۴۳۶۱۹۵
۵۰۶۵
۵۰۶۵
پ

منابع عجیب و غریب انرژی های تجدید پذیر

زمانی که سخن از انرژی‌های تجدید پذیر به میان می‌آید ذهن‌ها به سمت پدیده‌هایی طبیعی نظیر نور خورشید و باد می‌رود زیرا در حال حاضر هردوی آن‌ها بهترین منبع برای انرژی‌های پاک و تجدید پذیر محسوب می‌شوند.

وبسایت دیجی رو - یزدان مرشدزاده: زمانی که سخن از انرژی‌های تجدید پذیر به میان می‌آید ذهن‌ها به سمت پدیده‌هایی طبیعی نظیر نور خورشید و باد می‌رود زیرا در حال حاضر هردوی آن‌ها بهترین منبع برای انرژی‌های پاک و تجدید پذیر محسوب می‌شوند. البته منابع دیگری مانند انرژی‌های زمین گرمایی و برق آبی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند ولی آنچنان زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

در حال حاضر روش‌های زیادی برای مقابله با گازهای گلخانه‌ای و همینطور تولید دی اکسید کربن ابداع شده‌اند که کمتر کسی از وجود آن‌ها باخبر است و در اقصی نقاط سیاره‌ی زمین از این روش‌ها استفاده می‌شود. پروژه‌های کوچک و بزرگی در این راستا فعالیت می‌کنند و امید است تا آینده‌ای روشن‌تر را بتوان برای محیط زیست زمین متصور شد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به چند منبع جدید برای تولید انرژی پاک و تجدید پذیر.

ماگمای مذاب زیر زمینی

در ایسلند یکی از عجیب و غریب‌ترین پروژه‌ها در زمینه‌ی انرژی‌های تجدید پذیر در حال انجام می‌باشد. مردمانی که در این منطقه زندگی می‌کنند از روشی شگفت انگیز برای دریافت انرژی از ماگماهای زیر زرمینی با حرارت 1000 درجه‌ی ساتیگراد بهره می‌برند. این روش با ضربه زدن به ماگماها در عمق زمین صورت می‌پذیرد. جالب است مگرنه؟ ماگمای داغ می‌تواند 10 برابر بیشتر از منابع زمین گرمایی معمولی برق تولید کند و هزینه‌ی کمتری نیز دارد. برای انجام این کار از یک مته بزرگ به نام Thor استفاده می‌شود که می‌تواند به عمق 5 کیلومتری از زمین برسد و با ضربه زدن به ماگماها انرژی تولید کند.

منابع عجیب و غریب انرژی های تجدید پذیر

انرژی باد از درخت ها

اگر به شما گفته شود که می‌توان از درخت‌ها انرژی باد دریافت کرد چه فکری به ذهنتان خطور می‌کند؟ راز تولید انرژی از درختان در بادهای تند نهفته است. در اوایل سال جاری مقاله‌ای تحت عنوان تولید انرژی از طریق درختان منتشر شد و بیان کرد که در زمان وزش باد مخصوصاً بادهای شدید به راحتی می‌توان از انرژی جنبشی درختان انرژی تولید کرد. طی آزمایشی که در این زمینه صورت گرفت از یک درخت کوچک تنها 2 ولت توانستند به‌دست بیاورند ولی همین روش را در جنگلی پهناور و پر از درختان بزرگ تصور کنید. مطمئناً انرژی به‌دست آمده بسیار بیشتر از 2 ولت خواهد بود!!!

منابع عجیب و غریب انرژی های تجدید پذیر

باکتری ها و باتری های کثیف

تا به حال ممکن است درباره‌ی تولید انرژی از باکتری‌ها چیزهایی شنیده باشید ولی از باتری‌هایی که از کثیفی‌ها انرژی تولید می‌کنند چطور؟ این روش از تولید انرژی توسط سلول سوختی میکروبی (MFC) صورت می‌پذیرد و باتری‌ها می‌توانند انرژی تولید شده را در خود ذخیره کنند.

این نوع باتری‌ها کاملاً کم هزینه هستند و می‌توان از آن‌ها در چراغ قوه‌ها و یا حتی تلفن‌های همراه استفاده کرد. این باتری برای دریافت انرژی باید در یک مخزن پر از مایع قرار بگیرد که کاملاً شور باشد و دو سیم graphite-cloth anode و chicken-wire cathode به آن متصل شود.

منابع عجیب و غریب انرژی های تجدید پذیر

زباله های سوئدی

در دنیای امروز هر کجا که انسان زندگی کند مواد دور ریختنی زیادی به وجود می‌آید که هرکدام می‌توانند منبعی برای تولید انرژی باشند. در کشور سوئد با استفاده از سیستم بازیافت تمامی زباله‌ها جمع آوری می‌شوند و از بازیافتشان انرژی برق تولید می‌شود. سالانه حدود 4.4 میلیون تن زباله در کشور سوئد تولید می‌شود که 99% آن‌ها بازیافا شده و تولید انرژی می‌کنند.

حال تصور کنید تمامی کشورها از این روش استفاده کنند، چه خواهد شد؟ مطمئناً محیط زیست بسیار کمتر آلوده می‌شود و در نتیجه زندگی زیباتر به نظر خواهد رسید.

منابع عجیب و غریب انرژی های تجدید پذیر

آجر زنده

به نظر شما خانه‌های آجری می‌توانند تبدیل به منبعی برای انرژی شوند؟ آجرهایی را تصور کنید که با استفاده از سوخت و ساز میکروب‌ها نور خورشید را تبدیل به انرژی می‌کنند و آب باران و هوا را به انرژی پاک. این آجرها تقریباً شبیه سلول سوختی میکروبی عمل می‌کنند ولی کمی متفاوت هستند و تفاوت در نوع انرژی می‌باشد که به تولید می‌رسانند.

در حال حاضر نمونه‌های اولیه‌ی این آجر ساخته شده و به راحتی می‌توانند لامپ‌های LED و یا دستگاه‌های کوچک دیگر را روشن کند. اگر این تکنولوژی پیشرفت کند و به مرحله‌ی تولید انبوه برسد می‌توان خانه و دیوارهایی را دید که خود انرژی تولید می‌کنند.

منابع عجیب و غریب انرژی های تجدید پذیر

چراغ جنبشی لاس وگاس

در سال میلیون‌ها نفر در خیابان‌های شهر لاس وگاس قدم می‌زنند و به گشت و گذار می‌پردازند و هر قدم آن‌ها می‌تواند انرژی برای روشن چراغ‌های خیابان تولید کند. به‌صورت کلی می‌توان گفت حرکت و قدم‌های عابران می‌تواند انرژی تولید کند. شرکت EnGoPLANET توانسته چراغ‌هایی را تولید کند که می‌توان از آن‌ها در خیابان‌ها استفاده کرد. بر روی زمین (پیاده رو) پدهایی قرار گرفته که می‌تواند از قدم‌های عابران برق تولید کرده و انرژی تولید شده را به چراغ منتقل کند.

از این چراغ‌ها می‌توان در هر مکانی که انسان‌ها پیاده روی می‌کنند استفاده کرد.
منابع عجیب و غریب انرژی های تجدید پذیر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج