۴۳۳۷۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اوباما رفت و گوانتانامو تعطیل نشد

مجلس نمایندگان آمریکا در حالی لایحه بودجه دفاعی ۶۱۱ میلیارد دلاری خود را به رأی می‌گذارد که یکی از مفاد این لایحه ممانعت از تعطیلی گوانتانامو است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از «آسوشیتدپرس»، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان قرار دارد، درصدد است تا لایحه سیاست دفاعی خود به‌ارزش ۶۱۱ میلیارد دلار را به تصویب برساند.

این لایحه مانع تعطیلی زندان گوانتانامو در خلیج کوبا می‌شود و از طرف دیگر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را از کاهش تعداد پایگاه‌های نظامی این کشور منع می‌کند و درعین حال بیشترین میزان افزایش حقوق برای نظامیان آمریکایی از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون را در طول ۶ سال آینده در نظر گرفته است.

انتظار می‌رود قانونگذاران آمریکایی امروز جمعه این لایحه را به رأی بگذارند. تصویب این لایحه به‌معنای صدور مجوز برای هزینه‌های نظامی آمریکا در سال مالی جدیدی است که از اول اکتبر آغاز شده است.

این لایحه دفاعی شامل توافقی است که بر اساس آن، پنتاگون دیگر نمی‌تواند سربازان گارد ملی کالیفرنیا را مجبور کند که به بازپرداخت پاداش و مزایای دریافتی دوره سربازی‌شان در طول یک دهه بعد از استخدامشان در عراق و افغانستان بپردازند.

جمهوری‌خواهان در حالی درصدد باز نگه‌داشتن گوانتانامو هستند که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در طول رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۰۸ میلادی متعهد به تعطیل کردن گوانتانامو شد و این زندان را ابزار عضوگیری‌های گروه‌های افراط‌گرا توصیف کرد اما جمهوری‌خواهان و تعدادی از دموکرات‌های هم‌حزبی اوباما مانع این امر شدند و این‌طور استدلال کردند که وجود این زندان به‌شدت برای حفاظت از تروریست‌های مظنون ضروری است.

ممنوعیت تعطیلی گوانتانامو همچنین شامل ممنوعیت انتقال زندانیان این زندان به تأسیسات امن در آمریکا نیز می‌شود.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز نه‌تنها وعده باز نگه‌داشتن این زندان را مطرح کرده بلکه در طول رقابت‌های انتخاباتی خود تأکید کرده است که این زندان را پر (از زندانی) می‌کند.

در این لایحه، اجرای برنامه ریزی پنتاگون برای کاهش تعداد نظامیان فعال آمریکایی را منع کرده و تأکید شده است که تعداد نظامیان ارتش آمریکا نباید به کمتر از ۴۷۶هزار نفر (۱۶ هزار نظامی بیشتر از تعداد نظامی طرح‌شده در بودجه دفاعی پیشنهادی اوباما) برسد.

این لایحه همچنین خواستار افزایش ۷هزار نیرو به نیروی هوایی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج