جاباما
۴۳۳۷۲۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

محسن تركي در تست اي اف سي رد شد؛

قضاوت ترکی در لیگ برتر غیرقانونی است؟

هفته گذشته يك اتفاق مهم در امارات افتاد كه البته فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته و دپارتمان داوري قصد داشتند با پنهان كاري اين اتفاق رسانه اي نشود.

وبسايت نود: محسن تركي که هفته گذشته در كلاس اي اف سي در امارات شركت کرده بود، در تست امادگي جسماني مردود شد اما اين اتفاق به دلایلی عجیب رسانه اي نشد و تنها رد شدن شيوا ياري داور بانوي ايراني رسانه اي شد.

سایت فدراسیون فوتبال در این باره نوشته است: « ۶ داور و ۹ کمک داور از ایران توانستند تست های آمادگی جسمانی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. به گزارش سایت رسمی فدراسیون، سمینار سالیانه داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا از ۲۰ تا ۲۴ نوامبر (۳۰ آبان لغایت ۴ آذرماه) در امارات در حالی برگزار می شود که از ایران ۷ داور (آقایان: محسن ترکی، موعود بنیادیفر، بیژن حیدری، پیام حیدری، حسن اکرمی - بانوان: شیوا یاری، سلطنت نوروزی)و ۹ کمک داور (آقایان: محمدرضا ابوالفضلی، سعید علی نژادیان، علی میرزابیگی، حسن ظهیری، آرمان اسعدی، علیرضا ایلدروم، سعید قاسمی ، بانوان: انسیه خباز مافی نژاد و سمانه محسنی) در این سمینار حضور داشتند و از میان آنها تنها شیوا یاری نتوانست آزمون های خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. همچنین در این دوره علاوه بر تست آمادگی جسمانی، کلاس های تئوری، همکاری تیمی داوری و آخرین تغییرات قوانین را شامل می‌شود.

سمینار داوران AFC همه ساله با حضور داوران برگزیده و بین المللی آسیا برگزار می شود که طی آن داوران پس از موفقیت در تست‌های آمادگی جسمانی، براساس سابقه و تجربه حضور در مسابقات بین المللی برای قضاوت در رویدادهای مهم قاره‌ای در سال ۲۰۱۷ انتخاب خواهند شد.»

اما این خبر درست نیست و این محسن ترکی است که در تست امارات رد شده اما فدراسیون و کمیته و دپارتمان داوری نخواسته اند این خبر رسانه ای شود. رد شدن محسن ترکی به این معنی است که قضاوت های او از آغاز لیگ برتر امسال غیر قانونی بوده است.

برای روشن شدن این ماجرا گزارش كار محسن ترکی را بررسی کردیم:

کلاس ۲۰- ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶ در امارات

در تست حضور داشته اما نتوانست تست را به پايان برساند و به همين دليل رد شده است.او به جای اینکه ۷۵ دور زمین را بدود در دور ۲۵ از ادامه دویدن انصراف داده است.

کلاس اول فصل لیگ برتر ۹۵-۹۶

این کلاس در تهران برگزار شد اما محسن تركي به خاطر شركت درکلاس توجیهی فيفا درباره قوانين بازي در مالزی نتوانست در تهران باشد و به همن دلیل اول فصل تست نداده است.

۰۶- ۰۷ فوریه ۲۰۱۶

در بهمن ۹۴ درتست اي اف سي شركت كرده وقبول شده است. قبل از این تست دو بار دیگر هم در تست های فيفا شركت كرده وپشت سر هم درتست رد شده است.

قضاوت های ترکی بدون تست

با این اوصاف محسن ترکی ۱۱ ماه است بدون هیچگونه تست آمادگی جسمانی در ایران، قضاوت می کند. از آن گذشته و طبق صحبت ها و تصمیمات رئیس اسبق دپارتمان داوری یعنی حسین عسگری، همه کسانی که در خارج در تست های اي اف سي وفيفا مردود شده باشند، در داخل هم حق قضاوت ندارند تا در آزمون بعدی آمادگی جسمانی قبول شوند.درست مثل علیرضا کهوری کمک داور سابق بین المللی که به همین شیوه رد شد.او هم درست شرایطی شبیه به محسن ترکی داشت و اگر قرار بود که کمیته و دپارتمان درست عمل کنند، حداقل نمی بایست که ترکی بازی گسترش فولاد و سپاهان را قضاوت می کرد اما این اتفاق افتاده و ترکی این بازی را قضاوت کرد و اتفاقا یک پنالتی را به اشتباه گرفت.

اصفهانیان: دپارتمان چیزی به من اعلام نکرده است

رئیس زنجانی کمیته داوران درباره ماجرای رد شدن محسن ترکی در تست ای اف سی و لاپوشانی فدراسیون به سایت نود می گوید:«مسئول این اتفاق ها دپارتمان داوری است و کمیته داوران مقصر نیست. من هنوز خبر ندارم که ترکی در تست ای اف سی رد شده و آقای کامرانی فر هم به ما اطلاع نداده است. البته ای اف سی هم باید گزارش بدهد که هنوز نداده است. باید دپارتمان به ما خبر بدهد.»

اصفهانیان درباره اینکه فدراسیون فوتبال فقط رد شدن شیوا یاری را رسانه ای کرده است گفت: این کار درستی نیست و اگر ترکی رد باشد، می بایست محست ترکی هم اعلام می شد و برای ما فرقی نمی کند که هر کس رد شود یا نشود. این درست نیست که فقط خانم شیوا یاری را اعلام کنند. من در هر حال همین فردا بررسی می کنم و باید در این باره تصمیم بگیریم.

فریدون اصفهانیان درباره اینکه اگر ترکی رد شده باشد تکلیف چیست به سایت نود می گوید:«اگر در تست داوری رد شده باشد باید کمیته و دپارتمان تشکیل جلسه بدهند و بررسی کنند که آیا باید ترکی ادامه کار دهد یا از لیست خارج شود. البته همه اینها به تصمیم دپارتمان و کمیته دارد.»

وقتی از اصفهانیان می پرسیم پس درباره کهوری درست چنین وضعیتی پیش آمد و او از لیست کنار رفت گفت: باید بررسی کنیم و روند تستها بررسی شود. اگر ترکی در امارات رد شده باشد، آن وقت با توجه به وضعیت باید از لیست کنار برود. من همین فردا بررسی می کنم.»

اصفهانیان در پایان درباره اینکه آیا قضاوت های ترکی در لیگ برتر غیرقانونی است گفت:« باید همه چیز را بررسی کنیم و الان نمی توانم چیزی اعلام کنم. ما قوانین داخلی داریم و تستهای داخلی هم مهم است اما باز هم تاکید می کنم که اصلا از ماجرای رد شدن محسن ترکی در تست داوری امارات خبر ندارم و باید به من رسما ابلاغ شود تا در این باره تصمیم های لازم را بگیریم.اما این را بگویم که باز هم می گویم اگر محسن ترکی رد شده باشد اما فقط فدراسیون رد شدن شیوا یاری را اعلام کرده باشد واقعا کار اشتباهی انجام شده و من آن را تایید نمی کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس قلب منه

      مگه محسن ترکی خونش رنگی تره که رسانه ای نشه اون خانم هم مثل خواهرماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج