۴۳۱۶۴
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

بانکوک، ونیز شرقی

«شهر فرشته ها» که ما به نام بانکوک آن را می شناسیم، یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری و بازرگانی کشور تایلند است. بانکوک را در یک جمله می توان «ونیز شرق» نیز نامید.

بانکوک، ونیز شرقی

برترین ها: «شهر فرشته ها» که ما به نام بانکوک آن را می شناسیم، یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری و بازرگانی کشور تایلند است. بانکوک را در یک جمله می توان «ونیز شرق» نیز نامید.

با اینکه بانکوک ظاهر مدرن دارد و جلوه های غربی بسیاری در آن مشاهده می شوند اما مردم آن همچنان سنت های قدیمی خود را را حفظ کرده اند. شهر فرشتگان جاذبه های فراوانی برای بازدید دارد و گردشگران حتما خاطرات این سفر را به خوبی به خاطر خواهند سپرد.

این شهر علاوه بر هتل های مجلل و گران قیمت، مهمان سرا، کافه و مغازه های ارزان قیمت نیز دارد. هتل های ارزان در میدان سیام قرار دارند که از رودخانه و مناطق سنتی شهر کمی دور است. بهترین هتل ها همچون شانگری‌لا نیز در منطقه تجاری شهر و کنار رودخانه و در اطراف خیابان سیلوم واقع شده اند.

بانکوک مملو از پارک، باغ وحش، معابد، بازار شناور روی آب، باغ های گل، کلوب های شبانه و ده ها مکان گردشی دیگر است. هر ساله حدود 14 میلیون نفر از سراسر دنیا از بانکوک دیدن می کنند. در این شهر انواع غذاهای تایلندی از سالاد میوه انبه هندی گرفته تا سوپ تند میگو و حشرات سرخ کرده با ادویه های کاری تند را می توان پیدا کرد.

بانکوک، ونیز شرقی

به گزارش برترین ها بانکوک در سال ۱۷۶۸ میلادی به عنوان پایتخت کشور تایلند برگزیده شد. پیش از آن شهر ثروتمند آیوتایا حدود ۴۱۷ سال، مرکز این کشور بوده است.

ونیز شرق، دو متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای آن گرم و خشک و میانگین دمای آن ۲۶ تا ۳۴ درجه سانتی گراد است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر از اوایل آبان تا اواسط اسفند است که خشک ترین هوا را دارد. ماه های فروردین تا خرداد نیز بسیار گرم هستند. هوای بارانی این شهر از بعد از خرداد آغاز و در آخر مهر پایان می یابد.

جاذبه های گردشگری

بانکوک شهر بسیار زیبایی است و هر ساله گردشگران فراوانی از سراسر جهان به آنجا مسافرت می کنند. با مناظر و مکان های دیدنی بسیار زیاد این شهر، ممکن است گردشگران کمی گیج شوند که ابتدا از کجا دیدن کنند. یا کدام مکان ها را برای بازدید به روز آخر موکول کنند.

در ادامه مطلب مکان های زیبای این شهر را معرفی کرده ایم تا در صورت مسافرت به آنجا بتوانید پیشاپیش برای زمان خود برنامه ریزی کنید.


موزه ها و مکان های تاریخی

• موزه خانه جیم تامپسون

بانکوک، ونیز شرقی

اگر جزو افرادی هستید که دیدن مکان های تاریخی برایشان بسیار جذاب است، توصیه می کنیم از موزه خانه جیم تامپسون در بانکوک حتما دیدن کنید. ظاهر درجه یک و سلطنتی این موزه و معماری سنتی آن بسیار زیبا و جذاب هستند.

این موزه، مجموعه ای از چند سازه تاریخی تایلندی در بانکوک است و در واقع مجموعه ای گردآوری شده توسط تاجری آمریکایی به نام جیم تامپسون است که در دو دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی تقریبا همه گوشه و کنار تایلند، شهرها و روستاهایش را زیر پا گذاشته است. چیزی که بیش از همه گردشگران را هیجان زده می کند تلفیق زندگی سنتی تایلندی و زندگی مدرن آمریکایی است. در این موزه گردشگران از نحوه و چگونگی گسترش صنعت ابریشم تایلندی آگاهی کسب می کنند.

• موزه ملی

موزه ملی همواره به عنوان یکی از بهترین نقاط گردشگری شهر بانکوک بوده است. این موزه در نوع خود بی نظیر است. شاید بتوان به جرات گفت در کل منطقه جنوب آسیا چنین موزه تاریخی و هنری زیبایی وجود ندارد. در این موزه جنبه های تاریخی و آموزه های مذهبی تایلند را به خوبی می توان آموخت و درک کرد.

بانکوک، ونیز شرقی

موزه ملی بانکوک از ۶ ساختمان مجزا تشکیل شده است. برجسته ترین جاذبه این موزه درست در همان ابتدای ورودی و کنار باجه بلیط است. این جاذبه در واقع گالری نمایش تاریخ تایلند است. این گالری نمایی از تاریخ قدیمی تایلند را به بیننده القا می کند و او را به زمان های دور و پادشاه هایی همچون لانا می برد. درست در کنار گالری، معبد کوچک قصر طراحی و ساخته شده است.

یکی دیگر از جاذبه های موزه ملی ترون هال است. این روزها این سالن برای برگزاری نمایشگاه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش جنوبی موزه، «خانه قرمز» قرار دارد. در قسمت شمالی موزه ارابه های زیبایی قرار دارند که امروزه برای برگزاری مراسم سلطنتی و جشن ها از آنها استفاده می شود. از دیگر جذابیت های این موزه می توان به برگزاری تورهای موزه گردی به زبان های مختلف دنیا اشاره کرد.

• موزه ملی رویال بارج

موزه ملی رویال بارج یکی از بهترین و مشهورترین موزه های شهر بانکوک است. این موزه با بقیه موزه ها تا حدی فرق دارد و در آن انواع قایق های سلطنتی را می توانید مشاهده کنید. رویال بارج زیر یک سایبان بزرگ در کانال Noi قرار دارد و باید گفت بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

بانکوک، ونیز شرقی

قایق های سلطنتی و انواع کشتی های باری و قایق های جنگی از جمله جاذبه های این موزه به شمار می روند. بسیاری از این کشتی ها با یک لایه طلایی پوشانده و کنده کاری شده اند. چشمگیرترین قایق این موزه، قایق شخصی پادشاه تایلند است.این قایق یک شاهکار هنری زیباست. انحناهای بخش های انتهایی و طلاها و کنده کاری زیبای این قایق آن را به یک اثر هنری پر زرق و برق کرده تبدیل است.

• قصر ویمارنمک

قصر ویمارنمک یکی از جاذبه های تاریخی شهر بانکوک است. اهمیت تاریخی این قصر، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود می کشاند.

بانکوک، ونیز شرقی

کاخ ویمارنمک یکی از بزرگ ترین ساختمان هایی است که با چوب ساج در چهار طبقه ساخته شده است. این بنا در پشت مجلس شورای ملی و در قسمت غربی باغ وحش دوزیت واقع شده است. مردم جذب طراحی بسیار زیبا و معماری منحصر به فرد این بنا می شوند. جذاب ترین قسمت این کاخ، طبقه چهارم آن است که از چوب ساج ساخته شده است و معماری و طراحی کاملا سلطنتی دارد.

این قصر جاذبه های سلطنتی فراوانی همچون جواهرات سلطنتی، مبلمان و نقاشی های بسیار زیبا دارد که از زمان پادشاه رامای پنجم باقی مانده است. این قصر همچنین جاذبه های دیگری همچون قلعه، قصر، مبلمان، مجموعه های هنری، برش های الماس، جواهرات و ... دارد.

• بنای یادبود پیروزی

بنای یادبود پیروزی نشانگر احترام تایلند به سربازان، اعم از پلیس ها، ارتشی ها و سربازان غیرنظامی است که در طول جنگ فرانسه و تایلند جان خود را از دست داده اند و همچنین نمادی برای پیروزی تایلند در برابر استعمار فرانسه است. این مجسمه در سال ۱۹۴۱ در محله راتچاتیوی در شمالی ترین بخش مرکزی بانکوک بنا شده است و یکی از جاذبه های اصلی گردشگری این شهر است.

بانکوک، ونیز شرقی

این بنا از مواد مختلفی همچون سنگ های مرمر و سیمان ساخته شده است. ارتفاع این بنا در بلندترین قسمت آن ۵۰ متر است. در پایه بنا نیز مجسمه های از جنس برنز برای تقدیر از همه نیروها همچون ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی، پلیس و سربازان غیر نظامی وجود دارد.

• سیام نیرامیت

سیام نیرامیت یکی از زیبایی های بانکوک است. سیام نیرامیت جایی است که می توان آن را بوفه تایلندی نیز نامید. بوفه ای که ترکیبی از نمایش های روی صحنه دنیا با فرهنگ و اصالت تایلندی و مسایل تاریخی و مذهبی این کشور است. این تئاتر در واقع یکی از بهترین استیج های بانکوک به شمار می رود. یکصد و ۵۰ هزار اجرای مختلف در این سالن برای گردشگران اجرا می شوند. برنامه های این سالن ها و صحنه ها، از نظر کیفیت هم سطح تئاترهای جهانی است و تلفیقی از آموزه های مذهبی و تاریخی تایلند است. برنامه های سیام نیرامیت روزانه ۱۵۰ اجرای مختلف دارد و سالن برای پشتیبانی از این تعداد اجرا به بیش از ۵۰۰ دست لباس مختلف مجهز شده است.

بانکوک، ونیز شرقی

تجربه گشت و گذار در روستاهای تایلندی با معماری های منحصر به فرد، موسیقی و آداب و سنن جالب نیز از دیگر جذابیت های سیام نیرامیت هستند. در دسترس بودن انواع غذاهای تایلندی در این منطقه نیز یکی دیگر از جاذبه های آن برای گردشگران است. در سیام نیرامیت، گردشگران می توانند از چگونگی ساخت صنایع دستی تایلندی نیز آگاهی کسب کنند و از نزدیک نحوه تولید آنها را ببینند. آنها حتی می توانند خودشان نیز اقدام به ساخت صنایع دستی کنند.
نمایش های روی صحنه از ساعت 5 بعدازظهر تا 10 شب برگزار می شوند و شامل سرو شام - غذای تایلندی -هستند.


پارک ها و گردشگاه ها

• پارک لامفینی

پارک لامفینی یکی از بزرگ ترین و زیباترین پارک های بانکوک و همچنین یکی از جاذبه های گردشگری جهان است.

این پارک در مرکز شهر بانکوک واقع شده و بزرگ ترین پارک آن است. لامفینی حدود ۱۴۰ هکتار مساحت دارد. این پارک مکانی ایده آل برای افرادی است که به دنبال آرامش و زیبایی می گردند. در کنار جاذبه های طبیعی، می توان از دریاچه مصنوعی آن نیز لذت برد.

بانکوک، ونیز شرقی

در این پارک تفریحاتی همچون دوچرخه سواری، پیاده روی در کنار دریاچه، قایق سواری در دریاچه مصنوعی وجود دارد.

• دنیای سافاری

دنیای سافاری که در بانکوک واقع شده یکی از پربازدیدکننده ترین نقاط گردشگری تایلند است. سافاری دو قسمت مجزا دارد: پارک سافاری با انواع حیوانات مختلف از جمله زرافه، شیر، ببر، اورانگوتان، خرس، آهو، گورخر و پاندای سفید و انواع حیوانات دریایی و قسمت دوم دنیای سافاری که یک پارک آبی است.

بانکوک، ونیز شرقی

گردشگران می توانند با ماشین میان حیوانات پارک گشت و گذار و از نزدیک آنها را مشاهده کنند. برای دیدن همه قسمت های این پارک که مساحتی حدود ۸ کیلومتر دارد، ۴۵ دقیقه زمان نیاز است. در آن جا می توان آموزش و شیرین کاری های حیوانات دریایی همچون دلفین ها را تماشا کرد. غذا دادن شیرهای آبی، بوکس اورانگوتان‌ها و گوریل ها، رستوران ها و مراکز مختلف خرید نیز از دیگر جاذبه های دنیای سافاری هستند.

از دیگر جذابیت های این باغ وحش منحصربه فرد باید به پرندگان رنگی از انواع کمیاب آنها اشاره کرد که آزادنه در فضای پارک پرواز می کنند و در هیچ قفسی حبس نیستند.

• مزرعه کروکودیل ها و باغ وحش بانکوک

باغ وحش و مزرعه کروکودیل های بانکوک در سال ۱۹۵۰ میلادی ساخته و راه اندازی شده است. این مزرعه، نخستین مزرعه کروکودیل های تایلند و بزرگ ترین مرکز نگهداری از کروکودیل ها در همه جهان به شمار می رود.

نام این مزرعه در کتاب ثبت رکودهای گینس برای داشتن بزرگ ترین کروکودیل با اندازه ۶ متر و وزن ۱۱۱۴.۲۷ کیلوگرم ثبت شده است. این کروکودیل یکی از یکصدهزار کروکودیل بزرگ جهان است که در این مزرعه نگهداری می شود.

بانکوک، ونیز شرقی

علاوه بر کروکودیل، حیوانات دیگری نیز در این مزرعه نگهداری می شوند. از جمله می توان به فیل، ببر، پرنده، میمون، گیبون، لاک پشت، اسب، فیتون، شتر، مار بوا، شیرها و گونه های مختلف ماهی ها اشاره کرد. این مزرعه بیش از ۶۰ هزار کروکودیل از انواع و گونه های مختلف در خود دارد.

حیوانات این مجموعه نمایش های جالبی انجام می دهند. از جمله باید به گرفتن کروکودیل ها با دست یا فروکردن سر در دهان آنها و اسکیت سواری فیل ها، رقص و راه رفتن آنها به شکل های جالب اشاره کرد.

موزه ای از دایناسورها نیز در این مجموعه وجود دارد که شامل ماکت هایی از اسکلت ۱۳ نوع دایناسور و روش و مدل زندگی آنها است.

در این مزرعه، استراحت گاه های زیبایی در پای درختان وجود دارد. فروشگاه هایی نیز وجود دارند که محصولاتی از پوست کردکودیل ها و چیزهای عجیب و غریب دیگری همچون اسکلت کردوکودیل به فروش می رسانند. گردشگران می توانند در کنار این حیوانات ترسناک و زیر سایه درختان غذا بخورند و از طبیعت لذت ببرند.

• رُز گاردن

بیش از ۲۵۰ نوع گل رز متفاوت در باغ رز بانکوک وجود دارد. در این باغ همچنین بیش ار ۲۰۰ نوع گل دیگر نیز همچون کوکب پرورش داده می شوند. رزهای این باغ، دستچین شده هستند.

بانکوک، ونیز شرقی

این باغ در ۳۰ کیلومتری بانکوک واقع شده است و دریاچه زیبایی در آن قرار دارد. مساحت باغ رزگاردن حدود ۷۵۰ کیلومترمربع بوده و و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، رقص سنتی این کشور،‌ مراسم عروسی تایلندی، شمشیربازی و نمایش فیل ها می شود.

• بودا مونتون

پارک بودا مونتون توسط دولت تایلند به منظور برپایی مراسمی به مناسبت ۲ هزار و پانصدمین سال درگذشت بودا طراحی و در سال ۱۹۵۶ میلادی ساخته شده است. این بزرگ ترین و وسیع ترین فضای مذهبی در کل تایلند است.

بانکوک، ونیز شرقی

در مرکز این پارک مجسمه بزرگی از بودا قرار دارد. این مجسمه با اندازه ۱۶ متری خود واقعا بزرگ و خیره کننده است. در اطراف این مجسمه ۴ مکان مجزا وجود دارد که نشان دهنده ۴ مرحله از زندگی بودا هستند. این ۴ مکان، نشان دهنده مراحل مختلف زندگی بودا از زمان تولد تا نایل شدن به نیروانا را به تصور می کشند. البته معابد مذهبی دیگری نیز در جاهای مختلف فاتامونتون وجود دارند.

وات سوتات که در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است، مجسمه بسیار بزرگی از بودا فرا سری ساکیامونی را با ارتفاع ۱۵ پایی در خود دارد. این مجسمه غول پیکر با یک قاب قرمز پوشانده شده است و هر سال در طول مراسمی که برای بودا برگزار می شود، از این مجسمه استفاده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج