۴۳۳۱۵۸
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

تب داغ قیمت دلار فروکش کرد

رشد شتابان قیمت برابری دلار، در آخرین روز هفته جاری متوقف شد و ارزش آن در بازار آزاد به محدود ۳۸ هزار ریال بازگشت.

خبرگزاری ایرنا: رشد شتابان قیمت برابری دلار، در آخرین روز هفته جاری متوقف شد و ارزش آن در بازار آزاد به محدود ۳۸ هزار ریال بازگشت.
با وجود آنکه نیمی از هفته جاری با تعطیلات رسمی مواجه شده بود، اما قیمت دلار در بازار آزاد دو کانال رشد کرد و به بالای ۳۹ هزار ریال در روز سه شنبه (۹ آذر) رسید.
با این همه، بررسی معاملات ثبت شده در سامانه سنا که توسط صرافی های مجاز کل کشور انجام می شود، حاکیست که ارزش دلار امروز (پنجشنبه) و تا زمان تنظیم این خبر به ۳۸ هزار و ۶۳۷ ریال رسیده است که نسبت به سه شنبه گذشته ۲۷ ریال افزایش نشان می دهد.
همچنین قیمت هر یورو در این سامانه با افت ۲۶۱ ریالی در ۳۹ هزار و ۹۴۳ ریال و هر پوند انگلیس بدون تغییر ۴۷ هزار و ۵۵۸ ریال ثبت شده است.
در تارنمای اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران نیز ارزش هر دلار ۳۸ هزار و ۹۹۰ ریال و هر یورو ۴۱ هزار و ۶۳۰ ریال تعیین شده است.

این در حالی است که در نرخ گذاری رسمی بانک مرکزی، هر دلار آمریکا با افت یک ریالی نسبت به سه شنبه گذشته ۳۲ هزار و ۹۰ ریال، هر پوند انگلیس با رشد ۴۰۴ ریالی ۴۰ هزار و ۱۸۶ ریال و هر یورو با افزایش ۱۴ ریالی ۳۴ هزار و ۱۷ریال تعیین قیمت شدند.

* افت قیمت طلا و مسکوکات
بازار سکه و طلا نیز امروز شاهد افت قیمت انواع مسکوکات و نیز اونس جهانی طلا بود.
بر اساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا زمان تنظیم این خبر هر اونس طلا با افت سه دلاری، یک هزار و ۱۷۰ دلار و ۸۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون تغییر نسبت به سه شنبه این هفته یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۸۰ریال تعیین قیمت شد.
هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با افت ۱۵۰ هزار ریالی ۱۱ میلیون ریال و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بدون تغییر ۱۱ میلیون ۲۸۰ هزار ریال فروخته شد.
بنا بر اعلام این اتحادیه، فعالان بازار سکه، امروز هر قطعه نیم سکه طلا را با افت ۱۰ هزار ریالی پنج میلیون و ۷۷۷۰ هزار ریال، هر قطعه ربع سکه با کاهش ۲۰ هزار ریالی سه میلیون و ۳۰ هزار ریال و هر قطعه سکه گرمی با افت ۲۰ هزار ریالی یک میلیون و ۸۸۰ هزار ریال عرضه شدند.
تحلیلگران، افت قیمت جهانی طلا را با توافق روز گذشته کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره کاهش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه تولید این سازمان مرتبط می دانند که سبب شد قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از ۱۰ درصد افزایش یابد.

با توجه به توافق انجام شده، فعالان و تحلیلگران بازارهای جهانی انتظار دارند که با تقویت قیمت جهانی نفت، ارزش دلار تضعیف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اصلا اینقدر فروکش کرده که در پوست خود نمیگنجم ، چند صد تومن افزایش و چند ده ریال کاهش ...

    • بدون نام

      خخخخخخخخ مگه خیلی فرو ریخته

    • بدون نام

      من فکر کردم شده سه هزار تومان

    • بدون نام

      توجه کردید... همه چیز رو چند برابر میکنند.... بعد که به اندازه سر سوزن میارن پاییم کلی تو رسانه ها اعلام میکنند که قیمت شکسته شد........ از خودرو گرفته تا هر کالای دیگه.....

    • بدون نام

      خرما بر نخیل و ید ما کوتاه

    • سعید

      من که دیگه با این وضعیت اصلا به آینده امیدوار نیستم هر روز وضعیت بدتر میشه ۲ اینچ ۲ اینچ دایره امکانات مردم کمتر میشه به نظر من آینده و آیندگان فنا شده اند

    • بدون نام

      مثلا میخوان بگن ما هم بفکر مردم هستیم چند ریال کاهش دادیم ای خدا لعنتتون کنه دروغ گوهای ریا کار

    • مصطفی

      خیلی زیاد فروکش کرده واقعا جا داره از مردم و مسئولین تشکر ویژه داشته باشیم بیست و هفت ریال پول کمی نیست. این دلار آخه افسار پاره کرده بود احتمال داشته تا دلاری صد میلیون تومان پیش بره و واحد پول ایران در حد دونه پفک نمکی هم نباشه. دیگه وقتش شده بریم بازار با صد هزار تومن یه پفک نمکی بخریم. البته ناگفته نمانه قیمت دلار خیلی بالاتر از این حرفهاست اینو بانک مرکزی بارها گفته. اگه واقعا دلار قیمت خودش بود با یک دلار میشد تمام بشکه های نفت ایران رو هم خرید. خوش به حال مردم آمریکا واحد پولشون توی ایران قیمت استادیوم فوتباله.
      با یه دلار آمریکا انتظار میره یک هواپیما و کشتی خرید. اصلا وقتی به خودم نگاه می کنم می بینم خونه ما یک دلار هم نمی ارزه. خیلی خر کیف شدم فهمیدم دلار بیست و هفت ریال کاهش داشته. بیست و هفت ریال خیلی زیاده. مردم آمریکا بدونن ماهیانه دولت بعنوان یارانه بهمون یک دلار آمریکا میده صد دلار آمریکا پس میگیره. نوبتی هم باشه نوبت اینکه اونا خر کیف بشن. بیا ایران یه دلار خرج کنن ما هم چیزی گیرمون بیاد باهاش هواپیما و کشتی بخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج