۴۳۵۲۸۷
۲ نظر
۵۲۲۴
۲ نظر
۵۲۲۴
پ

۱۸ شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (۲)

هیچ چیز مانند کشف یک شی باستانی عجیب شگفت‌انگیز و منحصربفرد نیست. باستان‌شناسان در تلاش هستند تا اشیای مختلفی کشف کنند.

وبسایت گجت نیوز - سید حسن حسینی: هیچ چیز مانند کشف یک شی باستانی عجیب شگفت‌انگیز و منحصربفرد نیست. باستان‌شناسان در تلاش هستند تا اشیای مختلفی کشف کنند. این کشفیات به ما می‌آموزد تا نگاهی دقیق‌تر به تمدن بشریت، نحوه استفاده از این اشیا، کسانی که از این اشیا استفاده می‌کردند و از این دست سوالات، داشته باشیم. با این حال، اشیایی نیز کشف شده‌اند که به سادگی نمی‌توان توضیحی برای آنها داشت، از کجا آمده‌اند و یا حتی چه هستند!
12- کتیبه رونگورونگو

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

با این که جزیره ایستر (Easter Island) به وجود مجسمه‌هایی با سرهای غول‌پیکر مشهور است، اما شاید این کتیبه رونگورونگو، عجیب‌ترین شی کشف شده در این جزیره باشد. محققین این کتیبه را کشف کردند اما هنوز آن را کشف نکرده‌اند! نوشته‌های روی این لوح احتمالا آخرین دست‌نوشته‌های بازمانده از زبان رونگورونگو (Rongorongo) است اما هنوز نمی‌توان با قاطعیت این نظریه را پذیرفت.

11- سر تکازیک کالیکستلاهواکا

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

گفته شده این دست‌سازه در یک گورستان در مکزیکوسیتی کشف شده اما بیشتر باستان‌شناسان، با توجه به شباهت این مجسمه به مجسمه‌های کشف شده در روم باستان، معتقدند این دست‌سازه مربوط به آن مکان بوده است. آنها بر این باورند این یک تجارت بین قاره‌ای بود؛ معامله‌ای که خیلی زودتر از کشف قاره آمریکا انجام پذیرفت!

10- قانون نامه گیگاس

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

این کتاب یکی از بزرگترین کتاب‌های کشف شده در تمام دوران‌ها بوده و به انجیل شیطان معروف است. این کتاب ۲۳ سانتی‌متر ضخامت داشته و وزن آن ۷۵ کیلوگرم است. در صفحه ۲۹۹ این کتاب عکسی رنگی و نامربوط به مطالب کتاب از شیطان کشیده شده و به عنوان ترسناکترین صفحه کتاب در جهان شناخته می‌شود.

9- مجسمه انسان های مارمولکی

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

چند تن از باستان‌شناسان، این مجسمه‌ها را در خاور میانه و در کشور عراق کشف کرده‌اند. این دست‌سازه‌ها بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت داشته و خزندگانی را در هیبت انسان به تصویر کشیده‌اند. هر یک از این مجسمه‌ها حالت خاص خود را دارند. باستان‌شناسان هنوز موفق به کشف رمز و راز این مجسمه‌ها نشده‌اند اما به نظر می‌رسد شباهت زیادی به بیگانگان فضایی دارند!

8- نقشه پیری رئیس

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

در اواخر سال‌های ۱۹۲۰ میلادی، گروهی از باستان‌شناسان کشفی بسیار باارزش کردند. آنها موفق به کشف نقشه‌ای شدند که در سال ۱۵۱۳ توسط ناخدا پیری رئیس (Piri Reis) در ترکیه امروزی کشیده شده بود. این نقشه علاوه بر زیبا و بی‌نظیر بودن، مرموز و کشف نشده نیز باقی مانده است. این نقشه همه نقاط کره زمین، حتی قطب جنوب، را ترسیم کرده است؛ مکانی که تا سال‌ها پس از رسم این نقشه کشف نشده بود!

7- ساز و کار آنتیکیترا

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (2)

کارشناسان معتقدند این شی باستانی عجیب ، بقایای اولین کامپیوتر مکانیکی جهان است. این شی در منطقه‌ای در یونان باستان و در عمق ۴۵ متری آب کشف شده است. دانشمندان بر این باورند این وسیله بسیار پیچیده و پیشرفته بوده و در واقع پیشرفته‌ترین وسیله ساخت دست بشر (نسبت به زمان ساخت آن) است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      عالی بود

    • مهراب

      عالي خيلي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج