ملت ایران شدی.

- صرف نظر از رأی محترم منتقدان جشنواره به گمان من آنچه حائز اهمیت است بیان ساده و صادقانه فیلم و ارتباط صریح و صمیمی با مخاطب عام است. امروز هنگام تماشای فیلم رسوایی به این می اندیشیدم که چقدر زبان و بیان به کار گرفته شده در این فیلم به زبان ساده انقلاب و امام و دفاع مقدس نزدیک و پیام ارزشمند این فیلم و روش بیان آن چقدر خواستنی و دوست داشتنی است و با ادبیات و هنر انقلاب اسلامی مأنوس است.

- وقتی که از سینما بیرون می آمدم حس عجیبی داشتم. فیلم رسوایی من را به فکر وادار کرده بود. به فکر محاسبه نفس خویش افتاده بودم و پیش از آنکه به حسابم رسیدگی کنند، در این اندیشه بودم که آیا به کسی ظلم کرده ام؟ آیا آبروی کسی را به خطر انداخته ام؟ آیا پشت کسی حرف زده ام؟ آیا مرتکب گناه زشتی شده ام؟ آیا به کسی تهمت زده ام؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • bahram

      فراستی جان برو کنار که آهنگران اومد ....!!!

    • ali

      اقای اهنگران اگه میخواهد فیلمی ببیند که به خود بیاد از جعفر جوزانی فیلم ببیند الکی هم تبلیغ اقای دهنمکی را نکنید که به قول امام میزان رای نه منم نه تو نه داوران سینمای دهه فجر. میزان رای مردمه که موقع پخش رسوایی استقبال نمی کنند

      پاسخ ها

      • sajjad

        ایشالا می بینی چطور مردم استقبال می کنن و اون موقع چشمات در میاد

    • مرتضی جعفری پور

      خدا افرادی را که به انقلاب واقعا خدمت کردند دوست دارد

    • نیما

      ده نمکی کارگردان بزرگیه
      یکی از معیارها برای اینکه بدونیم کاری عالی هست یا نه استقبال مردمه، چون مردم که نمیخوان خودشون رو گول بزنند، اون چیزی رو میبینند که خوششون میآد.پس این اظهار نظرهای غیر منصفانه رو کنار بزارید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج