رسانه اصولگرا: در سالن های نمایش دهنده «سلام بمبئی» مجبورند چراغ ها را روشن کنند!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
لایکو_3
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 3
لایکو_4
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 4
لایکو_2
اپیلاسیون نانا 2
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۴۳۳۹۱۹
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
۵۶۷۸
بهتر است مدیران مجوزدهنده به این فیلم در یکی از سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم حاضر شوند تا ببینند بعد از صحنه‌های عاشقانه و رقص در سالن سینما چه هیجانی به مخاطب القاء می‌شود به‌گونه‌ای که چراغ‌های داخل سالن روشن می‌شود.
خبرگزاری فارس: بهتر است مدیران مجوزدهنده به این فیلم در یکی از سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم حاضر شوند تا ببینند بعد از صحنه‌های عاشقانه و رقص در سالن سینما چه هیجانی به مخاطب القاء می‌شود به‌گونه‌ای که چراغ‌های داخل سالن روشن می‌شود.
 
«سلام بمبئی» بازگشت به سینمای کاباره‌ای

 سینمای هند با المان های رقص و آواز پس از انقلاب جایی در سینما و تلویزیون ما نداشت و اکثر فیلم های هندی که از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شد با ممیزی بخش های رقص وآواز تنها به نمایش صحنه های درام وماجراجویانه اثر توجه داشتند.

اکثر سینمارو‌های حرفه‌ای وقتی اسم سینمای هندی به گوششان می‌‌خورد عکس‌العمل نشان می‌دهند گویی فکر کردن به این نوع سینما  هم حتی توهین به شعورشان به حساب می‌آید!  جدای آن که هر کشوری فیلم‌های خوب و شاهکار خود را دارد، هند هم کارگردانان مطرحی چون ساتیاجیت رای را در تاریخ خود داشته. اما نکته حایز اهمیت بازگشت سینمای ایران به آثاری است که جزء آنکه احساسات مخاطب را برانگیزد و رقص داشته باشد هیچ چیز دیگری ندارد. همان داستان همیشگی که در فیلم های هندی وجود دارد . دختری که به اجبار باید همسر فرد دیگری شود و نسبت به آن فرد هیچ علاقه ای ندارد و علاقه ای میان او و پسری از طبقه کارگر (که این به دانشجویی خارجی بدل شده) باعث دردسر برای خود، خانواده و پسر عاشق پیشه می شود.

در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» مانند  دیگر آثار هندی داستان براساس اتفاق جلو می رود، به صورت اتفاقی ماشین دختر پنچر می شود، براثر اتفاق پسر در اتوبوس ماشین دختر را می بیند، پیاده شده و در پنچرگیری به او کمک می کند براثر اتفاق در حالی که منتظر تاکسی است دختر را می بیند، براثر اتفاق تمام دروسی که در دانشگاه تدریس می شود درباره «قلب» است و اتفاقاتی که کل داستان را پیش می برد.

فیلمساز در تمام طول داستان این قدر از کلید واژه «دوستت دارم» به انحاء مختلف و در حالت های گوناگون استفاده می کند که بتواند جای صحنه های بوسه که درایران ممنوع است را پر کند. کارگردان از صحنه های زد و خورد میان برادر دختر و قهرمان عاشق پیشه غافل نشده و این صحنه ها را نیز در فیلم گنجانده است . مخاطب به طور تمام و کمال یک فیلم هندی می بیند  و در پیشبرد داستان هم «اتفاق» نقش اصلی دارد و مانند همه این نوع آثار دختر نباید به پسر مورد علاقه اش برسد و با سختی ها و مررات مواجه شود که مرارت او تنها به صحنه های بیماری اش در انتهای فیلم خلاصه می شود و در نهایت «علی» که عاشق پیشه است باید همراه دخترش بر سر مزار همسرش حاضر شود و تمام مرارت ها به صورت نریشن ارایه می شود.

در این فیلم کارگردان از صحنه های لب ساحل ، دویدن های کنار ساحل و صحبت های عاشقانه در غروب آفتاب نیز غفلت نکرده است. این فیلم کاملاً هندی است وتنها المان ایرانی بودنش تلفن های مادر به فرزندش و شالی است که متعلق به مادر علی است که به دختر هدیه می شود و صحنه حضور در مقابل روحانی که تداعی کننده عقد این دختر و پسر است و پلانی که قرآن به دست دختر هندی داده شده. جالب است که بلافاصله بعد از این که این صحنه  (مراسم عقد) در فیلم استفاده شده صحنه رقص بالیوودی اتفاق می افتد و دختر و پسر در فضای شبیه به کاباره های قدیم به دیدن رقص وآواز مردان! می نشینند. اما سوال اینجاست که سازندگان اثر از استفاده صحنه های رقص درست بعد از پلان عقد این دختر و پسر چه مقصدی را دنبال می کنند در حالی که می توانست از این صحنه ها در زمان آشنایی این دو  استفاده کند نه درست بعد از مراسم عقد و به دست گرفتن قرآن توسط دختر!

نکته دیگری که باید درباره فیلم «سلام بمبئی» به آن توجه کرد ارایه گسترده سینماهای حوزه هنری به این فیلم است. حوزه هنری در شرایطی سینماهایش را در اختیار این فیلم قرار داده است که بعد از انقلاب فیلمی با رقص و آواز آن هم به این وسعت در سینماهایش به نمایش درنیامده بود. حال سوال اینجاست این فیلم چه تناسبی با اهداف از پیش تعیین شده حوزه هنری و نظام جمهوری اسلامی دارد. در شرایطی که «سیانور»، «نفس»، «یتیم خانه ایران» در کمترین سالن های حوزه جای گرفتند و سالن های سینمایی که به این فیلم ها اختصاص یافته بود به یکباره در اختیار «سلام بمبئی» قرار گرفته است.

نگارنده پیشنهاد می کند، مدیران حوزه هنری که مدعی تحکیم خانواده هستند بهتر است در یکی از سالن های نمایش دهنده این فیلم حاضر شوند تا ببینند بعد از صحنه های عاشقانه و رقص در سالن سینما چه هیجانی به مخاطب القاء می شود به گونه ای که سالن داران مجبور هستند چراغ های داخل سالن را روشن کنند. با نمایش فیلم «سلام بمبئی» پس از سی و هشت سال از پیروزی انقلاب درسینماها ،بار دیگر شاهد فیلمفارسی از جنس رقص وکاباره ای آن هستیم و با ارایه گسترده سینما به این اثر شاهد عقب گرد سینما و علاقه به فیلمفارسی هستیم!
انتشار یافته: 21
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
12:31 - 1395/09/13
فیلمش اصل
ا محتوا نداشتن کارگردان از فیلم‌های هندی دیگر کپی کرده اصلا شاهکار نیست
Iran, Islamic Republic of
13:09 - 1395/09/13
هیچ هیجانی هم وارد نمیشه الکی جو ندید ...
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
خوب شادی و رفتن به جایگاه شادی و دست افشانی و پایکوبی پیش از زمان شادی به زبون هندی و پارسی و به زبون عربی عروسی و ازدواج چه بهونه ای
Iran, Islamic Republic of
14:54 - 1395/09/13
واقعا ساخت چنین فیلمهایی توهین به شعور مخاطب است. چون در ایران اجازه ساخت این فیلم را نداشتند در هند ساختند.
Iran, Islamic Republic of
15:08 - 1395/09/13
اینا برنامه است که فروش فیلم رو ببرند بالا
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
15:27 - 1395/09/13
الان با این تبلیغی که شما کردید مخاطباش دوبرابر میشه....
Iran, Islamic Republic of
16:04 - 1395/09/13
خووو، بعد از عقد بزن و بکوبه دیگه،، شما کجای دنیاییی؟ تازه فیلم هم اسمش با خودش،، هندیه
Iran, Islamic Republic of
16:12 - 1395/09/13
مردمو با خودتون مقایسه نکنید واقعا که جای تاسف داره این طرز فکر ... کی آخه با یه فیلم معولی... واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
22:16 - 1395/09/13
اي بدبخت ها !! جذب مخاطب به چه قيمتي ؟؟ترفند جديده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
22:38 - 1395/09/13
کار این اصولگرایان از ظهور امام زمان (عج) هم گذشته و دیگر به کمتر از ظهور خود خدا رضایت نمیدهند!!!
Iran, Islamic Republic of
23:12 - 1395/09/13
من خودم به شخصه طرفدار فيلمهاي هندي نيستم ولي نميدونم چرا ما مردم رو انسانهاي وحشي و غارنشين ميدونيد كه با يه فيلم رومانتيك هندي إيراني نتونيم خودمون رو كنترل كنيم فقط بايد گفت متأسفم بابت اين طرز تفكر!!!
Iran, Islamic Republic of
09:35 - 1395/09/14
فیلم هندی اصلیش چه آش دهن سوزیه که کپیش چی باشه....!!!
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
بهمن پور_داخلی1
شیرآلات زمانی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
بهمن پور_داخلی3
استخدام_3
بهمن پور_داخلی4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_2
بهمن پور_داخلی2
شیرآلات زمانی_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
شفا_فوترموبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
فنی آتل_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
رستوران باغ بهشت _فوتر
شفا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
کیان برنا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
آیلین_فوتر کاشت ابرو