۴۳۲۰۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

استفاده از دوربین سه بعدی در آیفون ۸

اپل، آیفون‌های آینده خود را فناوری جدیدی تجهیز خواهد کرد. این شرکت با همکاری شرکت ال‌جی اینوتک و استفاده از فناوری شرکت لینکس قصد دارد آیفون ۸ بعدی را مجهز به دوربین سه بعدی کند.

وب سایت کلیک: اپل، آیفون‌های آینده خود را فناوری جدیدی تجهیز خواهد کرد. این شرکت با همکاری شرکت ال‌جی اینوتک و استفاده از فناوری شرکت لینکس قصد دارد آیفون ۸ بعدی را مجهز به دوربین سه بعدی کند.
استفاده از دوربین سه بعدی در آیفون 8

احتمالا اپل در دوربین آیفون‌های بعدی شگفتی‌های بزرگی خلق خواهد کرد و اگر اخبار رسانه‌های کره‌ای درست باشد؛ دوربین دوگانه به‌کاررفته در آیفون ۷ پلاس، تنها مقدمه‌ای است برای موارد جدیدی که در این زمینه در آینده شاهد خواهیم بود.

منابع نزدیک به شرکت ال‌جی اینوتک (LG Innotek) که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ال‌جی است و مسئولیت توسعه فناوری‌های جدید و ماژول‌های دوربین برای دستگاه‌های آن را به عهده دارد؛ گزارش کرده‌اند که اپل و تیمی از ال‌جی اینوتک، در حال همکاری هستند تا ماژول‌های دوربین سه‌بعدی را برای آزمایش در آیفون‌های آینده مهیا و در نهایت از این ماژول‌ها در آیفون استفاده کنند.

نباید فراموش کرد ال‌جی اولین شرکتی بود که یک گوشی با دوربین سه‌بعدی با نام Optimus ۳D را در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد.

البته فناوری ۳D هرگز راهی که سازندگان تلویزیون انتظار داشتند، طی نکرد و به رشد و شکوفایی مورد نظر آنان نرسید؛ اما آنچه اپل تلاش می‌کند به دست آورد، شاید کاملا متفاوت باشد. اپل می‌تواند برای تأمین ماژول دوربین سه‌بعدی از فناوری شرکت لینکس (LinX) استفاده کند که سال قبل، این شرکت به قیمت ۲۰ میلیون دلار به دست آورد.

شرکت لینکس از مجموعه‌ دیافراگم‌های چندگانه کوچک استفاده می‌کند که ارتفاع آن نصف ارتفاع دوربین‌های به‌کار رفته در گوشی‌های عادی است. این شرکت از الگوریتمی برای کنترل این ماژول‌ها استفاده می‌کند که نتیجه آن تصاویر رنگی خیره‌کننده با دقت عمق بالا است.
نکته جالب این فناوری، استفاده نرم‌افزار لینکس از تک‌تک پیکسل‌ها برای دریافت اطلاعات مربوط به عمق، به منظور ایجاد یک نقشه عمقی دقیق است که می‌تواند برای ساختاردهی به تصاویر سه‌بعدی مورد استفاده قرار گیرد. تیم کوک پیش از این نیز اعلام کرده بود واقعیت افزوده، قدم بعدی در دنیای تصویربرداری موبایل و تجربه کاربری است. بنابراین امید می‌رود که نتایج نقشه‌برداری سه‌بعدی دوربین‌های منتسب به ال‌جی را در آیفون بعدی شاهد باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج