۴۳۲۳۲۴
۳ نظر
۵۰۸۸
۳ نظر
۵۰۸۸
پ

خواننده زن قشقایی برای تیتراژ «آباجان» می‌خواند

هاتف علیمردانی به تازگی خبر جالبی درباره تیتراژ فیلم جدیدش «آباجان» داده، به گفته او قرار است این تیتراژ با صدای یک خواننده اصیل قشقایی به نام افسانه جهانگیری خوانده شود.

وب سایت آی سینما: هاتف علیمردانی به تازگی خبر جالبی درباره تیتراژ فیلم جدیدش «آباجان» داده، به گفته او قرار است این تیتراژ با صدای یک خواننده اصیل قشقایی به نام افسانه جهانگیری خوانده شود. صدای این خواننده که همکاری‌هایی با حسین علیزاده و حسین حمیدی داشته، پیش از این در سال ۱۳۷۴ برای فیلم «گبه» ساخته محسن مخلباف مجوز گرفته و باید دید این‌بار نیز همان‌طور که علیمردانی ابراز امیدواری کرده می‌تواند مجوز لازم برای تیتراژ یک فیلم سینمایی دیگر را دریافت کند یا خیر.
خواننده زن قشقایی برای تیتراژ «آباجان» می‌خواند

افسانه جهانگیری خواننده اصیل قشقایی به جز فعالیت در زمینه موسیقی فولکلور، خوانندگی در موسیقی متن فیلم «گبه» محصول سال ۱۳۷۴ به کارگردانی محسن مخملباف که توسط حسین علیزاده ساخته شده بود را نیز در کارنامه دارد.

امروز باشگاه خبرنگاران در نقل‌قولی از هاتف علیمردانی از انتخاب این خواننده زن قشقایی به عنوان خواننده تیتراژ «آباجان» خبر داده، این کارگردان درباره گرفتن مجوز این تیتراژ گفته است: «این آهنگ به زبان آذری خوانده می‌شود و امیدواریم که کار به مشکل نخورد و فیلم مجوز های لازم را دریافت کند.» به گفته او با اتمام جلوه‌های ویژه، تلاش دارند این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانند.

با وجود این‌که صدای جهانگیری قبلا در یک فیلم سینمایی مجوز گرفته است، اما امسال در ممیزی موسیقی متن و تیتراژ فیلم‌های سینمایی نمونه‌هایی مثل حاشیه‌های حذف کردن صدای ملوک ضرابی از فیلم «فروشنده» آخرین ساخته فرهادی و همچنین حذف صدای یاسر بختیاری (یاس) از تیتراژ فیلم «بارکد» ساخته مصطفی کیایی وجود داشته که ممکن است کمی کار را برای علیمردانی سخت کند، به خصوص که بعد از ماجرای فیلم «بارکد» به قانونی استناد شد که بر اساس آن تنها مجوز سازمان سینمایی برای تیتراژهای خاص کافی نیست و دفتر موسیقی هم باید برای چنین مواری مجوز صادر کند؛ به این ترتیب باید دید صدای این خواننده قشقایی می‌تواند بدون حاشیه در تیتراژ فیلم «آباجان» استفاده شود یا خیر.

داستان «آباجان» که علیمردانی خود تهیه‌کنندگی آن را هم برعهده دارد در دهه شصت می‌گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال‌ها را روایت می‌کند. فاطمه معتمد آریا، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، فریبا متخصص بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

افسانه جهانگیری همسر فرود گرگین نوازنده مشهور قشقایی است، دو آلبوم «کوراوغلی» و «هجران» در دهه ۱۳۶۰ با صدای این خواننده منتشر شده‌ که در زمان خود با موفقیت روبرو شده‌اند، از جمله مهم‌ترین آثار او می‌توان به همکاری‌هایش با حسین علیزاده و اجرا در آلبوم «مادران زمین» و همچنین آلبوم «اوجاداغلار» حسین حمیدی اشاره کرد.

این خواننده متولد ۱۳۳۶ منطقه شولان سرحد و چهاردانگه است و زنده یاد محمدرضا لطفی پس از حضور در این منطقه برای شناسایی استعدادهای برتر او و خواهرش شهین جهانگیری را به دنیای موسیقی معرفی کرده است.

جهانگیری همراه با گروه هم آوایان حسین علیزاده، در کشورهای اروپایی مانند آلمان، اتریش، فرانسه و بلژیک به اجرای برنامه پرداخته است. از اجراهای داخلی این خواننده می‌توان به سال ۹۳ و حضور دربرنامه خیریه به نفع بچه‌های سرطانی در شهر ساری با گروه پریرخ بی بی (پروین نمازی، افسانه جهانگیری، نازلی جهانگیری، پریسا کاشفی، سیما شکرانی)، اجرا همراه با گروه شمشال به سرپرستی حسین حمیدی، حضور در کنسرتی به یاد محمدرضا لطفی با حضور ماهور لطفی، مهرزاد هویدا امین اکبر پور، سجاد مهربانی، افسانه جهانگیری، نازلی جهانگیری در فرهنگسرای نیاوران اشاره کرد. این خواننده در موسیقی سایر اقوام از جمله لری، آذری، کردی، گیلکی، مازنی و خراسانی نیز تبحر دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متأسفم

    • امین

      متاسف چی هستی ؟ من یک قشقاییم. خوانندگی جهانگیری با اون چیزی که شما از خوانندگان زن فارسی در ذهن دارید کاملا متفاوت است. همه این قضاوت های عجولانه بخاطر عدم اطلاع درست از موضوع مورد بحث است.

    • sarina

      خیلی قشنگ میخونه من آهنگ آباجانشو بیشتر دوست داشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج