۴۳۵۲۸۹
۱ نظر
۵۳۶۱
۱ نظر
۵۳۶۱
پ

۱۸ شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (۳)

هیچ چیز مانند کشف یک شی باستانی عجیب شگفت‌انگیز و منحصربفرد نیست. باستان‌شناسان در تلاش هستند تا اشیای مختلفی کشف کنند.

وبسایت گجت نیوز - سید حسن حسینی: هیچ چیز مانند کشف یک شی باستانی عجیب شگفت‌انگیز و منحصربفرد نیست. باستان‌شناسان در تلاش هستند تا اشیای مختلفی کشف کنند. این کشفیات به ما می‌آموزد تا نگاهی دقیق‌تر به تمدن بشریت، نحوه استفاده از این اشیا، کسانی که از این اشیا استفاده می‌کردند و از این دست سوالات، داشته باشیم. با این حال، اشیایی نیز کشف شده‌اند که به سادگی نمی‌توان توضیحی برای آنها داشت، از کجا آمده‌اند و یا حتی چه هستند!
۶- چکش لندن

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (3)

در اواسط سال‌های ۱۹۳۰ میلادی، مردی به همراه همسرش در حال قدم زدن بودند. آنها در راه یک شی باستانی عجیب را دیدند که سر از خاک بیرون آورده بود. باستان‌شناسان قدمت این چکش را بیش از ۴۰۰ میلیون سال تخمین زده‌اند؛ خیلی قبل‌تر از زمانی که بشر به استفاده از این وسیله روی آورد!

5- لیست پادشاهان سومری

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (3)

در قرن بیستم میلادی، کتیبه‌ای سنگی توسط باستان‌شناسان کشف شد. این لیست حاوی اسامی همه پادشاهان سومری در عراق امروزی بود. اسامی آنها، مدت زمان و حوزه حکمرانی آنها در این کتیبه نوشته شده ست. نکته عجیب در این لیست، نوشتن اسامی حکمرانان افسانه‌ای با مدت زمان حکومت چندهزار ساله است! چرا این حکمرانان افسانه‌ای در این لیست آورده شده‌اند؟! هنوز کسی نمی‌داند!

4- کفن تورین

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (3)

این کفن، شاید مشهورترین کشف پارچه‌ای در طول تاریخ است. این کفن، چهره مردی را به تصویر کشیده است. با توجه به وجود زخم‌هایی در بدن این شخص، کارشناسان معتقدند تصویر کشیده شده بر روی کفن، چهره عیسی مسیح است. البته برخی نیز بر این باورند این پارچه مربوط به قرون وسطی بوده و ربطی به عیسی مسیح ندارد.

۳- پنجه موآ در کوه اوون

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (3)

شاید یکی از حیرت‌آورترین اشایای کشف شده در این لیست، همین شی باشد. این پنجه به نظر می‌رسد پنجه یک دایناسور بوده یا به عقیده برخی، دست یک شیطان باشد! اما تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد این پنجه، پنجه یک موآ بوده که نسل آن در سال ۱۵۰۰ میلادی منقرض شده است.

2- دوازده وجهی رومی

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (3)

این اشیای دوازده وجهی و توخالی از سنگ و برنز ساخته شده‌اند. قدمت این دست‌سازه‌ها به قرون دوم و سوم میلادی بازمی‌گردد و تاکنون تعداد زیادی از آنها در اروپا کشف شده است. با این حال، هنوز کسی نحوه استفاده از آنها را نفهمیده است. برخی بر این عقیده‌اند که این وسایل نوعی تاس و یا ابزار نقشه‌برداری بودند، اما هنوز کسی این ادعا را اثبات نکرده است.

1- دست نوشته های ووینیچ

18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (3)

کتاب‌های ناشناخته و مرموز زیادی در تاریخ بشریت کشف شده‌اند اما هیچ‌کدام مثل این نبودند. کارشناسان معتقدند این کتاب در سال‌های ۱۴۰۰ میلادی در جنوب ایتالیا نوشته شده اما هنوز محتوای آن ناشناخته و نامفهوم باقی مانده است. این کتاب با الفبایی عجیب و از راست به چپ نوشته شده و در برخی صفحات آن، نقاشی‌ها و نمودارهایی دیده می‌شود. تاکنون صدها باستان‌شناس و کارشناسان خبره سعی کرده‌اند نوشته‌های موجود در این شی باستانی عجیب را کشف کنند، اما همه تلاش‌های آنها بی‌نتیجه مانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      ایول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج