جاباما
۴۳۱۹۵۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

دوستان و دشمنان سفیدی دندان

راه رسیدن به دندان هایی سفید و زیبا می تواند به کوتاهی مسیر آشپزخانه باشد. این غذاهای سفید کننده دندان را به برنامه غذایی تان اضافه کنید تا مرواریدهای دهانتان سفید بمانند.

وب‌سایت دکتر کرمانی: راه رسیدن به دندان هایی سفید و زیبا می تواند به کوتاهی مسیر آشپزخانه باشد. این غذاهای سفید کننده دندان را به برنامه غذایی تان اضافه کنید تا مرواریدهای دهانتان سفید بمانند.
دوستان و دشمنان سفیدی دندان
سفید کننده دندان: گل کلم

استفاده از سبزیجات بزرگ مانند گل کلم و بروکلی به صورت خام، به سفید شدن دندانتان کمک می کنند. جویدن آنها دشوار است، بنابراین وقتی بین دندان ها خردشان می کنید، قطعات آنها لکه های سطح دندان را می سابند و از بین می برند. همچنین هرچه بیشتر بجوید، مایع بزاق بیشتری توسط دهان تولید می شود که به از بین بردن لکه ها کمک می کند.

سفید کننده دندان: توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید های مالیک است که کمک می کند کربوهیدرات ها تبدیل به انرژی برای عضلات شوند. وجود این اسید برای سفیدی دندان ها بسیار مهم است، چون باعث می شود لکه ها از سطح دندان حل شوند. راه های زیادی برای بهره بردن از خاصیت سفیدکنندگی توت فرنگی وجود دارد.
برای مثال می توانید توت فرنگی را له کنید و با جوش شیرین ترکیب نمایید تا ماده ای خمیری ایجاد شود سپس با آن دندان ها را مسواک بزنید. توصیه می شود بلافاصله بعد از این کار، دهان خود را با یک شستشو دهنده مبتنی بر فلوراید بشویید تا باقی مانده های اسید مالیک از بین بروند و دندانتان قوی شود. اگر توت فرنگی دوست ندارید، مالیک اسید را در سیب، شلیل، گیلاس، موز و هلو نیز می توانید پیدا کنید.

سفید کننده دندان: پنیر و ماست

برای اینکه لبخند زیباتری داشته باشید، مقدار بیشتری لبنیات در برنامه غذایی خود ترکیب کنید. محصولات لبنی مانند بروکلی، پنیر و ماست باعث می شوند دهانتان مایع بزاقی بیشتری تولید کند که در نتیجه به از بین رفتن لکه های روی دندان کمک می کند. بر خلاف بروکلی، پنیر حاوی خاصیت سفید کنندگی اضافی است چون اسید لاکتیک دارد که خاصیتش مانند مالیک اسید است و به از بین بردن لکه های سطح دندان کمک می کند.

سفید کننده دندان: دانه ها و آجیل ها

از لحاظ ساختاری، دانه ها و آجیل ها برای دندان ها مانند لایه بردار عمل می کنند. بافت ساینده دانه های آفتابگردان، بادام، گردو و کاشو می توانند لکه ها را از روی مینای دندان بردارند و مانند سنباده تغییر رنگ دندان را از بین ببرند. بعلاوه آجیل ها ثابت کرده اند که می توانند از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کنند، بنابراین انتخابی عالی به عنوان میان وعده به حساب می آیند.
دوستان و دشمنان سفیدی دندان

سفید کننده دندان: آناناس

آناناس حاوی بروملین است، آنزیمی که معمولا برای کاهش التهاب استفاده می شود. این آنزیم با از بین بردن پروتئین های روی سطح مینای دندان کار می کند. همین که این پروتئین ها از هم گسیختند، مایع بزاق دهان به صورت طبیعی لکه ها را می شوید و باعث می شود دندان از قبل درخشان تر شود. آناناس همچنین دارای یک نسبت متعادل گلوکوز به فراکتوز است که باعث می شود در عین شیرین بودن، وعده ای سالم نیز باشد.

سفید کننده دندان: پیاز

با اینکه پیازها لطفی به بوی دهانتان نمی کنند اما حاوی ترکیبات سولفور هستند که باعث جلوگیری از تشکیل پلاک ها در سطح و بین دندان ها می شوند. پیاز سرخ کرده یا کبابی این خاصیت را ندارد. اگر می خواهید از این خاصیت پیاز بهره ببرید باید آن را خام استفاده کنید.

سفید کننده دندان: کرفس

کرفس ( به همراه هویج ) آب زیادی در خود دارد که لثه ها را قوی و باقی مانده غذاها را می شوید. ساختار محکم کرفس همچنین به آن خاصیت اسکراب کردن دندان را می دهد یعنی وقتی به صورت خام خورده می شود، به صورت فیزیکی هم لکه ها را از سطح دندان می زداید.

لک کننده دندان: نوشیدنی های اسیدی

اگر معتاد قهوه هستید باید ناراحت شوید چون عادت به مصرف زیاد کافئین می تواند برای دندان ها مضر باشد. نوشیدنی های اسیدی مانند قهوه، چای و نوشابه تعادل pH دهان را تغییر می دهند و به سطح مینای دندان آسیب می رسانند.
مخصوصا نوشابه خیلی خطرناک است چون حاوی قند و کربنات بسیار بالایی است و می تواند به گونه ای سطح مینای دندان را ساییده کند که روی آن حفره ایجاد شود. اگر این نوشیدنی ها را به صورت روزانه استفاده می کنید، باید مقدار زیادی آب بنوشید تا این لکه ها از بین برود و یا سبزیجات ترد بجوید تا تولید بزاق افزایش پیدا کند. برای استفاده از نوشیدنی هایی مانند نوشابه از نی استفاده کنید تا سطح تماس آن با دندان ها به حداقل برسد.

لک کننده دندان: چاشنی های تیره رنگ

مایعات تیره رنگ مانند سرکه بالزامیک، سس سویا و دیگر چاشنی های شایع می توانند به دندان ها رنگی متمایل به ارغوانی بدهند. اگر می خواهید چاشنی ای که استفاده می کنید به سفیدتر شدن دندانتان کمک کند از چاشنی هایی مانند سرکه برنج و روغن زیتون کمک بگیرید.

لک کننده دندان: سس قرمز

سس های مبتنی بر گوجه به خاطر رنگ قرمز براقشان و سطح بالای اسیدیته ای که دارند، دندان ها را مستعد لک شدن می کنند. سس پاستا را به همراه غذاهای ضد لک شدن دندان مانند بروکلی یا گل کلم میل کنید تا از آسیب سس گوجه فرنگی به دندان پیشگیری نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج