۴۳۳۴۴۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

نماینده ویژه پوتین به تهران سفر می کند

حمید ابوطالبی خاطرنشان کرد که عراق و سوریه، یمن، ایران و روسیه مصمم هستند پیش از آنکه واقعاً دیر شود منطقه را سامان دهند، لذا پس از سفر اخیر وزیر خارجه و مقامات امنیتی ترکیه، پوتین هم به زودی نماینده‌ای ویژه به تهران خواهد فرستاد.

خبرگزاری فارس: حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توییتی درباره نتیجه اجلاس اوپک و همکاری تهران و مسکو نوشت که گفت‌وگوی مفصل تلفنی روحانی و پوتین، یک روز پیش از اجلاس اوپک، نشان داد زمانی که قدرت‌های بزرگ توافق می‌کنند، می‌توان شاهد تحولات بزرگی بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اولین نماد این تحول در اجلاس اوپک روی افتاد و ایران و روسیه توانستند با توافق منصفانه بر میزان تولید و رضایت اعضا گام بلندی در بازار نفت بردارند.

‏ابوطالبی دومین تحول را در زمینه حل و فصل معضلات منطقه‌ای برشمرد و افزود: از عراق و سوریه تا یمن، ایران و روسیه مصمم‌اند پیش از آنکه واقعاً دیر شود منطقه را سامان دهند، لذا پس از سفر اخیر وزیر خارجه و مقامات امنیتی ترکیه، پوتین هم به زودی نماینده‌ای ویژه به تهران خواهد فرستاد؛ گامی بلنددرهماهنگی سیاسی ـ امنیتی منطقه.

وی تصریح کرد: اما سومین تحول می‌بایست در سیاست و امنیت در خلیج فارس صورت پذیرد که درایت در اجلاس هفته آینده کشورهای جنوب خلیج فارس می‌تواند راهگشای آن باشد.

ابوطالبی اضافه کرد: اجلاس می‌تواند پس از توافق نفتی، گام بعدی را در عرصه سیاسی با پذیرش اصل گفت‌وگو، دیپلماسی دوجانبه و اعزام هیئت بردارد؛ این واقع‌بینی مبارکی خواهد بود.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در پایان توییت خود عنوان داشت: عربستان هم پس از توافق اوپک، چنانچه در این اجلاس تصمیم بگیرند مسلمان‌کشی خاتمه یابد، می‌تواند در مسیر تفاهم کلان گام بردارد؛ آنان خوشامد خواهند شنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میگم مگه استفاده از فیلتر شکن خلاف نبود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج