۴۳۱۴۹۶
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش عفونت‌های شدید تنفسی؛ خوددرمانی نکنید

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش عفونت‌های شدید تنفسی طی دو هفته گذشته، در عین حال گفت: در کل، موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش عفونت‌های شدید تنفسی طی دو هفته گذشته، در عین حال گفت: در کل، موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

دکتر محمدمهدی گویا گفت: به طور طبیعی همزمان با فرارسیدن فصل سرما موارد ابتلا به بیماری‌های واگیر تنفسی افزایش می‌یابد. افزایش این موارد به آلودگی هوا ارتباطی ندارد، ولی آلودگی هوا باعث می‌شود در برخی از مبتلایان به خصوص کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، بیماری تشدید شود.

وی افزود: این افراد لازم است مراقبت‌های بیشتری از خود به عمل آورند. یعنی هم مراقب باشند بیمار نشوند و هم اگر دچار بیماری شدند مراقب باشند به انواع شدید بیماری مبتلا نشوند.

گویا تاکید کرد: افراد در صورت ابتلا به این بیماری از خود درمانی پرهیز کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: طی دو هفته گذشته بویژه ۱۰ روز گذشته موارد عفونت‌های شدید تنفسی بیشتر شده که امری کاملا قابل انتظار است اما در کل، موارد ابتلا نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

بنابر اعلام وب‌دا، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در برخی استان‌ها مثل تهران، اصفهان و کرمان موارد عفونت های شدید تنفسی به نسبت جمعیت شان بیشتر از جاهای دیگر بوده است. در برخی استان ها همچون قم، قزوین و گلستان نیز این موارد افزایش یافته است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه نوع ویروسی آنفلوآنزا که الان غالب است، ویروس H۳N۲ است. این ویروس نسبت به سایر ویروس‌های آنفلوآنزای فصلی از شدت کمتری برخوردار است. ولی لازم است مردم از خود مراقبت بیشتری به عمل آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسی نصاری

      درستش همینه که مانبایدخوددرمانی کنیم

    • علیرضا

      هزینه های درمانی برای بیاری های ریوی سنگینه بیمه هم که تقبل نمیکنه

    • بدون نام

      من حدود ده سال صبح تا شب جوشکاری co2 می کردم و به همین خاطر ریه هام مثل سنگ فرزی که زغال تموم کرده صدا میده رفتم متخصص. دفترچه بیمه قبول نکرد، داروهایی هم که نوشت چند صد هزار تومان قیمتش بود با این که اولین بار بود که از دفترچه بیمه ای که سال ها برایش پول به بیمه پرداخت می کردم استفاده می کردم داروخانه می گفت فقط بیست هزار تومان بیشتر از کل مبلغ رو بیمه قبول نمی کنه
      به خاطر وضعیت خراب ریه هام دیگه نمی تونستم بکوب جوشکاری کنم از شرکت اخراج شدم رفتم اداره بیمه که درمورد بیمه بیکاری اقدام کنم گفتن به خاطر طرح جدید بیمه بیکاری نمی دیم بجاش معرفی به کار می کنیم اونم با حداقل حقوق
      آخه انصاف هم خوب چیزیه چطور می تونم با حقوق برجی هشتصد هزار تومان بیام دوباره جوشکاری کنم و دارو های رو بگیرم که قیمتی نزدیک چهار صد هزار تومان داره که عوارض همون جوشکاری رو بتونم تحمل کنم.
      با اینکه در طول زندیگم به حتی یک بار هم به سیگار هم نزدیک نشدم
      اما وضعیتم چنان بده که بعضی وقتی نفسم برای یک دقیقه بالا نمیاد و چشمام سرخ می شه

    • مهدی اشرف

      برای سرماخوردگی فقط انارپوخته قیرز پوستش کامل بخورید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج